یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
بزرگداشت

حوزه/ مراسم گرامیداشت و تکریم رئیس جمهور شهید و همراهان شهیدشان با قرائت زیارت عاشورا و سخنرانی یکی از اساتید در مدرسه علمیه امام القائم تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مراسم گرامیداشت و تکریم رئیس جمهور شهید و همراهان شهیدشان صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا علم الهدی تولیت مدرسه امام القائم تهران، اساتید و طلاب این مدرسه علمیه با قرائت زیارت عاشورا و سخنرانی یکی از اساتید این مدرسه علمیه برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام صادقی یکی از اساتید این مدرسه علمیه با بیان نکاتی از حکمت ۳۳۳ کتاب شریف نهج البلاغه، بیان داشت: حضرت امیرالمومنین علیه السلام در حکمت ۳۳۳ که در خصوص صفات و ویژگی های مومن می فرمایند؛ الْمُؤْمِنُ بِشْرُهُ فِی وَجْهِهِ وَ حُزْنُهُ فِی قَلْبِهِ، أَوْسَعُ شَیْءٍ صَدْراً وَ أَذَلُّ شَیْءٍ نَفْساً، یَکْرَهُ الرِّفْعَةَ وَ یَشْنَأُ السُّمْعَةَ، طَوِیلٌ غَمُّهُ، بَعِیدٌ هَمُّهُ، کَثِیرٌ صَمْتُهُ، مَشْغُولٌ وَقْتُهُ، شَکُورٌ، صَبُورٌ، مَغْمُورٌ بِفِکْرَتِهِ، ضَنِینٌ بِخَلَّتِهِ، سَهْلُ الْخَلِیقَةِ، لَیِّنُ الْعَرِیکَةِ، نَفْسُهُ أَصْلَبُ مِنَ الصَّلْدِ وَ هُوَ أَذَلُّ مِنَ الْعَبْدِ.

وی افزود: معنای کوتاه این گفتار امیرالمؤمنین علیه السلام این است که در چهره مؤمن شادمانی و در دل او اندوه دیده می شود. نفس مومن از همه خوارتر است. برتری جویی در او راه ندارد و از خودنمایی بیزار است.

این استاد حوزه علمیه تهران در ادامه بیان داشت: طبق این فرمایش، مؤمن اندوهش بسیار و همتش بلند و خاموشیش دراز و وقتش مشغول به خدا و خدمت خلق است. مؤمن صبور و شکرگزار است، همواره در اندیشه است و در اظهار نیاز امساک می کند. نرمخوی و نرم رفتار است. نفس او از صخره سخت تر است.

حجت الاسلام صادقی تاکید داشت: این سخن علی علیه السلام فقط یک گفتار نیست بلکه یک نسخه است که افراد اگر به این نسخه عمل کنند در صف مؤمنان قرار می‌گیرند و همه می دانیم که کسی که در صف مومن قرار بگیرد چه جایگاه بلندی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: افراد بسیاری بوده و هستند که در رفتار آنها این صفاتی که امیرالمومنین علیه‌السلام می فرمایند در آنها است. افرادی مثل حضرت امام خمینی(ره)، شهدای انقلاب و دفاع مقدس و شهدای اخیر مثل حاج قاسم سلیمانی و شهدای دیگر و نهایت امر رئیس جمهور شهید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی که این صفات واقعا در ایشان دیده می شد.

حجت الاسلام صادقی ادامه داد: رییس جمهور شهید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی دارای صفات عالیه بود که مردم شهرهای مختلف به ایشان علاقه داشته و از ایشان دست نمی کشند و در تشیع این سید عزیز اینگونه متاثر و ناراحت هستند. این تجمع را در کجای دنیا می توان دید که مردم کشور های دیگر در پی در گذشت رئیس جمهور خود اینگونه ارادت خود را نشان دهند.

در پایان این مراسم نیز حجت الاسلام مولوی دوست یکی از مادحین اهل بیت علیه السلام با قرائت زیارت عاشورا  پرداخت و ذکر مصیبت پایان بخش این مراسم معنوی بودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha