یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
روز طبیعت

 حوزه /  مدیر مدرسه علمیه سردارین قزوین گفت: محیط زیست سالم یکی از نعمات الهی و بخشی از نظام خلقت است و ریشه در جهان بینی توحیدی دارد، به این معنی که جهان و هر آنچه در اوست، تصویری از قدرت خداوند می‌باشد، به همین دلیل در اسلام هرگونه رفتاری که منجر به فساد در محیط زیست شود، نهی شده است.

حجت الاسلام اسدالله مهر آرا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین با بیان اینکه در روز طبیعت، مراقب باشیم آسیبی به محیط زیست وارد نشود، اظهار داشت: گرچه حراست از طبیعت در میان ایرانیان جایگاه ویژه‌ای داشته است، اما با ورود اسلام به ایران، حراست از محیط زیست و منابع طبیعی با توجه به تأکیدی که آیات قرآن و روایات بر حفظ مظاهر طبیعت دارد، این مهم دو چندان شده است.

مدیر مدرسه علمیه سردارین قزوین افزود: محیط زیست سالم یکی از نعمات الهی و بخشی از نظام خلقت است و ریشه در جهان بینی توحیدی دارد، به این معنی که جهان و هر آنچه در اوست، تصویری از قدرت خداوند می‌باشد، به همین دلیل در اسلام هرگونه رفتاری که منجر به تخریب محیط زیست شود، نهی شده است.

وی اظهار کرد: حال که فرصتی فراهم شده تا در کنار خانواده و دوستان در طبیعت حاضر شویم، لازم است که به دیگر دستورات پروردگار در حفظ محیط زیست و عدم آلوده کردن منابع طبیعی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha