دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / جلسه شورای سیاست‌گذاری دومین کنگره ۸۰۰۰ شهید استان همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه امروز نیازمند ترویج روحیه ایثار و از خودگذشتگی در جامعه هستیم، گفت: امروز باید آن روحیه‌ای که رزمندگان در اوج سختی‌ها ناامید نمی‌شدند و با ایمان و امید به مسیر خود ادامه می‌دانند را در جامعه ترویج دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در شورای سیاست‌گذاری دومین کنگره ۸۰۰۰ شهید استان همدان با تأکید بر اینکه امروز نیازمند ترویج روحیه ایثار و از خودگذشتگی در جامعه هستیم، اظهار داشت: امروز باید آن روحیه‌ای که رزمندگان در اوج سختی‌ها ناامید نمی‌شدند و با ایمان و امید به مسیر خود ادامه می‌دانند را در جامعه ترویج دهیم.

وی با تقدیر از اقدامات انجام شده توسط اعضا کنگره، یادآور شد: تلاش در زمینه بزرگداشت یاد و خاطره شهدا، تلاش و حرکتی مقدس و قابل تقدیر است و باید خداوند را به خاطر حضور در این عرصه شکرگذار باشیم.

امام جمعه همدان، با اشاره به اینکه یکی از خصوصیات این کنگره، برجسته بودن خدمات اجتماعی آن است، گفت: کنگره شهدای استان، صرفا یک کنگره و مجلس بزرگداشت نیست، بلکه خدمات فراوانی در کنار آن ارائه می‌شود که لازم است رسانه‌ها نسبت به اطلاع رسانی این خدمات اجتماعی توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه برگزاری برنامه "شب‌های شیدایی" در سطح استان تأثیرگذاری بسیاری می‌تواند داشته باشد، اظهار کرد: برگزاری اینگونه برنامه‌ها تأثیر مثبتی جهت آشنایی نسل جوان با رشادت‌های رزمندگان و شهدا دارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، افزود: همان‌طور که در جلسه قبل نیز بر این موضوع تأکید داشتم، باید تمرکز بر آموزش و پرورش خیلی جدی‌تر باشد و به عنوان پیشنهاد می‌توان قبل از برگزاری کنگره اصلی، یادواره شهدا با حضور هشت هزار دانش‌آموز که نشان دهنده استمرار راه شهداست را در همدان داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه شهدای روحانیت نسبت به جمعیت آن در بین اقشار مختلف، بیشترین آمار شهدا را دارند، خاطرنشان کرد: در کنار برگزاری کنگره ۸ هزار شهید استان، می‌توان یادواره شهدای روحانی را هم برگزار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حجت الاسلام سید تقی حسینی، یادآور شد: مرحوم حسینی به‌صورت جدی پیگیر جمع آوری آمار شهدای روحانی بود که باید امروز این مسیر و تلاش‌ها را ادامه داد و رشادت‌های روحانیون در عرصه دفاع مقدس را برای نسل جوان بیان کنیم.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری کنگره ۸ هزار شهید استان، ظرفیت عظیم فرهنگی است که باید به نحو احسن از آن استفاده کرد، اظهار کرد: این کنگره در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نسبت به برنامه‌های فرهنگی برخی دستگاه‌ها تأثیر بسیار بیشتری در نسل جدید دارد.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه انتظار می‌رود این کنگره در شأن شهدای استان همدان برگزار شود، گفت: شهدا زنده و در جامعه اثر گذار هستند و بسیاری از گرفتاری‌هایی که گاهی از موارد با آن روبرو می‌شویم به برکت همین شهدا برطرف می‌شود.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha