دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله مکارم و آیت الله اعرافی

حوزه/ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی بر استمرار و ارتقای برنامه‌های حوزه، توجه به معیشت طلاب، نیازهای جامعه و بیان دستاوردهای هزار ساله حوزه تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه با حضور در بیت حضرت آیت الله مکارم شیرازی با این مرجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد.

بر اساس این گزارش؛ آیت الله اعرافی در ابتدای این دیدار گزارشی از وضعیت و فعالیت های حوزه های علمیه و اقدامات تحولی مرکز مدیریت از جمله طرح حمایت هدفمند از طلاب، فقه معاصر، کارویژه‌های طلبگی، هوشمندسازی خدمات، همایش یکصد سالگی بازتأسیس حوزه علمیه قم و..‌. محضر معظم له ارائە داد و در پایان خلاصه‌ای از نتایج و دستاوردهای حاصله سفر به عراق و دیدار با علما و مراجع تقلید حوزه نجف را بیان نمود.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی نیز با ابراز خرسندی از این دیدار و فعالیت‌های انجام شده و دعا برای توفیقات بیشتر حوزه‌های علمیه قم و نجف و عزت و سلامت مراجع تقلید و علمای اسلام نکاتی را به مدیر حوزه های علمیه توصیه کردند.

ضرورت حمایت، تقویت در عین ارزیابی و ارتقای دروس خارج، استمرار و ارتقای برنامه های حوزه، توجه ویژه به معیشت طلاب، اهمیت شکوفاسازی و حفظ استعدادهای برتر حوزه‌ای در ضمن لزوم برآورده سازی نیازهای جامعه مرتبط با رسالت حوزه های علمیه، از توصیه های حضرت آیت الله مکارم شیرازی بود.

این مرجع تقلید با تشکر از پیگیری‌های مدیر حوزه‌های علمیه، توجه به تاریخ کهن و دستاوردهای هزار ساله حوزه‌های علمیه در همایش یکصد سالگی باز تأسیس حوزه علمیه قم را مورد تأکید قرار دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
    1 0
    با این سطح از حمایت از طلاب، چه انتظاری دارید؟