جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید تقی حسینی

حوزه / مسئول عقیدتی سیاسی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب نسبت به اهمیت جهاد تبیین بارها تذکر داده‌اند، امروز باغ موزه دفاع مقدس همدان را می‌توان یکی از امکانی نام برد که در راستای تحقق این فرمایش رهبری نقش به سزایی دارد.

حجت الاسلام سید تقی حسینی، مسئول عقیدتی سیاسی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به نقش بسزا و پر رنگ دلاور مردان و شیر زنان دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: وجب به وجب خاک جنوب کشور، شاهد حماسه آفرینی‌های جوانان و دلاوران این خطه بوده‌ است.

وی با تاکید بر اهمیت انتقال حس و حال معنوی آن دوران به نسل‌های جدید، گفت: پس از پایان دوران دفاع مقدس، رزمندگان همدانی از جمله شهید حاج حسین همدانی تلاش کردند تا با احداث مکانی، یاد و خاطره شهدا، رزمندگان و ایثارگری‌های آن دوران را زنده نگه دارند و لذا مجموعه‌ای به نام "باغ موزه دفاع مقدس" را در همدان بنا کردند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه انتقال مفاهیم ارزشمند اسلامی و انقلابی به جامعه یکی از اهداف این مرکز است، اظهار کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب نسبت به اهمیت جهاد تبیین بارها تذکر داده‌اند، امروز باغ موزه دفاع مقدس همدان را می‌توان یکی از امکانی نام برد که در راستای تحقق این فرمایش رهبری نقش به سزایی دارد.

وی ضمن تبریک سال نو و با اشاره به حضور مسافران نوروزی در شهر همدان، یادآور شد: باغ موزه دفاع مقدس همدان در سال نو، میزبان گردشگران و اقشار مختلف مردم از جای جای میهن اسلامی است تا در فضائی دلچسب و آرام و به دور از هیاهوی دنیا، روایتی صادقانه را از حماسه آفرینی رزمندگان با حضور راویانی که خود از رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس هستند، بیان کند.

باغ موزه دفاع مقدس همدان، مکانی برای تحقق جهاد تبیین

مسئول عقیدتی سیاسی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان افزود: باغ موزه دفاع مقدس را گنجینه‌ای ارزشمند از آثار ۸ سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی ایران و عراق و البته یادگاری‌هایی از شهدای دفاع از حرم می‌توان نامید.

وی با بیان اینکه باغ موزه‌ دفاع مقدس، در انتقال مفاهیم ارزشمند اسلامی و انقلابی به نسل جوان کمک شایانی می‌کند، یادآور شد: محوطه بیرونی باغ موزه با استفاده از تندیس سرداران دوران دفاع مقدس، تجهیزات نظامی و جنگی چون تانک و موشک، فضاسازی شده و به منظور استراحت خانواده‌ها و بازدیدکنندگان دریاچه‌ای مصنوعی نیز در این مجموعه طراحی شده است.

ببینید
تصاویر / باغ موزه دفاع مقدس همدان

حجت الاسلام حسینی با اشاره به وجود ۴ سالن اصلی و ۲۴ غرفه در این مجموعه، یادآور شد: مراجعه کنندگان بعد از بازدید و گذر از فضای بیرونی، وارد ساختمان اصلی موزه که به راهروی امام و امت مشهور است، می‌شوند که در آن ۸ سردیس از اقشار مختلف مردم همدان که بیشترین حضور در دوران دفاع مقدس را داشتند، به نمایش گذاشته شده که اولین سردیس آن به عنوان نمادی از جامعه روحانیت که نسبت به جمعیت بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کرده است، سردیس شهید مدنی می‌باشد.

وی با بیان اینکه نقش نیروهای نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردمی در دوران دفاع مقدس، در این مرکز به زیبایی به تصویر کشیده شده است، تصریح کرد: نمایش اعزام نیروها، عملیات جنگی، شبیه‌سازی کوچه‌ای از خرمشهر، سنگر فرماندهی، علمیات مرصاد، بمباران شهر همدان از جمله غرفه‌هایی است که مراجعه کنندگان با آن در باغ موزه دفاع مقدس روبرو خواهند شد.

باغ موزه دفاع مقدس همدان، گنجینه‌ای ارزشمند از رشادت‌های رزمندگان+ فیلم

مسئول عقیدتی سیاسی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان خاطر نشان کرد: از دیگر صحنه‌های ناب باغ موزه دفاع مقدس که رهبر معظم انقلاب نیز سال گذشته در سخنرانی خود به آن اشاره کردند، مربوط به نامه یک دختر ۹ ساله لالجینی است که با پس انداز پول ۹۲ روز کار کردن خود برای رزمندگان نان خریده و آن را به همراه این نامه به جبهه ارسال کرده، که این نامه با تمام جزییات بر روی دیوار باغ موزه حک شده است.

وی با دعوت از مسافران برای حضور و بازدید از این مرکز فرهنگی، خاطر نشان کرد: باغ موزه دفاع مقدس استان همدان، در منطقه تپه عباس آباد و در میدان قائم، ابتدای بلوار کولاب قرار دارد و همه روزه پذیرای بازدید کنندگان می‌باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha