شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دیدار شیخ زکزاکی با جمعی از دانشجویان المصطفی

حوزه/ رهبر جنبش اسلامی نیجریه گفت: اوضاع فعلی نیجریه و هرآنچه کنون در این کشور اتفاق میافتد نتیجه کشتار وحشیانه شیعیان مظلوم زاریا در سال 2015 است و خون شهدای آن واقعه تا قیام قیامت دامن گیر ظالمان خواهد بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه، در واکنش به اتفاقات اخیر این کشور و معضلات اجتماعی کنونی، گفت: هرآنچه کنون در نیجریه اتفاق میافتد نتیجه کاری است که با ما شد.

وی همچنین افزود: هم اکنون کشور درگیر مشکلات عدیده ای همچون بیکاری، مسکن و معضل امنیت است هر روز شاهد حملات تروریستی و تخریب و آتش زدن بازارها و مراکز خرید و مدارس هستیم و نا امنی بیش از گذشته در دل مردم نفوذ کرده است.

رهبر جنبش اسلامی نیجریه در ادامه گفت: اکنون که کشور با مشکلات اقتصادی و فرهنگی بسیاری دست و پنجه نرم میکند شاهد آن هستیم که بسیاری از مسئولان و اقشار جامعه دادشان درآمده و به این اوضاع اعتراض دارند، سوال بنده از ایشان این است: آن موقع که در زاریا هزاران نفر از هموطنان شما به دست نظامیان و عوامل حکومتی شهید و زخمی شدند و صدها خانواده مظلوم به داغ عزیزانشان در سوگ نشستند چرا فریاد دادخواهی ما را نشنیدید؟ شاید هم شنیدید و اعتنا نکردید.

شیخ ابراهیم زکزاکی در پایان با بیان اینکه مشکلات و معضلاتی که هم اکنون گریبان کشور را گرفته تاوان خونهایی است که در زاریا به نا حق ریخته شده، گفت: خون شهدا و آه و زجر خانواده های آنان و نیز مجروحان حادثه خونبار زاریا دامان مسببان و عاملان این عمل وحشیانه و غیر انسانی را خواهد گرفت و بدانید آنان به سختی خواهند افتاد و برایشان حسن عاقبتی نخواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha