جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بحرین

حوزه/ جمعیت عمل اسلامی بحرین در بیانیه های مختلف از مهمترین تحولات سیاسی بحرین در روزهای اخیر خبر داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، رژیم آل خلیفه از جمله رژیم های مرتجع عربی در سال های اخیر با از دست دادن پشتوانه مردمی خود به دنبال بر قرار کردن روابط با کشورهای غربی و آمریکا و احداث پایگاه های نظامی در بحرین است.در همین راستا در ماه های اخیر اقدام به علنی کردن روابط خود با رژیم غاصب قدس نموده که موجب خشم ملت بحرین شده و از سوی دیگر با دادن تابعیت های سیاسی به ملیت های دیگر و شکنجه مدافعان حقوق بشر در زندان های رژیم آل خلیفه به دنبال انتقام جویی از ملت بحرین است.

جمعیت عمل اسلامی بحرین در بیانیه های متعددی این اقدامات رژیم آل خلیفه را محکوم کرده است.

شیخ عبد الله الصالح معاون جمعیت عمل اسلامی بحرین با اشاره به امضای توافقنامه در چارچوب همکاری مشترک بین رژیم غاصب قدس و رژیم آل خلیفه گفت: رژیم آل خلیفه با رفتن به آغوش صهیونیست ها درباره امنیت بحرین قمار می کند و سیاست تبعیض سیاسی نژادپرستانه اش را همچنان ادامه می دهد.

وی ادامه داد: رژیم آل خلیفه که فاقد مشروعیت مردمی است، در ادامه اقدامات احمقانه و تحریک آمیزش به صدای بلند عادی سازی و تعمیق روابط با صهیونیسم تبدیل شده و تمامی ارزش های دینی، اخلاقی و انسانی را زیر پا گذاشته است و از آن جایی که پیام مردم سرافراز ما به صراحت به تمام جهان این است که ما به طور کلی حضور رژیم صهیونیستی در سرزمین پاک بحرین را نمی پذیریم و مخالفیم، همه این گام ها و اقدامات محکوم به شکست بوده و اراده مردم پیروز است.

اعطای تابعیت سیاسی بحرین به ۳۰ هزار پاکستانی

معاون جمعیت عمل اسلامی افزود: رژیم آل خلیفه در ادامه پروژه سیاسی نژادپرستانه خود برای برهم زدن بافت طبیعی جمعیت بحرین در جنایتی جدید با تابعیت بحرینی تعداد زیادی از پاکستانی ها موافقت نموده و بر اساس اظهارات سفارت پاکستان در بحرین این افراد حدود ۳۰ هزار پاکستانی تخمین زده شده است.

شیخ عبدالله الصالح گفت: جنایت اعطای تابعیت سیاسی نژادپرستانه بر مردم بحرین سایه افکنده و حقوق مشروع آنها را پایمال نموده است و آنها را از دستیابی به در آمدهای اصلی خود در کشور شان و کشور پدران و اجدادشان منع کرده و بیت المال عمومی را هدر داده است.

جمعیت عمل اسلامی «امل» نیز به نوبه خود تمامی اقدامات احمقانه و تحریک آمیز اراده مردم را اعم از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و یا اعطای تابعیت سیاسی نژادپرستانه محکوم می کند چرا که پیامدهای خطرناک آن برای بحرین و مردم اصیل آن فاجعه بار خواهد بود.

از اعطای تابعیت سیاسی بحرین به ۳۰ هزار پاکستانی تا ذلت در مقبره قصاب اسرائیل

تبریک جمعیت عمل اسلامی بحرین به ملت فلسطین برای موفقیت عملیات شهادت طلبانه

حجت الاسلام شیخ عبدالله الصالح با اشاره به موفقیت عملیات شهادت طلبانه جوانان فلسطینی در سرزمین های اشغالی گفت: آنچه در «محله الخضیره» و «محله بنی براک» اسرائیل (عملیات شهادت طلبانه فلسطینی ها ) رخ داد، پاسخ طبیعی به تسلیم نوکرانه سازشگران و بازدید آنها از مقبره بن گوریون قصاب است و زبان حال به آنها مخصوصاً حمد بن عیسی و بن زاید می گوید : دشمنی که از حفظ و حمایت از خود عاجز است، از حفظ و حمایت تو نیز عاجز است.

وی گفت: ما به ملت فلسطین و مقاومت آنها در برابر این دستاوردهای شگفت‌انگیز تبریک می‌گوییم و تاکید می‌کنیم؛ حق گرفته می‌شود و داده نمی‌شود و این راه درست برای رهایی در همه جا است.

از اعطای تابعیت سیاسی بحرین به ۳۰ هزار پاکستانی تا ذلت در مقبره قصاب اسرائیل

تهدید مدافع حقوق بشر بحرینی به جرم مخالفت با عادی سازی

همچنین جمعیت عمل اسلامی بحرین در بیانیه ای خواستار توقف اقدامات انتقام جویانه رژیم آل خلیفه از عبدالهادی الخواجه از مشهورترین مدافعان حقوق بشر بحرینی شد.

در این بیانیه آمده است؛

رژیم آل خلیفه، عبدالهادی الخواجه مدافع حقوق بشر را پس از سردادن شعارهایی علیه عادی سازی روابط با اسرائیل در داخل زندان هدف قرار داده است.

مریم الخواجه فعال سیاسی و دختر عبدالهادی الخواجه، از مدافعان بزرگ حقوق بشر که به حبس ابد محکوم شده است، از طریق حساب کاربری خود در توییتر، از وضعیت پدر زندانی خود در زندان بحرین پرده برداشت و ابراز نگرانی کرد.

الخواجه در توئیتر توضیح داد: پدرش در تماسی تلفنی عبارات «بحرین و فلسطین آزاد هستند» و «مزدوران اسرائیل سقوط می‌کنند» را تکرار کرده است. در آن لحظه تماس تلفنی توسط رژیم آل خلیفه قطع شد و او دیگر نتوانست تماس بگیرد.

دختر الخواجه فایل صوتی را منتشر کرد که در آن پدرش گفته است مزدوران اسرائیل نابود می شوند و اشاره به آل خلیفه که از رژیم های سازشکار با رژیم صهیونیستی است نموده و در فایل صوتی دیگری این زندانی سیاسی از محرومیت خود از درمان در جریان آسیب هایی که در شکنجه متحمل شده پرده برداشته و پس از آن چیزی شبیه تهدید دریافت کرده که به این مضمون است که تنها است و نمی تواند کاری انجام دهد، الخواجه خواستار باز شدن مجدد پرونده شکنجه خود شده و تاکید نموده که از عواقب باز شدن پرونده شکنجه اش هراسی ندارد.

شایان ذکر است که عبدالهادی الخواجه، مدافع برجسته حقوق بشر، به دلیل مشارکت در فعالیت های انقلابی خواستار تغییر سیاسی بوده و این انقلاب از سال ۲۰۱۱ در بحرین آغاز شده و در حال گذراندن حبس ابد است. الخواجه علاوه بر اینکه یک شهروند بحرینی است، تابعیت دانمارکی نیز دارد و در جریان گفتگوهای تعاملی که این روزها در شورای حقوق بشر برگزار می شود، دانمارک خواستار آزادی او شده است.

جمعیت عمل اسلامی «امل» نیز به نوبه خود از رژیم آل خلیفه می خواهد تا اقدامات انتقام جویانه اش علیه عبدالهادی الخواجه را متوقف کند و اقدامات پزشکی لازم را برای وی فراهم کرده و و فوراً او و تمام زندانیان عقیدتی را آزاد کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha