جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در همدان گفت: در دوران دفاع مقدس، رزمندگان ما با دستان خالی در مقابل دشمن ایستادگی می‌کردند، اما امروز به همت جوانان این آب و خاک، همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، دوران بزن در رو تمام شده و هر نوع اقدام علیه جمهوری اسلامی، بدون پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته همدان ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، با تبریک میلاد حضرت حجت(عج) اظهار داشت: شمشیری که امام زمان(عج) با آن ظهور می‌کنند، نماد خونریزی نیست، بلکه مبارزه با استکبار است.

وی با تاکید بر اینکه با ظهور حضرت حجت(عج) بنیان‌ شرک و نفاق در هم فرو خواهد ریخت، گفت: یکی از اصول مسلم حضرت(عج) در مبارزه با سرکش‌ها و هرکس که بخواهد در مقابل حق ایستادگی کند، می‌باشد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه ممکن است این افراد در جامعه اسلامی باشند، گفت: مستکبران قدرت‌های پشتیبان فساد اقتصادی و سیاسی در جامعه هستند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در راستای تحقق ظهور امام زمان(عج) حرکت می‌کند، گفت: امروز یکی از سیاست‌های جمهوری اسلامی مبارزه با قدرت‌های حامی فساد است، که همان از اهداف حجضرت حجت(عج) است.

وی افزود: علت آنکه جمهوری اسلامی در ۴۳ سال گذشته نتوانسته با آمریکا، رژیم صهیونیستی و دست نشانده‌های آنان کنار بیاید، آن است که جمهوری اسلامی به دنبال مبارزه با فساد و استکبار است.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به موشک باران مقر جاسوسی موساد در عراق توسط سپاه، خاطر نشان کرد: اینکه سپاه در اردبیل، پایگاه موساد را می‌زند، این حرکت در راستای مبارزه با مستکبرینی است که از آدم کشی و کودک کشی حمایت می‌کنند.

دشمن بداند دوران بزن در رو تمام شده است

وی با تاکید بر اینکه اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس، رزمندگان ما با دستان خالی در مقابل دشمن ایستادگی می‌کردند، اما امروز به همت جوانان این آب و خاک، همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، دوران بزن در رو تمام شده و هر نوع اقدام علیه جمهوری اسلامی، بدون پاسخ نخواهد ماند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با محکوم کردن شهادت ۸۱ نفر در عربستان که ۴۱ نفر از آنها شیعه بودند، گفت: وظیفه امروز ما عدم سکوت در برابر این جنایات است که عده‌ای تنها به جرم محب اهل بیت بودن، توسط آل سعود به شهادت می‌رسند.

وی با بیان اینکه این دخالت در امور کشورهای دیگر نیست، بلکه مبارزه با با فساد و استکبار است، گفت: خوب است که امروز بررسی شود که منشأ فساد و آلوده کردن جوانان در سراسر دنیا به سیب‌های اخلاقی و اجتماعی چه کسی است؟

تقدیر از دغدغه مردم دارالمومنین همدان / جشنواره‌ها در شورای فرهنگ عمومی قبل از اجرا بررسی شود

نماینده ولی فقیه در همدان به حوادث اخیر در شهر همدان نیز اشاره کرد و یادآور شد: نشاط اجتماعی در جامعه یکی از ضرورت‌هاست و این مهم نیز در سند فرهنگی استان به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی عنوان شده است، اما نکته مهم آن است که نشاط اجتماعی، مبتنی بر شئون دارالمومنین همدان باشد.

وی با تقدیر از همه مردم دارالمومنین همدان که در دو روز گذشته دغدغه‌مند مطالبه گری کردند و نگران اتفاقات اخیر بودند، مطرح کرد: همه ما حامی گردشگری هستیم، اما گردشگری سالم و معتقدیم گردشگری سالم باعث ارتقا جایگاه استان خواهد شد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر همدان تصریح کرد: اتفاقی که در همدان شاهد آن بودیم، خلاف شأن دارالمومنین بود که مسئول مربوطه نیز شجاعانه عذرخواهی کرد، البته ما یقین داریم که عمدی در کار نبود و پیش از آن هم مسئولان تذکرات لازم را داده بودند.

وی با تاکید بر لزوم مراقبت در راستای عدم تکرار چنین حوادثی در همدان، یادآور شد: از این بعد هر نوع جشنواره‌ای که در استان قرار بر برگزاری باشد، در شورای فرهنگ عمومی استان، با جزییات کامل بررسی و پس از اجرا خواهد شد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مسئولان استان مصمم هستند که دیگر شاهد این اتفاقات در استان نباشیم، ابراز کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لازم است از این ظرفیت مطالبه گری که در جامعه وجود دارد به نحو احسن استفاده کند.

همه جامعه لازم است که آمر به معروف و ناهی از منکر باشند

وی با اشاره به اینکه لازم است مطالبه گری و دعوت به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ترویج پیدا کند، گفت: امر به معروف تنها مختص به جامعه مذهبی نیست و لذا لازم است همه جامعه نسبت به فساد و مبارزه با فساد در همه زمینه‌ها حساس باشند.

نماینده ولی فقیه در همدان با تبریک هفته سربازان گمنام امام زمان(عج)، یادآور شد: این هفته فرصتی است تا از همه سربازانی که با گمنامی در راه تأمین امنیت کشور تلاش می‌کنند، تقدیر کرد.

وی همچنین با تبریک سال جدید، یادآور شد: اقدامات خوبی را در ۶ ماه گذشته از دولت شاهد بودیم اما امیدواریم در سال آینده، با تلاش بیشتر مشکلات اقتصادی به ویژه تورم و گرانی بر طرف شود.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha