پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی

حوزه/ استاد حوزه علمیه کرمان گفت: نماز و روزه از مطهرات و پاکی هاست و این پاکی ها هم برای فرد و هم برای جامعه طهارت ایجاد می کند و تمام احکام دین برای پاک شدن و تسریع در رشد فرد برای حرکت در مسیر کمال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین احمد شیخ بهایی در ادامه مباحث شرح دعای بیستم صحیفه سجادیه که پنج شنبه در محل مدیریت حوزه علمیه خواهران استان کرمان برگزار شد، به تبیین مفهوم توفیق پرداخت و اظهار کرد: توفیق به معنای اجبار بر کار از سوی خداوند نیست، بلکه زمینه کار سخت و یا آسان برای انسان فراهم می شود.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می فرماید«هرکس که در مسیر درست قدم بردارد ما کار درست را بر او آسان خواهیم کرد، اما کسی که بخل می ورزد و مسیر درست را تکذیب می کند، در همان مسیر غلط کار برایش آسان می شود».

استاد حوزه، با تأکید بر طلب توفیق الهی برای تداوم مسیر، افزود: یکی از سنت‌ های الهی در عالم این است که انسان در هر مسیری گام بردارد، ادامه آن مسیر برایش آسان تر می شود و رفتن به مسیر مخالف برای او سخت می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی، به هرس درختان اشاره کرد و گفت: با حذف زواید از درخت، رشد آن بیشتر می شود، همان گونه که «زکات» این عمل را با اموال انسان انجام می دهد، بنابراین خداوند تأکید زیادی دارد که ما هرچیزی را که بر شما فرستادیم از مسیر پاک نازل کرده ایم.

وی، نماز و روزه را از مطهرات و پاکی ها دانست و افزود: این پاکی ها هم برای فرد و هم برای جامعه طهارت ایجاد می کند و رشدش بیشتر می شود، بنابراین تمام احکام دین برای پاک شدن و تسریع در رشد فرد برای حرکت در مسیر کمال است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha