یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی

حوزه/ امام جمعه کرج با اشاره به اعدام ۸۱ مسلمان به دست آل سعود، گفت: این اقدام وحشیانه به دست یک رژیم قبیله ای در برابر چشمان مدعیان حقوق بشر یک جنایت بزرگ بشری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرج، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی، در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت ولی عصر (عج) و دعا برای تعجیل در ظهور آن حضرت، گفت: ۲۹ اسفند ماه روز جهانی مبارزه با تبعیض نژادی نام گرفته است ، اما جهان شاهد تبعیض نژادی توسط مدعیان حقوق بشر است.

وی ادامه داد: اعدام ۸۱ مسلمان توسط رژیم آل سعود در برابر دیدگان مدعیان حقوق بشر در واقع تشویق این رژیم قبیله ای برای انسان کشی است؛ متاسفانه سازمان های بین المللی و حقوق بشری سکوت مرگ گرفتند و با این سکوت خودشان ادامه اعمال ننگین این دولت قبیله ای را تشویق کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی گفت: سؤال ما این است که مگر اعدام دسته جمعی در حقوق بین المللی مصداق جنایت جنگی نیست؟ مگر طبق قوانین بین المللی اعدام اسیر نقض قانون نیست؟

وی ادامه داد: در بین اعدام شدگان ۲ اسیر یمنی وجود داشتند که باید حقوق آنان به عنوان اسیر محترم شمرده می شد، پس چرا سازمان های بین المللی لال شدند؟.

نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: مگر از این تبعیض بالاتر داریم که یک کشور که دست به اعدام دستجمعی می زند اینگونه رفتار شود و با کشور دیگر به شکل دیگر.

خطیب جمعه کرج تاکید کرد: باید سازمان های اسلامی این جنایت آل سعود را پیگیری حقوقی کنند و رسانه های اسلامی در این زمینه روشنگری نمایند و به آن بپردازند. اعدام های دستجمعی بخصوص اعدام شیعیان دل هر مسلمانی را به درد آورد.

امنیت رژیم صهیونیستی از بین رفته است

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به حملات سایبری به سایت های رژیم صهیونیستی، گفت: همه جهان حملات چشمگیر سایبری به مراکز رژیم صهیونیستی را ملاحظه کردند و حتی امکان دسترسی به سایت دفتر نخست وزیری این رژیم پلید رخ داد.

وی ادامه داد: این اقدام نشان داد که امنیت رژیم صهیونیستی از بین رفته است.

دشمن حماقت کند، پاسخ هوشمندانه و سخت دریافت می کند

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی با اشاره به مذاکرات برجام گفت: امروز آمریکا در مقابل ملت ایران کم آورده و در جریان مذاکرات برجامی مسیری را طی می کند که به صلاح خودش باشد.

وی ادامه داد: مردم انقلابی ایران این را فهمیده اند که با ارتباط با آمریکا چیزی به دست نمی آورند، ملت مقاوم ایران بر اصول خود که یکی از آنها استکبار ستیزی بوده محکم است و نشانه آن این است که از تمام مخالفت هایی که دیگران انجام می دهند هنوز از گفتن شعار «مرگ بر آمریکا » خسته نشده است.

امام جمعه کرج با اشاره به حمله موشکی سپاه به مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی در شمال عراق، گفت: دشمنان اسلام مزه حملات نظامی ایران اسلامی را چشیده اند و به دنیا نشان دادیم در دفاع از منافع کشورمان مصمم هستیم.

وی اظهار داشت: اگر عوامل و ایادی آمریکا مانندرژیم پلید، خبیث و کودکش صهیونیستی بخواهند به تاسیسات ما آسیب بزنند، پاسخ هوشمندانه و سخت دریافت خواهند کرد.

امام جمعه کرج افزود: دشمنان تاکنون مزه حملات ایران را بدون اینکه رسانه ای بشود چشیده اند و به تازگی هم به طور آشکار چشیدند، بدانند که استراتژی جدید ایران هم در سیاسیت دفاعی پنهانکاری نیست و قطعا از این به بعد در مقابل هر ضربه ای بدون تعارف و آشکار با پاسخ هوشمندانه و سخت مواجه خواهند شد.

یاران مهدی (عج) اهل قرآن هستند

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به نیمه شعبان زاد روز میلاد خجسته حضرت ولی عصر(عج) و روز جهانی مستضعفان گفت: امام زمان (عج ) در زمان غیبت مجدانه مشغول وظایف الهی است و مدیریت عالم را در دست دارد ، به بیان امام صادق علیه سلام بعد از ظهور می فهمیم مانند خورشید پشت ابر است لذا خطاب به شیعیان فرمودند که ما در رسیدگی به حال شما کوتاهی نمی کنیم و گرنه گرفتاری ها از هر سو به شما هجوم می آورد و شما را تباه می کند.

وی ادامه داد: در راویات آمده است که اهل ایمان باید ظرفیت معنوی خود را بالا ببرند زیرا اطاعت و همراهی با ولی خدا سختی خود را دارد؛ خداوند در قرآن فرموده است« مهمترین شرط برای همراهی با ولی خدا اطاعت است؛ اطاعت یاران امام عصر (عج) از فرمانبرداری کنیز در برابر مولایش بیشتر است؛اطاعت در یک بعد نیست بلکه در همه ابعاد باید اطاعات از امام داشته باشیم، قطعا یاران امام باید ویژگی هایی داشته باشند که در تمام روایات ذکر شده است، مثلا باید خدا شناس بوده و ایمان قوی داشته باشند.

خطیب جمعه کرج تاکید : یاران مهدی موعود (عج) اهل قرآن بوده و از عقلانیت و بصیرت بالایی برخوردار هستند ضمن آنکه اهل جهاد می باشند؛ یکی از اصلی ترین برنامه های حضرت ولی عصر (عج) مبارزه با فساد و اهل فسق است، به طور قطع یاران امام زمان (عج ) عصیان ستیز، شجاع ، دلیر و شهادت طلب هستند و آرزو می کنند که در راه خدا به شهادت برسند.

وی ادامه داد: همچنین یاران واقعی امام زمان (عج) اهل زهد، یکدلی ، صمیمیت و نظم هستند و در آرمان های دینی شک و تردید ندارند؛ یکی از مهمترین اقدامات این است که از ناحیه ما آزار و اذیت به امام نرسد، زیرا اعمال ناشایست شیعیان سبب دوری آنها از امامشان شده و باید با اعمال شایسته با امام عصر (عج ) ارتباط برقرار کرد.

سربازان گمنام امام عصر(عج) حافظان امنیت کشور

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با تبریک هفته سربازان گمنام امام زمان (عج ) گفت : تلاش ها و مجاهدت های سربازان گمنام امام زمان (عج) شبانه روزی است که کمتر دیده می شوند؛ این عزیزان حافظان امنیت و منابع کشور در داخل و خارج کشورها هستند.

ضرورت قیام در برابر مستکبران

امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نگاه بلند امام خمینی (ره ) در تشکیل حکومت اسلامی و نگاه به مستضعفان جهان در برابر مستکبران گفت : برهمین اساس رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه (مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب و موضوع جهاد تبیین فرمودند که تقابل دوگانه اسلام و استکبار باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در مرحله اول انقلاب اسلامی راهبرد تحقق روز مستضعفین تبیین شد و هسته های مقاومت در ایران و بقیه کشورهای اسلامی دومین مرحله راهبرد بود؛ ۱۹۰ روز قبل از ارتحال امام خمینی (ره)، آن حضرت فرمودند که باید بسیج جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامی باشد، چون روز مستعضفین روز جهانی مستضعفین است، در راهبرد دوم بیان حضرت امام (ره) است که بسیجیان اسلام در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامی باشند چرا که بسیج مختص ایران اسلامی نیست و هسته ها را در تمام جهان ایجاد کرد و در مقابل شرق و غرب ایستاد .

امام جمعه کرج ادامه داد: امام خمینی (ره) فرمودند که روز قدس روز اسلامی و بسیج عمومی اسلامی است و امیدوارم مقدمه برای ایجاد حزب مستضعفین در تمام دنیا باشد، این راهبرد سوم است همه مستضعفین با هم در این حزب شرکت کنند و قیام در مقابل مستکبرین شرق و غرب کنند و اجازه ظلم به مستکبران را ندهند، این کار با حضور مستمر و موثر جوانان انقلابی میسر خواهدشد و امام (ره) تصریح کردند که وظیفه اصلی جوانان برای حراست از انقلاب و نزدیک شدن به آرمان بزرگ است.

ضرورت توجه به عدالت

نماینده ولی فقیه در البرز در بخش دیگری از سخنانش گفت: اجرای عدالت مهمترین ماموریت انبیا الهی است؛ اهمیت و ارزشمندی برقراری عدالت در سطح جامعه از فرامین الهی است که در قرآن کریم به آن اشاره شده است؛ حتی در مسائل سیاسی اگر عدالت رعایت نشود و افرادی که صلاحیت لازم را ندارند در جایگاه های تصمیم گیری به کار گرفته شوند نتیجه آن اجرای دقیق و تدبیر لازم نخواهد بود و جامعه به سقوط کشانده می شود.

وی اظهار داشت: اگر برای به کارگیری افراد در دستگاه های اداری شاخص نباشد و بر اساس دوستی ، رفاقت و هم محله ای بودن افراد به کار گرفته شوند ، مصداق بی عدالتی است که باید رعایت شود و اگر رعایت نشود به حوزه های دیگر سرایت می کند.

امام جمعه کرج گفت: امروز می دانیم حقوق های نجومی برای برخی افراد قانونی پرداخت می شود و مسائل شفافیت اگر واقعا انجام شود نابرابری ها از بین می رود.

جنگ اوکراین و نکات عبرت آموز

امام جمعه کرج در ادامه به جنگ اوکراین اشاره کرد و گفت : کسانی که به غرب دلبستگی دارند باید از جنگ اوکراین عبرت بگیرند ، آمریکا با کسی ارتباط نمی گیرد مگر مطیع باشد و اگر باشد، فقط گاو شیرده است و در وقت حساس آن را تنها می گذارد و مانند شیطان عمل می کند؛ خداوند در سوره فرقان در مورد شیطان فرمود: شیطان همیشه خوارکننده انسان بوده است و امروز آمریکا مثل شیطان عمل می کند ؛ در زمان یاری کردن که نیاز دارید تنهایت می گذارد و اگر کسی دل به آنها ببندد به نتیجه نمی رسد.

وی افزود: دنیا از اوکراین عبرت بگیرد و به این ببر پوشالی افول و کرده آمریکا دل نبندد، آمریکا بیش از ۴۰ سال است که می خواهد به جایگاه قبل خود بازگردد.

ضرورت رعایت قانون برای پیشگیری از تصادفات

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به آغاز سفرهای نوروزی به مردم و مسافران توصیه کرد برای پیشگیری از حوادث، قوانین رانندگی را رعایت کنند تا شاهد حوادث مرگباردر این ایام نباشیم .

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی گفت : از دولت مردمی و انقلابی سیزدهم انتظار داریم نقاط حادثه خیز جاده ای در مناطق مختلف کشور از جمله در استان البرز را برطرف نمایند.

وی اظهار کرد: وقوع حوادث دلخراش رانندگی برای خانواده ها و کشور خسارت جبران ناپذیری است که باید مردم و دستگاه های اجرایی نسبت به پیشگیری از این حوادث اقدام لازم را به عمل آورند.

اهدای وسایل اضافی منازل به نیازمندان

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به ضرورت کمک به نیازمندان کشور از طرق مختلف گفت: یکی از اقدامات نیکوکارانه که در روزهای پایانی سال جاری انجام گرفت، جمع آوری وسایل اضافی منازل در مسچد حضرت خدیجه (س) بود که در قالب طرح انجام گرفت .

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی افزود: انتظار می رود مردم نوعدوست استان البرز برای اهدای کمک های نقدی و غیر نقدی خود به کمک نیازمندان در مناطق محروم کشور مانند استان سیستان و بلوچستان بشتابند.

همچنین به مناسبت میلاد خجسته حضرت ولی عصر (عج) ۲ ایستگاه صلواتی با پخش شربت وشیرینی از نمازگزاران پذیرایی کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha