شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان همدان حادثه روزهای گذشته در همدان را نمونه‌ای تلخ در دیار شهید همدانی دانست و گفت: حساسیت مردم همدان نسبت به اتفاقاتی که خلاف شرع بود، قابل تقدیر است و نشان از روحیه دین داری و تدین در دیار آیت الله آخوند(ره) و آیت الله العظمی نوری همدانی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، عصر امروز معاونین استاندار و مسئولان شهری همدان با حضور در دفتر آیت الله موسوی اصفهانی، ضمن عذرخواهی از اتفاقات به وجود آمده در حاشیه "مسیر گردشگری"، بر لزوم مراقبت مسئولان همدان در آینده در رابطه با اجرای چنین مراسماتی در دارالمومنین همدان، تاکید کردند.

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، در این دیدار با تاکید بر اینکه نباید به راحتی از کنار این مسئله عبور کرد، اظهار داشت: متاسفانه اتفاقاتی در همدان رخ داد که شایسته دارالمومنین نبود و جامعه متدین از آن ناراحت شدند.

حساسیت مردم دارالمومنین همدان نسبت به اتفاقات خلاف شرع قابل تقدیر است

وی افزود: حساسیت مردم نسبت به اتفاقاتی که خلاف شرع بود، قابل تقدیر است و نشان از روحیه دین داری و تدین در دیار آیت الله آخوند(ره) و آیت الله العظمی نوری همدانی دارد.

مدیر حوزه علمیه استان همدان با بیان اینکه چنین اتفاقاتی در همدان به هیچ وجه قابل قبول نیست و مسئولان باید پاسخگو باشند، گفت: در ایامی که جامعه اسلامی ناراحت و عزادار شهادت ۴۱ شیعه در عربستان بود و در سراسر کشور و خصوصا قم این جنایات محکوم شد، برگزاری این مراسم با آن شرایط قابل پذیرش نیست.

مسئولان در قیامت باید جوابگوی خون شهدا باشند

وی با تاکید بر اینکه مسئولان فرهنگی نسبت به این مسایل نباید منفعل باشند، خاطر نشان کرد: در قیامت باید جوابگوی خون شهدا و شهید همدانی‌ باشیم و مراقب باشیم که روزی نیاید شرمنده این عزیزان باشیم.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حوزه در جامعه وظیفه شرعی و اجتماعی دارد، اظهار داشت: حوزه علمیه در مقابل مسایل دینی پیش قدم بوده و خواهد بود و لذا امروز وظیفه حوزه مقابله با این اتفاق و البته درخواست از مسئولان برای پاسخگویی است.

وی حادثه روزهای گذشته در همدان را نمونه‌ای تلخ در دیار شهید همدانی دانست و یادآور شد: متاسفانه عده‌ای به دنبال آن هستند که در جامعه اسلامی قبح شکنی و قدم قدم اهداف شوم خود را جلو ببرند و انحراف ایجاد کنند.

بابت اتفاق روزهای گذشته در همدان لازم است که استغفار کنیم

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه، از مسئولان استانی خواست تا مشکلات به وجود آمده را به مرکز و تهران منعکس کنند .

وی با تاکید بر اینکه تکرار چنین حوادثی دیگر قابل قبول نیست، مطرح کرد: انقلاب اسلامی و حفاظت از آرمان‌های آن امانت شهدا در نزد ماست و بابت این اتفاق لازم است که استغفار کنیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha