پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
کد خبر: 1017771
۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۲
هسئت انصار ولایت یزد

حوزه/ دورهمی «شب‌های شهر خدا» به میزبانی هیئت انصار ولایت دارالعباده یزد تا پایان ماه مبارک رمضان هر شب، ساعت ۲۱ در مسجد جامع کبیر یزد پذیرای میهمانان ضیافت الهی است.

حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، اظهار داشت: در مراسم شب های رمضان به میزبانی مسجد جامع تاریخی کبیر یزد، موضوع ایمان سازنده در رابطه با نقش فرد، خانواده و جامعه در ایجاد تمدن نوین اسلامی تبیین می شود.

وی دلیل انتخاب این موضوع برای شب‌های ماه مبارک رمضان، بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، معنویت و اخلاق به عنوان یکی از عوامل پیشرفت بیان کرد و افزود: مساجد و هیئات مذهبی جزء کانون‌های‌ معنویت و اخلاق معرفی شده‌اند و هیئت انصار ولایت نیز بر همین اساس، اقدامات عملی برای تبیین چیستی، چرایی و چگونگی معنویت و اخلاق را در دستور کار مراسم خود قرار داد.

مسئول هیئت انصار ولایت یزد ادامه داد: در رمضان‌المبارک سال گذشته بیش از ۲۴ جلسه سخنرانی پیرامون مسئله «معنویت و اخلاق» برگزار شد و این مباحث شامل انسان‌شناسی، معرفت نفس و اخلاق اجتماعی بود که در ادامه به موضوع حاکمیت اسلامی در شب‌های ماه محرم رسید.

حجت الاسلام مهدوی نژاد ادامه داد: سخنرانی ماه رمضان امسال نیز در ادامه تبیین همین مسئله، به صورت دقیق‌تر وارد بحث «ایجاد تمدن نوین انقلاب اسلامی» شد و چیستی، چرایی و چگونگی ایجاد تمدن نوین اسلامی بر اساس زیر ساخت انسانی آن، موضوع سخنرانی شب‌های ماه مبارک رمضان ۱۴۰۱ است که با عنوان «ایمان سازنده»، به نقش فرد، خانواده و جامعه در ایجاد تمدن نوین اسلامی اشاره دارد.

وی،اظهار کرد: ریزموضوعاتی مانند «مفهوم تمدن اسلامی و سابقه‌ آن»، «امکانات و فرصت‌های تمدنی که اکنون در اختیار ماست»، «چه رسالتی در ایجاد تمدن به عهده داریم»، «نقش انقلاب اسلامی در تحقق تمدن نوین اسلامی»، «چگونگی تربیت فرد، خانواده و جامعه تمدنی» و... در شب‌های ماه مبارک رمضان تبیین خواهد شد.

برپایه این گزارش، دورهمی «شب‌های شهر خدا» به میزبانی هیئت انصار ولایت دارالعباده یزد از یکشنبه ۱۴ فروردین‌ ماه آغاز شده و تا پایان ماه مبارک رمضان هر شب، ساعت ۲۱ در مسجد جامع کبیر یزد پذیرای قدوم میهمانان ضیافت الهی است.

این دورهمی با محفل قرائت قرآن کریم آغاز و در ادامه مناجات‌خوانی سنتی توسط مهدی ضیافتی انجام می شود و قرائت فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی و مداحی و سینه‌زنی کربلایی محسن محمدی‌پناه نیز بخش های دیگری از این محفل معنوی به شمار می رود.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha