چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سوءقصد به 3 روحانی در حرم رضوی

حوزه/ مدیریت حوزه علمیه ایلام و جامعه روحانیت استان، جنایت اخیر در حرم مطهر رضوی را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در ایلام، مدیریت حوزه علمیه ایلام و جامعه روحانیت استان طی بیانیه ای جنایت دلخراش هتک حرمت حرم رضوی و تعرض به سه نفر از روحانیون را محکوم کردند.

در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ الله فَلَنْ یُضِلَّ أَعْمالَهُمْ* سَیهْدِیهِمْ وَ یصْلِحُ بالَهُمْ* وَ یدْخِلُهُمُ الْجَنَّةَ عَرَّفَها لَهُمْ »

«و کسانی که در راه خدا کشته شده اند، هرگز کارهایشان ضایع نمی‌شود. خداوند به زودی آنان را راه می‌نماید و حالشان را نیکو می‌گرداند و در بهشتی که برای آنان وصف کرده، ماوا می‌دهد».

در سومین روز ماه مبارک رمضان که نماد وحدت مذاهب اسلامی است شاهد اقدامی ناجوانمردانه توسط ایادی ناپاک استکبار جهانی بودیم که وحدت بین ملت های مسلمان را نشانه رفته و اینبار جامعه همیشه در صحنه روحانیت را هدف حملات هدفمند خود قرار داده اند . روحانیتی که در طول تاریخ همیشه پرچمدار شهادت در راه آرمان های اصیل اسلام و مکتب اهل بیت (س) بوده و شاهد این مطلب هم وجود علمای بزرگی همچون شهید اول و ثانی , قاضی نور الله شوشتری و جمع کثیری از علماء راستین است که در نتیجه سعایت دشمنان مکتب اهل بیت (س) شهد شیرین شهادت را نوشیده اند .

در دوران شکوهمند انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز روحانیت اولین پیشگامان شهادت در راه آرمان های انقلاب اسلامی ایران بوده و هرگز از بذل جان خود در این راه مقدس دریغ نکرده اند. خبر سوء قصد به جان سه طلبه جهادی و شهادت شهید بزرگوار حجت الاسلام اصلانی گرچه باعث تاثر و تاسف شدید جامعه روحانیت و ملت شریف ایران گردید. اما این نکته را یاد آور شد که دشمنان اسلام و ایران اسلامی همیشه از فعالیت های جامعه روحانیت ترس داشته و زمانی که هیچ راهی برای توقف فعالیت های جهادی این سلسله جلیله نداشته باشند اقدام به سوء قصد و ترور این عزیزان می کنند .

مدیریت حوزه علمیه استان ایلام و جامعه روحانیت استان، ضمن محکوم نمودن این حرکت ددمنشانه و وحشیانه و تعرض به ساحت قدس آشیان رضوی، شهادت شهید بزرگوار حجت الاسلام اصلانی را به محضر امام زمان(ع) و نایب برحقش حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) و امت حزب الله و خصوصا خانواده عزیزآن مرحوم تبریک و تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال شفای آن دو روحانی جهادی عزیز را مسئلت نموده و از نیروهای خدوم امنیتی و انتظامی و دستگاه محترم قضا خواستار پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن هستیم.

مدیریت حوزه های علمیه استان ایلام و جامعه روحانیت استان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha