شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه تکاب

حوزه/ امام جمعه تکاب گفت: یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم تکاب، ایجاد امکانات و زیرساخت‌ها و فضای آموزشی و علمی و تحصیلی است و این شهرستان با آن همه منابع و معادن در مسئله آموزش و زیر ساخت‌های آموزشی خصوصا در عرصه آموزش عالی با کمبود امکانات مواجه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام مصطفی کوهی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تکاب که در مصلای بقیة الله این شهر برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت امام باقر(ع)، اظهار داشت: امروز لازمه توفیق حضور در مکتب اهل بیت(ع) و شیعه اهل بیت بودن، تبعیت از ائمه معصومین است و علم و دانش آموزی یکی از مسائلی است که ما باید از امام باقر(ع) الگو بگیریم و در اسلام این مسئله محدوده سنی ندارد و نباید اجازه داد فرزندانمان به راحتی ترک تحصیل کنند و لذا مطالعه و علم آموزی امروز لازم و ضروری است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم تکاب، امکانات و زیرساخت‌ها و فضای آموزشی و علمی و تحصیلی است و این شهرستان با آن همه منابع و معادن، در مسئله آموزش و زیر ساخت‌های آموزشی خصوصا در عرصه آموزش عالی با کمبود امکانات مواجه است و دانشگاه آزاد تکاب نیز فضا و ساختمان لازمی ندارد و در بدترین شرایط و فاقد زیر ساخت می‌باشد، بنابراین لازم است مسئولین کشور خصوصا دانشگاه آزاد به شهرستان ما نگاه ویژه داشته باشند.

امام جمعه تکاب، عنوان کرد: با توجه به این که فاصله تکاب با دیگر شهرستان‌ها زیاد است و نمی‌شود همه به شهرستان‌های دیگر برای تحصیل بروند، می‌طلبد مسئولین به زیرساخت‌های دانشگاه در تکاب نگاه ویژه داشته باشند و در این عرصه سرمایه گذاری کنند.

وی اضافه کرد: باید زیرساخت‌ها در دانشگاه‌های تکاب ایجاد و رشته‌های مرتبط با معادن تدریس شود و اگر این امکانات فراهم نشود، دولت مجبور است برای مدیریت معادن از شهرها و استان‌های دیگر نیرو بیاورد، بنابراین اگر می‌خواهیم از نیروهای بومی استفاده کنیم باید مدیران استانی و شهرستانی فرصتی را فراهم کنند که دانشجویان ما در زمینه معادن تحصیل کنند.

حجت الاسلام کوهی، به هفته قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: از مهم‌ترین مطالبات مردم ایران، مبارزه با فساد، اختلاس و رانت است و قوه قضائیه، ایستگاه پایانی مبارزه با فساد است و دولت‌ها در خط برخورد با مفسدان هستند.

وی تصریح کرد: اقسام جرائم در دستگاه‌های اجرایی شکل می‌گیرد که ضعف‌های بنیادی را در این زمینه مدیریت دولت سابق به وجود آورد و امروز مردم از رئیس قوه مجریه که خودش در قوه قضائیه بوده، انتظار دارند با آن دسته از افرادی که در بحث ارز، بورس، خودرو و بانک مرکزی با ترک فعل و تضییع حقوق عامه، موجب شدند صدها هزار خانواده در تنگنا قرار گیرند، برخورد کند.

وی عنوان کرد: دولت باید اسامی مدیرانی را که موجب شده‌اند سرمایه مردم در بورس به هدر برود، به مردم معرفی و با آن‌ها برخورد کند.

امام جمعه تکاب، به حمله پلیس آلبانی به مقر منافقین اشاره کرد و یادآور شد: حمله پلیس به اردوگاه منافقین، ضربه شدیدی به آن‌ها وارد کرد و برای چندمین بار آن‌ها را آواره کرد و این آوارگی و تحقیر آن‌ها نتیجه مبارزه با انقلاب اسلامی و ترور هزاران انسان بی‌گناه در ایران است، منافقین چند ماه قبل مانور قدرت می‌دادند و همان زمان رهبری فرمودند، این فرقه‌ها حقیرتر از آن هستند که به جمهوری اسلامی ضربه بزنند و ما این وعده صادق رهبری را امروز به عیان مشاهده می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی، نتیجه دعای انبیا و اولیای الهی و ثمره خون انسان‌های شریفی همچون سردار سلیمانی است و انقلاب اسلامی تحت ولی فقیه است نه مثل برخی کشورهای مرتجع تحت ولایت سفیه باشد و در اثر مدیریت الهی امام خامنه‌ای همه کشورهای منطقه و اروپا امروز متوجه شدند که باید با ایران با احترام برخورد کنند و این مسئله برای دولتمردان سابق باید الگو باشد.

حجت الاسلام کوهی با تأکید بر اینکه دنیا زبان زور را متوجه می‌شود نه زبان التماس، اظهار کرد: دولت با تدبیر خود مشکلات زیادی را حل کرده و این مشکلات موجود در عرصه‌های معیشتی و اقتصادی نیز قابل حل است که در این بین حرکت‌های دولت امیدوار کننده است.

وی تصریح کرد: مصرف بی‌رویه مواد مخدر به عنوان یکی از مشکلات قرن حاضر به‌شمار می‌رود که زیان‌های اساسی در زمینه‌های متعددی بر جای گذاشته و در کشور ما نیز پیدایش و گسترش اعتیاد میراث استعمار بود تا جوانان ما به پیشرفت‌ها توجه کمتری داشته باشند.

امام جمعه تکاب عنوان کرد: اعتیاد، موجب فروپاشی خانواده‌ها و آواره شدن فرزندان می‌شود و آسیب‌های زیادی را در جامعه به وجود می‌آورد، بنابراین لازم است مسئولین مربوطه در این باره عزم جدی داشته باشند و یکی از راهکارهای کارشناسان در این باره دیوار کشی در مرز افغانستان است که از سال‌ها قبل شروع شده اما نیمه تمام مانده و لذا از دولت می‌خواهیم این طرح را به اتمام برساند.

وی خاطرنشان کرد: سالروز تأسیس تبلیغات اسلامی را به مدیران این نهاد مقدس به‌ویژه به مسئولین اداره تبلیغات اسلامی تکاب و مبلغین و مبلغات این خطه تبریک عرض می‌کنم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha