چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
سیده زهرا حسینی

حوزه/مدیرکل امور تربیتی جامعة الزهرا(س) گفت: هویّت حقیقی انسان و امید واقعی او در سایه انتظار موعود اُمم حاصل می گردد.

سیده زهرا حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک ایام ولادت حضرت حجت(عج) اظهار داشت: در مکتب اسلام ناب محمدی(ص) و در ارکان فکری مذهب تشیع مقوله ها و موضوعات بسیاری جهت رشد و تعالی انسان و رسیدن به مقام خلیفة اللهی دیده می‌شود که از مهمترین آن ها، موضوع امامت و ولایت است که در مکتب فکری شیعه از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: نمونه رهبری که ایصال الی المطلوب جزو رکن اصلی آن محسوب می شود. در این نمونه رهبری، امام رهروان و شیعیان خود را به هدف نهایی خلقت می رساند و وظیفه پیروان، همراهی و اطاعت صحیح و کامل و تمام است، به گونه‌ای که نه از امام جلوتر حرکت کند و نه از او عقب بماند بلکه ملازم امام حرکت کند و در این دریای مواج و تزاحمات مادی و معنوی بر کشتی نجات سوار شود؛ «الْفُلْکِ الْجَارِیَةِ فِی اللُّجَجِ الْغَامِرَةِ یَأْمَنُ مَنْ رَکِبَهَا وَ یَغْرَقُ مَنْ تَرَکَهَا الْمُتَقَدِّمُ لَهُمْ مَارِقٌ وَ الْمُتَأَخِّرُ عَنْهُمْ زَاهِقٌ وَ اللَّازِمُ لَهُمْ لَاحِقٌ» سیر و حرکتی که صعودی است و الی الله است.

وی همچنین گفت: حال این حرکت و رشد در حکومت اسلامی با رهبری امام معصوم حاصل خواهد شد. وقتی این هدف مشخص شد، اهمیت و جایگاه انتظار برای ظهور حجت الهی و امام معصوم کاملا تبیین می‌شود و انتظار، معنای حقیقی خود را می یابد. انتظار، حرکت و رشد برای قرار گرفتن در این مسیر تعالی بخش است که به انسان ها حیات، امید و هدف می دهد تا در راستای یافتن هویت حقیقی خود که همان خلیفة الله است حرکت نماید.

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران ادامه داد: از این رو متوجه می شویم که انتظار یک کلاس درس است که می خواهد انسان کاملی تربیت کند تا در حکومت اسلامی به رهبری امام معصوم نقش آفرینی کند و زمینه تحقق عدل الهی برای همه انسانها فراهم شود.

وی با اشاره به این که این همان هویت حقیقی است که گم شده امروز بشریت است، افزود: یکی از بحران های جامعه بشری امروز بحران هویت است که نسل جوان بیشتر با این مشکل روبه‌رو هستند و همین امر سبب ایجاد خلل در روابط و تعاملات خانواده ها با جوانان شده است.

حسینی همچنین بیان داشت: تبیین، معرفت افزایی و زمینه سازی جهت آشنایی جوانان با فرهنگ انتظار و برقراری ارتباط و ایجاد علاقه و انس با امام معصوم این مقدمه را ایجاد می کند که در مسیر قرار گرفتن در کلاس انتظار جوانان خود را برای نقش آفرینی در این میدان آماده کنند؛ همان گونه که جوانان و نوجوانان در هشت سال دفاع مقدس با همین بینش و شعار، سخت ترین لحظات را با امادگی کامل سپری کردند و پیروزی های ارزشمندی به ارمغان آوردند.

وی افزود: آن ها کسانی بودند که هویت انسانی خود را شناخته بودند و با وظایف و توانمندی‌های خود آشنا بودند و همین امر سبب شد در سنین جوانی فرماندهان قابل و کارآمدی باشند که مهندسی جنگ تمام عیار را به نفع خود تغییر دهند و اکنون نیز در این جنگ و ناتوی فرهنگی جهت هویت یابی و نقش آفرینی نیاز هست که با انتظار و آثار آن، جوانان را آشنا کنیم و پیروزی در این میدان را نیز کسب نموده و مقدمه تشکیل حکومت اسلامی و ظهور حضرت حجت ارواحنا له الفدا را فراهم نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha