جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طلاب رزمنده

حوزه/ مسئول عقیدتی سیاسی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان، بر لزوم ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه و آشنایی با رشادت‌های رزمندگان و ایثارگران و استفاده از ظرفیت خبرگزاری حوزه در این عرصه تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، پیش از ظهر امروز در نشستی بین نماینده خبرگزاری حوزه در استان همدان و حجت الاسلام سید تقی حسینی مسئول عقیدتی سیاسی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان، بر لزوم ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه و آشنایی با رشادت‌های رزمندگان و ایثارگران علی‌الخصوص جامعه روحانیت و استفاده از ظرفیت خبرگزاری حوزه در این عرصه تاکید شد.

در  این جلسه، حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه جامعه روحانیت در دوران دفاع مقدس بیشترین میزان شهدا را نسبت به دیگر اقشار داشته است، اظهار داشت: تعداد شهدای طلبه و روحانی در دفاع مقدس نشانگر تکلیف مداری، اخلاص و معنویت این قشر است.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) به عنوان یک روحانی در بسیج مردمی و دفاع از کشور نقش به سزایی در دوران انقلاب و دفاع مقدس داشتند، گفت: در کنار رهبر کبیر انقلاب بسیاری از علما و روحانیون در سراسر کشور، چه در دوران انقلاب و چه در دوران دفاع مقدس نقش موثری در بسیج و اتحاد مردمی در جامعه داشتند.

مسئول عقیدتی سیاسی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان افزود: قطعا حضور به موقع مردم در صحنه پس از دعوت علما و روحانیون، تاکیدی بر جایگاه بالا و مردمی قشر روحانیت در طول تاریخ است و امروز لازم است تا این علما و ویژگی‌های شخصیتی آنها به نسل جوان معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه روحانیت در تمامی صحنه‌هایی که کشور نیاز به کمک داشته، با تمام وجود به خدمت رسانی مشغول شده است، مطرح کرد: در بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله و حتی در شیوع بیماری کرونا این روحانیت بود که زودتر از دیگر اقشار در میدان برای خدمت رسانی به مردم بدون هیچ چشم داشتی حاضر شدند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به فعالیت‌های خبرگزاری حوزه و پوشش اخبار مربوط به شهدا و جامعه ایثارگری، خاطر نشان کرد: رسانه در ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه دارای نقش بسیار موثری است که در این بین خبرگزاری حوزه به دلیل وابستگی آن به حوزه علمیه و توجه به جامعه ایثارگری و شهدای روحانی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه خبرگزاری حوزه، یک رسانه تاثیرگذار دینی است، گفت: امیدوار هستیم با استفاده از ظرفیت خبرگزاری حوزه دِین خود را نسبت به شهدا و جامعه ایثارگری و روحانیتی که در این مدت با تمام وجود و در عرصه های مختلف حضور داشته اند، ادا کنیم.

تلاش خبرگزاری حوزه در راستای آشنایی جامعه با علما و بزرگان

در ادامه این جلسه  امیرحسین اذکائی نماینده خبرگزاری حوزه در استان همدان، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات خبرگزاری حوزه در راستای انتشار فعالیت‌های طلاب استان و معرفی روحانیون موفق در عرصه‌های مختلف، اظهار داشت: امروز رسانه یک ظرفیت بسیار بزرگ برای فرهنگ سازی در جامعه است.

وی با تاکید بر قدرت رسانه برای جریان‌سازی در جامعه، خاطرنشان کرد: یکی از ضرورت‌های جامعه امروزی، لزوم آشنایی با اسوه‌ها و بزرگانی است که در این کشور خون دلها خورده‌اند که در این بین قشر روحانیت به عنوان پیش رو در بسیاری از این حرکت‌ها همانند مبارزه با ویروس کرونا و سیل و زلزله حضور داشته و دارد.

اذکائی افزود: همدان به عنوان دارالمومنین و دارالمجاهدین، در تاریخ علما، فضلا و بزرگان بسیاری را در فنون مختلف و علوم گوناگون به خود دیده است که امروز باید در جهت آشنایی جامعه با این بزرگان از ظرفیت رسانه به بهترین نحو استفاده کرد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خبرگزاری حوزه در استان همدان در راستای آشنایی با علما و روحانیون این خطه، اظهار داشت: در پرونده‌هایی با عنوان "عالمان دیار هگمتانه" و "شهدای دارالمومنین همدان" و "روحانیون رزمنده دارالمجاهدین همدان" تعدادی از روحانیون استان همدان معرفی شده که با استقبال خوبی نیز از طرف خوانندگان مواجه شده است.

نماینده خبرگزاری حوزه در استان همدان با تقدیر از همکاری‌های حجت الاسلام حسینی، یادآور شد: امیدواریم از طریق همکاری با بنیاد حفظ آثار، بتوانیم تعداد بیشتری از این بزرگان را که کمتر نام آنها در جامعه مطرح شده را معرفی و نسل جدید را با این علما آشنا کنیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha