یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله سید احمد علم الهدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: خداوند رحمت کند شهید اصلانی را که هیچ نوع شهادتی شایسته او نبود مگر آن‌که به همین شیوه و با زبان روزه، در حال زیارت در کنار مضجع شریف رضوی مظلومانه سر در دامان مولایش امام رضا (ع) نهاده و به شهادت برسد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، آیت‌الله سیداحمد علم الهدی، در مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر حجت الاسلام محمد اصلانی، روحانی شهید حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی که در صحن جامع پیامبر اعظم (ص) برگزار شد، اظهار داشت: از همه شما برادران و خواهرانی که در مراسم تشییع این شهید والامقام حضور داشتید و در اوج شکوه به تعظیم و تجلیل از مقام او پرداختید، تشکر می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بنا به فرموده امام رضا (ع)، در میان تمام قبور نورانی اهل‌بیت (ع)، فضای مضجع شریف رضوی در توس همواره مملو از غربت و مظلومیت این امام رئوف است. حادثه تروریستی اخیر نیز در این حرم نشانه بارزی از همین مظلومیت است و علاوه بر به شهادت رسیدن تعدادی از روحانیون مجاهد در این حادثه دلخراش، موضوع اهانت و جسارت به حریم امن رضوی نیز موضوعی دردناک و تأسف‌بار است.

وی افزود: تاکنون تعداد زیادی از بندگان مؤمن خدا در مقاطع مختلف تاریخ و به دست جلادان و دژخیمان وابسته به حکومت‌های طاغوتی و استکبار جهانی در این حرم مطهر به شهادت رسیده‌اند اما هیچ‌گاه چنین نشده بود که یک عنصر مزدور جریان استکبار تحت تأثیر تفکرات انحرافی تکفیری خود بتواند به حریم امن رضوی رخنه کند و با قساوتی غیرقابل‌باور، چنین جنایتی را مرتکب شود.

عنوان «مجاهد شهید» زیبنده شهید اصلانی است

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ستاد ساماندهی حاشیه شهر، مناطق پیرامونی مشهدالرضا(ع) را به هشت پهنه تقسیم شده که در رأس هرکدام یک عالم فاضل، تحصیل‌کرده و مجاهد به‌صورت شبانه‌روزی عهده‌دار گشایش امور مردم و رفع مشکلات و کاستی‌هاست که میان این جمع، برادر شهیدمان حجت الاسلام اصلانی از جمله پرتلاش‌ترین و مخلص‌ترین روحانیون جهادی در استان بود.

وی تأکید کرد: اینکه گفته می‌شود سه طلبه در این حادثه موردتهاجم قرار گرفتند، تعبیر ناروایی در فضای رسانه‌ای است و اگرچه من افتخار می‌کنم که خودم یک طلبه هستم اما این عزیزان که به‌صورت شبانه‌روزی در مناطق محروم و کم برخوردار شهر در جهت مبارزه با فقر و کمک به بندگان خدا تلاش می‌کردند، این‌ها مجاهد هستند و عبارت «مجاهد شهید» زیبنده و شایسته آنان است.

آیت‌الله علم الهدی در انتها گفت: خداوند رحمت کند این شهید بزرگوار را که هیچ نوع شهادتی شایسته او نبود مگر آن‌که به همین شیوه و با زبان روزه، در حال زیارت در کنار مضجع شریف رضوی موردحمله اشقیا قرار بگیرد، در خون خود دست و پا بزند و مظلومانه سر در دامان مولایش امام رضا (ع) نهاده و به شهادت برسد. این شیوه شهادت بسیار به شیوه شهادت شهدای کربلا شباهت داشت و در این ضایعه جانکاه، باید علاوه بر خانواده خود شهید به همه مظلومان و یتیمان مناطق کم برخوردار و محروم حاشیه شهر مقدس مشهد نیز تسلیت گفت که سایه پرمهر این پدر دلسوز را دیگر بر سر ندارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی نیک بین IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 0
    باسلام ان کسانی که این عزیزان مارا شهید کردن فکر نکنند که پشت این عزیزان خالی میمانند ما تا پای جان در راه ان شهیدان جان خواهیم داد وراه شان را ادامه میدهم درود خدا بر ان عزیزان که در راه خدا شهید شدن