یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه دیلم

حوزه/ امام جمعه دیلم گفت:شهر امام حسن(ع) در برخی اوقات از داشتن پزشک عمومی محروم بوده، یعنی برای بیماری‌های پیش پا افتاده امکان درمان این مردم وجود ندارد، چه کسی باید پاسخگوی این مسئله باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمود اسدی امام جمعه دیلم در خطبه‌های نماز جمعه به اردوی جهادی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در شهر امام حسن از توابع شهرستان دیلم اشاره کرد و اظهار داشت: در هفته گذشته اردوی جهادی بسیج جامعه پزشکی با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به عنوان جهادگر در شهر امام حسن(ع) برگزار شد، این اردوی جهادی کاری خوب و قابل تقدیر است، اما باید بگوییم یک اردوی یک روزه کارهای بر زمین مانده دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در شهرستان دیلم را جبران نمی‌کند.

امام جمعه دیلم یادآور شد: مشکلات عدیده‌ای در بیمارستان دیلم وجود دارد که روزانه از خود پرسنل این بیمارستان مطالبه می‌شود، برخی پرسنل بیمارستان دیلم چند ماه است حقوق دریافت نکرده‌اند، کار درمان، کار حساسی است و پرسنل درمان نباید در حین کار دغدغه‌ای داشته باشند، اما از پرسنلی که بعضاً پنج ماه حقوق دریافت نکرده‌اند و با این شرایط اقتصادی مواجه هستند، چه انتظاری دارید؟

حجت الاسلام اسدی ادامه داد: اینها در کرونا جان فشانی و مبارزه کردند و امروز شایسته اینگونه برخورد نیستند.

امام جمعه دیلم با اشاره به وضعیت بد دیلم در حوزه درمان، اظهار کرد: در بیمارستان مشکل متخصص داریم، متخصصانی که بایستی پنج سال در دیلم بمانند بعد از مدت کوتاهی شهر را رها کرده و می‌روند، دانشگاه علوم پزشکی موظف است به این مسائل رسیدگی کند.

وی گفت: شهر امام حسن(ع) در برخی اوقات از داشتن پزشک عمومی محروم بوده، یعنی برای بیماری‌های پیش پا افتاده امکان درمان این مردم وجود ندارد، چه کسی باید پاسخگوی این مسئله باشد.

وی تصریح کرد: اگر یک بیمار توسط بیمارستان دیلم به شهری اعزام شود، دیگر بیمارستان دیلم آمبولانس ندارد و دستگاه‌های آمبولانس فرسوده در پارکینگ خاک می‌خورند و ما امکان رسیدگی درست به بیماران اورژانسی را نداریم.

امام جمعه دیلم گفت: برخی پرسنل مراجعه می‌کنند و می‌گویند در برخی ماموریت‌ها آمبولانس خراب می‌شود.

حجت الاسلام اسدی با اشاره به مراجعات متعدد مردمی در این زمینه، خاطرنشان کرد: در بین مردم و فضای مجازی لفظی را جایگزین بیمارستان دیلم کرده‌اند که شایسته دولت انقلابی نیست.

وی عنوان کرد: خیرین دیلم در حوزه درمان بی‌نظیرند، اما مأیوس شده‌اند و می‌گویند این قدر سرمایه از ظرفیت خیریه به بیمارستان آمده، ولی آنها توان پشتیبانی از خیرین را ندارند، چه کسی باید پاسخگوی یأس در بین نخیرین شهرستان نسبت به حوزه مهم درمان باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha