سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ نشست تخصصی دبیرخانه قرارگاه های فرهنگی منطقه ای شهرستان های دشتی و تنگستان

حوزه/ سومین نشست قرارگاهای فرهنگی منطقه‌ای شهرستان‌های دشتی و تنگستان در محل نهاد امامت جمعه بخش کاکی تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، نشست دبیرخانه قرارگاه فرهنگی منطقه‌ای شهرستان‌های دشتی و تنگستان با حضور حجت الاسلام علی زاهد دوست امام جمعه خورموج، حجت حبیب پهلوزاده امام جمعه اهرم، حجت الاسلام عباس فریدونی امام جمعه دلوار و حجت الاسلام حسین حسین پور امام جمعه کاکی، با دستور کار بررسی کلیات طرح تدوین شده دبیرخانه در زمینه عملیاتی شدن قرارگاه‌های فرهنگی و همچنین اولویت‌های نظام فرهنگی کشور در سال ۱۴۰۲، روز گذشته طی دو مرحله تشکیل شد.

در مرحله اول نشست در زمینه بررسی شیوه اجرایی طرح عملیاتی شدن قرارگاه فرهنگی در راستای اهمیت فعالیت قرارگاهی و تشکیلاتی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب در چشم انداز اسناد بالادستی به‌خصوص سند مهندسی فرهنگی کشور و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

بر اساس این طرح بنا بر ضرورت نگاه عملیاتی در جنگ شناختی و ترکیبی دشمن جهت هویت بخشی و انسجام بخشی به جامعه و جلوگیری از موازی کاری در فعالیت‌های فرهنگی، مجموعه دستگاه‌های فرهنگی دولتی و مردم پایه و اجرایی در ذیل قرارگاه فرهنگی در قالب شبکه‌ای منسجم با هدفی مشترک در محیطی سرشار از هم افزایی مومنانه قرار خواهند گرفت.

در مرحله دوم این نشست، اولویت‌های نظام فرهنگی کشور در سال ۱۴۰۲ با طرح مسئله و بومی سازی مورد بررسی قرار گرفت.

با توجه به هدف نهایی نظام فرهنگی کشور در برهه کنونی و حرکت نظام اسلامی به سمت دولت و جامعه اسلامی، تلاش و دقت نظر فرماندهان قرارگاه‌های فرهنگی نیز در مسیر مطالبه محوری رهبر انقلاب اسلامی از نظام فرهنگی کشور در دولت سیزدهم، یعنی تحول انقلابی در ساختار فرهنگی خواهد بود.

در ادامه بر اساس بیانات مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی مواردی همچون امید آفرینی، خودباوری، اسراف و تجمل گرایی و فرهنگ اقتصاد مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس مسائل فوق، شاخص‌های مبنایی جهت طراحی فرهنگی و ارزیابی دستگاه‌های فرهنگی شامل فرهنگ کار و تولید، پایداری خانواده و زیست مومنانه، انسجام اجتماعی و اعتماد به نفس ملی، پرهیز از اسراف و تجمل، افزایش سرانه تولید و مصرف فرهنگی بهینه، مولفه‌هایی است که باید بر اساس ظرفیت‌ها، چالش‌ها و نیازهای موجود منطقه تحت ماموریت قرارگاه‌های فرهنگی، بومی سازی و شیوه نامه اجرایی آن تهیه شود.

فرماندهان قرارگاه های فرهنگی با عنایت به رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر دو کلید واژه ایمان و امید جهت تقویت الگوی زیست مومنانه، دو اولویت منطقه‌ای ساماندهی مساجد در راستای رسیدن به چشم انداز مسجد برقرار و همچنین ساماندهی هیأت‌های مذهبی منتهی به تربیت شهروند مومن امیدوار تاثیرگذار در شکل گیری دولت و جامعه اسلامی را در رأس اولویت‌بندی فعالیت‌های قرارگاه‌های فرهنگی انتخاب کردند.

در ادامه مقرر شد نشست‌های قرارگاه فرهنگی منطقه دشتی و تنگستان براساس تقویم با دستور کار مشخص ماهانه بر اساس اولویت‌های فرهنگی و تبلیغی منطقه که توسط دبیرخانه تدوین می‌شود، برگزار خواهد شد.

با تلاش دبیرخانه منطقه‌ای ضمن طرح و پیگیری مسائل اولویت مردم در موضوعات مختلف و دعوت از مدیران سازمان‌های مرتبط، قرارگاه فرهنگی به قرارگاه امیدآفرینی تبدیل خواهد شد.

گفتنی است نشست آینده قرارگاه منطقه‌ای شهرستان‌های دشتی و تنگستان اواسط تیرماه در بخش ساحلی دلوار با دستور کار مشکلات نوار ساحلی دشتی و تنگستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha