شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
محمودی امام جمعه کنگان

حوزه/ امام جمعه کنگان گفت: مسئولان مربوطه در جذب با توجه به میزبانی منطقه از صنعت، جوانان بومی منطقه را اولویت قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمود محمودی امروز در خطبه‌های نماز جمعه کنگان با اشاره به جذب آتش نشان توسط پتروشیمی بوشهر، اظهار کرد: مسئولان مربوطه در جذب با توجه به میزبانی منطقه از صنعت، جوانان بومی منطقه را اولویت قرار دهند.

امام جمعه کنگان به ناراحتی و گلایه مردم شهر بنک از وضعیت آب شرب شهری اشاره کرد و گفت: مسئولان حل مشکل آب شرب شهر بنک را در اولویت قرار دهند.

خطیب جمعه کنگان افزود: مقامات مربوطه در احداث آب شیرین کن شهر بنک سرعت عمل داشته باشند.

حجت الاسلام محمودی به انتظار چندین ساله مردم روستای بزرگ شیرینو در خصوص ارتقاء روستا به شهر اشاره کرد و یادآور شد: مقامات سیاسی در کشور، استان و شهرستان با جدیت بیشتری این مطالبه به حق و مردمی را به سرانجام برسانند.

وی با بیان اینکه روستای شیرینو توسط صنعت از جمله چندین پتروشیمی محاصره شده است، اظهار کرد: این حق مردم شیرینو است که در حوزه‌های مختلف توسط صنعت مورد توجه قرار گیرند.

امام جمعه کنگان با تسلیت شهادت امام محمد باقر(ع) و بیان فضایل و مناقب آن امام همام، یادآور شد: یکی از وظایف مستمره امت اسلام نسبت به اهل‌بیت(ع) این است که معرفت خود را نسبت به آنها بالا ببریم که راه رسیدن به معرفت حکمت و تزکیه همین است.

حجت الاسلام محمودی با اشاره به روز عرفه و عظمت این روز بزرگ در روایات، خاطرنشان کرد: عرفه روز عرفان نظری و روز معرفت الله و روز پروا نمودن است تا زمینه پرواز برایمان فراهم شود.

وی با اشاره به ۶ تیر ماه سالروز سوء قصد به رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: خواست خدا حفظ این ذخیره الهی بود تا کشتی انقلاب را در دریای نامتلاطم به خوبی ناخدایی کند.

امام جمعه کنگان با گرامیداشت سالروز شهادت شهید آیت الله بهشتی و یاران باوفایش و نکوداشت هفته قوه قضائیه، یادآور شد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، هفت تیر نشان داد ضربه سنگین و سهمگین نمی‌تواند نظام سیاسی ما را از هم بپاشد.

حجت الاسلام محمودی، قوه قضائیه را یکی از ارکان مهم کشور دانست و گفت: از افتخارات نظام دینی این است که قوه قضائیه در آن زیر نظر ولی فقیه مشروعیت دارد.

وی تأکید کرد: دستگاه قضایی بایستی از طریق مبارزه قاطع با مظاهر فساد درون دستگاهی و برون دستگاهی، حمایت قاطع از آمران به معروف و ضابطین قضایی، تلاش گسترده برای پیشگیری از جرم و مبارزه با هنجار شکنان، امید مردم را زنده و اعتماد آنها به نظام را بیشتر کند.

امام جمعه کنگان به تشریح اهمیت مسئله اوقات فراغت و ضرورت برنامه ریزی مطلوب و هدفمند برای تابستان توسط نهادهای فرهنگی پرداخت و اظهار کرد: متولیان امر با هماهنگی شورای فرهنگ عمومی زمینه کمیت و کیفیت بخشی به برنامه‌ها و کلاس‌های تابستانی به‌ویژه در حوزه دینی و قرآنی را فراهم نمایند.

حجت الاسلام محمودی با گرامیداشت شهدای جمعه خونین مکه به برنامه‌های حج در سال‌های اخیر به‌ویژه در امسال اشاره و با تبیین روابط حسنه ایران و عربستان در دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: امیدواریم این وحدت رویه مقدمه‌ای برای وحدت و همگرایی امت اسلام، علیه استکبار جهانی و صهیونیسم باشد.

وی با تحلیلی بر اوضاع منطقه و جهان و حضور مقتدرانه ایران اسلامی در قلب حیاط خلوت آمریکا، حذف دلار از مبادلات جهانی و به بار نشستن گفتمان مقاومت در دنیا، خاطرنشان کرد: این کارها نوید این را می‌دهد که دیگر نظام تک قطبی رو به افول است و امروز ایران اسلامی نه‌تنها وابسته به شرق و غرب نیست، بلکه خود محور قدرت در منطقه و دنیاست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha