شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
طبیعت

 حوزه / مدیر مدرسه علمیه شهرستان تاکستان گفت: در روز طبیعت که انسان مهمان طبیعت سرسبز و زیبا می‌شود، چه زیباست که همه نسبت به پاکیزگی محیط احساس مسئولیت کنیم و مهمانان مهربانی برای طبیعت باشیم.

حجت الاسلام حمید علی بخشی در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین اظهار داشت: در روز طبیعت‌گردی خود تا جایی که ممکن است از وسایلی که به طبیعت آسیب خواهد زد، لازم است که اجتناب کنیم و هر ابزار دیگری که می‌تواند بر علیه طبیعت به کار گرفته شود را از فهرست ملزومات سفر حذف کنیم.

حجت الاسلام علی بخشی خاطرنشان کرد: همه ما در نگهداری از طبیعت نقش به سزائی داریم و لازم است با کمک یکدیگر، هر یک به نحو احسن از طبیعت مراقبت کنیم.

مدیر مدرسه علمیه شهرستان تاکستان عنوان کرد: انصاف نیست که برای حفظ شهر و محیط زندگی خودمان تلاشی نکنیم و همه را وظیفه یک فرد یا ارگان خاصی بدانیم، چرا که هر یک از ما در در برابر خود و محیط اطرافمان، هر چند کوچک، وظیفه‌ای داریم.

وی با بیان اینکه اگر در طبیعت به آتش نیاز پیدا کردیم، فقط به اندازه نیاز آتش بر پا کنیم نه به اندازه چهارشنبه سوری، مطرح کرد: به جای استفاده از شاخ و برگ برای این کار خوب است که از هیزم خشک استفاده و البته فراموش نکنیم که در آخر بطور کامل آتش را خاموش کنیم.

وی با تاکید بر لزوم جمع آوری زباله‌های از طبیعت، گفت: فراموش نکنیم که پسماندهای باقیمانده در طبیعت می‌توانند باعث آلودگی آب و خاک، مرگ حیوانات و حتی آتش سوزی جنگل شوند.

حجت الاسلام علی بخشی تصریح کرد: متاسفانه در کشور مراقبت از طبیعت و محیط زیست آن طور که باید فرهنگ سازی نشده و لذا آموزش این موضوع و اصل یک ضرورت در جامعه به حساب می‌آید.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: در روز طبیعت که انسان مهمان طبیعت سرسبز و زیبا می‌شود، چه زیباست که همه نسبت به پاکیزگی محیط احساس مسئولیت کنیم و مهمانان مهربانی برای طبیعت باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha