چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
هشدار

حوزه/ بیایید در کنار متولیان دلسوز و عاقل و هوشیار فرهنگی و دینی ما قرار بگیرید و نگذارید این مشکلات از سینما فراتر برود و جامعه ما را هم متأثر کند و فضا را برای همه زنان و دختران این مملکت به زندان و شکنجه گاه تبدیل کند و با دغلبازی اسم های فریبنده و جذابی هم روی آن بگذارند.

خبرگزاری حوزه | هنرمندان سرشناس زن سینما ایران به دلیل خشونت و آزار جنسی در فضای سینما بیانیه دادند و اعتراض کردند و درخواست کمک داشتند.

در اینکه باید نظارت دقیق و قوی در این فضا اتفاق بیفتد شکی نیست؛ اما آیا وضع قوانین و حتی اجرای درست آنها این درد را درمان می کند ؟؟
فضای تعرض و خشونت بسیار گسترده در سینما و جامعه غربی علیرغم وضع قوانین و اجرای سختگیرانه آنها نه تنها کمکی نکرد بلکه تجاوز و خشونت علیه زنان روز به روز بیشتر هم شده و پویش بزرگ me too در سال های اخیر نشان از عمق وحشتناک این فاجعه و دامنه گسترده قربانیان جنسی در کشورهای غربی دارد.

پس راه حل واقعی این ظلم و تجاوز و ناامنی فراگیر چیست ؟

پاسخ اساسی این سوال را باید در رابطه بین اختلاط، شکسته شدن حریم محرم و نامحرم و برداشته شدن پوشش مناسب و در یک کلام فضای هیجان و تحریک افراطی جنسی با تعرض و تجاوز و خشونت جنسی بررسی کرد.
هر جا اولی باشد دومی هم لاجرم و لزوما به دنبال آن خواهد آمد.
هرجا بنزین و آتش کنار هم قرار داده شود شکی در شعله ور شدن و سوزاندن نیست.

سینمای موجود در ایران به دلائل روشن محیطی است که بیشترین قرابت و نفوذ فرهنگ بیگانه در آن اتفاق افتاده است و طبیعتا بیشترین خشونت، آزار و تجاوزات جنسی در این محیط اتفاق می افتد.

سال هاست که منادیان دین به تأسی از احکام عقلانی و ابدی اسلام هشدار می دهند اگر فرهنگ کم حجابی رواج یابد، اگر لاابالی گری را جای آزادی به خورد جامعه ما بدهند دنیای همه به خطر می افتد.
خانواده که یک برکت و نعمت برای بشریت است از بین خواهد رفت و فرزندان بشر حیران و سرگردان بی والدین و تک والدین خواهند شد و از رشد متعادل شخصیتی محروم خواهند شد و روابط پاک و انسانی به طمع، تعرض، تجاوز و لذت جویی های غیر قاعده مند تبدیل می شود.

همه این بحران ها دنیای غرب را فرا گرفته است و خودشان می نالند از این دردها اما عزیزان ما این تبیین ها و هشدارها را جور دیگری تفسیر کردند و امروز دود آن به چشم خودشان می رود و اینچنین به ستوه آمده اند.

بنظر تمام تریبون داران وظیفه دارند این پیام را به هنرمندان عزیز کشورمان _که احترام شان واجب است و از زحماتشان برای خدمت به مردم تشکر می کنیم_ برسانند حالا که خود بزرگواران به این نکته متفطن شده اند که این آلودگی ها چقدر می تواند خطرناک باشد و زندگی افراد را مختل کند.

بیایید در کنار متولیان دلسوز و عاقل و هوشیار فرهنگی و دینی ما قرار بگیرید و نگذارید این مشکلات از سینما فراتر برود و جامعه ما را هم متاثر کند و فضا را برای همه زنان و دختران این مملکت به زندان و شکنجه گاه تبدیل کند و با دغلبازی اسم های فریبنده و جذابی هم روی آن بگذارند.

راه نجات سینما و جامعه ما از بحران جنسی که شما خواهران عزیز هنرمند با نجابت از آن به ستوه آمده و فریاد کمک سر داده اید، تنها و تنها مقابله با فرهنگ منحط بیگانه و بازگشت به ارزش های اسلامی است و اگر این نشد، بنشینید و تماشا کنید که چه بر سر جامعه ما هم خواهد آمد و آن روز دیگر خیلی دیر خواهد شد.

علی امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha