چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
برگزاری آزمون ورودی سطح 3 و سطح 4 حوزه خواهران همدان

حوزه/ مدیرکل سنجش و پذیرش معاونت آموزش حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه سیاست حوزه خواهران کیفی گزینی می باشد گفت: این سیاست به نوبه خود سبب ارتقاء شاخص های گزینش شده و مانایی افراد را در سیستم بالا می برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، خانم آزاده صدر شیرازی در نشست خبری آغاز عملیات پذیرش سراسری سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ که در سالن اجتماعات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در قم برگزار شد گفت: روند ثبت نام و پذیرش داوطلبان تحصیل در حوزه های علمیه خواهران در سال جدید تحصیلی از ۱۵ فروردین ماه آغاز شده است که امسال مدارس علمیه ظرفیتی معادل ۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر دارند؛ مدارس سطح دو، ۱۱ هزار نفر، سطح سه، بیش از ۴۰۰۰ نفر و سطح چهار ۳۰۰ نفر ظرفیت پذیرش در سال جدید را دارند.

مدیرکل سنجش و پذیرش معاونت آموزش حوزه های علمیه خواهران از رایزنی با جامعة الزهرا برای برگزاری نشست های مشترک به منظور یکسان سازی آئین نامه های سنجش و پذیرش خبر داد.

وی افزود: ثبت نام حوزه های علمیه خواهران از ۱۵ فروردین ماه در سراسر کشور و در مقاطع عمومی و تکمیلی آغاز شده و علاقه مندان می توانند جهت دریافت دفترچه راهنمای پذیرش، فهرست مدارس علمیه و نام نویسی به پایگاه اطلاع رسانی مرکز مدیریت حوزه های خواهران به آدرسpaziresh.whc.ir مراجعه کنند.

خانم صدر شیرازی خاطرنشان کرد: پذیرش مقطع عمومی (سطح دو/کارشناسی) به شیوه حضوری تمام وقت و پذیرش مقطع عالی (سطح سه/کارشناسی ارشد) با ۳ شیوه حضوری، نیمه حضوری و غیر حضوری در ۱۵۱ رشته محل با ۱۴رشته تحصیلی تفسیر و علوم‌ قرآنی، فقه ‌و اصول، تاریخ اسلام، کلام اسلامی، کلام با گرایش های امامت، مهدویت، فلسفه‌ اسلامی، مدرسی ادبیات عربی، اخلاق و تربیت اسلامی، مطالعات اسلامی زنان، مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی، تربیت دینی کودک و نوجوان، علوم و معارف حدیث شیعه و مدیریت آموزشی انجام می شود.

وی ادامه داد: همچنین پذیرش مقطع تخصصی یعنی سطح چهار یا دکتری به صورت شیوه حضوری تمام وقت در ۳۴ رشته محل، با ۵ رشته تحصیلی تفسیر تطبیقی، فقه خانواده، حکمت متعالیه، کلام اسلامی و علوم و معارف قرآن صورت می گیرد.

مدیرکل سنجش و پذیرش معاونت آموزش حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه سیاست حوزه خواهران کیفی گزینی می باشد گفت: این سیاست به نوبه خود سبب ارتقاء شاخص های گزینش شده و مانایی افراد را در سیستم بالا می برد.

خانم صدر شیرازی عنوان کرد: همه ساله، حدود ۲۰ درصد از داوطلبان مقطع عمومی سطح دو از داوطلبان دانشگاهی هستند و سال گذشته ۲۵ درصد از پذیرفته شدگان، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بودند.

وی با اشاره به جمعیت ۶۰ درصدی طلاب متاهل در حوزه علمیه خواهران گفت: سیاست این مرکز پذیرش بومی داوطلبان است؛ با این حال، سال گذشته ۹۳ درصد به صورت روزانه و ۷ درصد به صورت خوابگاهی پذیرش شدند و امسال هم تعدادی از خوابگاه ها را افزایش دادیم.

صدر شیرازی با بیان اینکه از رشته های غیرمرتبط در سطح چهار نیز ثبت نام نخواهیم داشت، گفت: رشته های جدید «علوم و معارف حدیث شیعه» و«مدیریت آموزشی» امسال در مقطع سطح سه پیش بینی شده است.

مدیرکل سنجش و پذیرش معاونت آموزش حوزه های علمیه خواهران تاکید کرد: مهلت نام نویسی حوزه های علمیه خواهران در کلیه مقاطع تحصیلی از ۱۵ فروردین ماه تا ۳۱ اردیبهشت ماه است و در کلیه مقاطع عمومی و تکمیلی سنجش داوطلبان از طریق آزمون ورودی و مصاحبه علمی انجام می شود.

وی همچنین در گزارشی از پذیرش بانوان در سال تحصیلی ۱۴۰۰ اظهار داشت: در پذیرش سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹، رشد ۳۴ درصدی را در ثبت نام اولیه متقاضیان داشتیم که این رقم در ثبت نام نهایی به ۱۵ درصد رسید.

مدیرکل سنجش و پذیرش معاونت آموزش حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه سال گذشته، ۲۳۱۲ نفر موفق به ورود به سطح سه شدند، اظهار داشت: در سطح چهار، ۷۶۰ نفر متقاضی شدند که ۱۸۴ نفر ثبت نام نهایی شدند ضمن آنکه داوطلبان ورودی های سطح ۳ و ۴، عمده از فارغ التحصیلان جامعة الزهرا و حوزه علمیه خراسان هستند.

خانم صدر شیرازی در پایان سخنان خود تاکید کرد: در برخی استان ها شاهد رشد ۷۰ درصدی بودیم؛ به عنوان مثال، استان هرمزگان در ثبت نام اولیه ۷۴ درصد رشد و استان خوزستان هم ۷۱ درصد رشد داشتند در ثبت نام نهایی، ۲۱ استان کشور رشد مثبت را در ثبت نام و پذیرش داوطلبان داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha