یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
فرزند بیشتر زندگی شادتر

حوزه/ دبیر مجمع ملی فعالان جمعیت در استان فارس گفت: امروز باید همه امکانات تبلیغاتی و فرهنگسازی برای تحقق شعارهایی مانند «فرزند بیشتر زندگی شادتر»، «فرزندان سرمایه های زندگی» و «فرزندان برکت خونه» بسیج شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، محمدحسن استرحام، دبیر مجمع ملی فعالان جمعیت در استان فارس تصریح کرد: روزی بود که همه امکانات تبلیغاتی و فرهنگسازی در کشور ما دست به دست هم دادند تا شعار «فرزند کمتر زندگی بهتر» رواج یابد؛ اما امروز باید همه امکانات تبلیغاتی و فرهنگسازی برای تحقق شعارهایی مانند «فرزند بیشتر زندگی شادتر»، «فرزندان سرمایه های زندگی» و «فرزندان برکت خونه» بسیج شوند.

وی با ابراز تأُسف از این که استان فارس در حوزه شاخص های جمعیتی و در بین استان های کشور رتبه مطلوبی ندارد اظهار کرد: البته وضعیت این استان از میانگین کشوری در این عرصه بالاتر است.

دبیر مجمع ملی فعالان جمعیت در استان فارس، مجمع ملی فعالان جمعیت در استان فارس را یکی از فعال ترین مجامع مردمی در سطح کشور معرفی کرد و افزود: در سال جاری و برای بزرگداشت هفته جمعیت، برنامه هایی برای همه مجامع استانی در نظر گرفته شده، اما مجمع استان فارس نیز برنامه های خاصی داشت که از آن جمله می توان به برگزاری جشن همدم برای اولین بار در کشور به عنوان جشن تحریک برادر یا خواهرخواهی در دبستان ها اشاره کرد.

استرحام در توضیح جشن همدم گفت: در این برنامه، برای نوزادانی که برادر یا خواهر یک دانش آموز هستند، جشن تولدی در مدرسه آن دانش آموز همراه با برگزاری مسابقه و اهدای جوایز برپا می شود که جشنی متفاوت و خاطره انگیز در مدارس خواهد بود.

دبیر مجمع ملی فعالان جمعیت در استان فارس سپس به همکاری این مجمع با شبکه ایده پردازان کشور (شاپرک) توجه داد و افزود: بر این اساس، 92 ایده برای همه فعالان و کنشگران جمعیت در سطح کشور به صورت دسته بندی شده آماده و منتشر شد.

وی برگزاری مسابقه داستان نویسی با موضوع جوانی جمعیت و خانواده های باشکوه (خانواده هایی که بیش از سه فرزند دارند) را از دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای بزرگداشت هفته جمعیت خواند و ابراز امیدواری کرد داستان های برگزیده در قالب کتاب منتشر شود.

استرحام درباره نحوه ارتباط با مجمع فعالان ملی جمعیت در استان فارس گفت: کانال مجمع در پیام رسان های ایتا و بله با عنوان «واقعا دو تا کمه» از جمله راههای ارتباطی برای اعلام همکاری با این مجمع است.

وی با تصریح بر این که فعالان و کنش‌گران عرصه جوانی جمعیت، پیام های روشن و شفاف برای مردم دارند عنوان کرد: ما به هیچ خانواده ای نمی گوییم فرزند بیاورید، بلکه می گوییم فرزندانتان را با سقط جنین از بین نبرید؛ همچنین به هیچ خانواده تک فرزند نمی گوییم فرزند دوم بیاورید، بلکه می گوییم اگر مشتاق تربیت درست تک فرزندت هستی، او به خواهر یا برادر نیاز دارد.

دبیر مجمع ملی فعالان جمعیت در استان فارس در توضیح این نکته افزود: بررسی های علمی بیانگر آن است که بسیاری از آمار نابهنجاری ها در دوران کودکی، نوجوانی و جوانی مرتبط با بچه های تک فرزند است.

دبیر مجمع ملی فعالان جمعیت در استان فارس در ادامه به تمام خانواده های ایرانی توصیه کرد با رعایت سلامت تغذیه و دوری از دخانیات و الکل، به کاهش آمار ناباروری در فرزندانشان کمک کنند.

استرحام همچنین به همه عروس و دامادها یادآور شد تأخیر در بارداری، ممکن است عارضه ناباروری ثانویه را به دنبال داشته باشد.

وی با تاکید بر این که مهم ترین راهکار فرهنگ‌سازی جوانی جمعیت، آگاهسازی مردم است اضافه کرد: متأسفانه فضاسازی شهرها و همچنین رسانه ای مانند صدا و سیما، کمتر به موضوعات مرتبط با جمعیت ورود می کنند که این امر صدمات جبران ناپذیری بویژه در حوزه سقط جنین داشته است.

استرحام با بیان این که شیء انگاری جنین باید از ذهنیت ها رخت بربندد، از رسانه ها خواست تا بیشتر به تبیین موضوعات مرتبط با تک فرزندی و ناباروری ثانویه بپردازند.

دبیر مجمع ملی فعالان جمعیت در استان فارس در عین حال تصریح کرد: اگر روزی تمام امکانات تبلیغاتی و فرهنگسازی در این کشور در کنار هم قرار گرفت و شعار «فرزند کمتر زندگی بهتر» ترویج و تبلیغ شد؛ امروزه باید ترویج و تبلیغ شعارهایی مانند «فرزند بیشتر زندگی شادتر»، «فرزندان، سرمایه های زندگی» و «فرزندان، برکت خونه» در دستور کار جدی همه رسانه ها باشد.

پایان پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • احمد IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
    16 0
    واقعا شما عقلتون کجاتونه؟ کشور بحران تولید داره خودرو نمیتونه درست حسابی تولید کنه، قیمت مسکن سر به فلک کشیده واندک پس انداز ملت را هم در بورس دزدیدید حالا چی میگید شما؟ به تمام معنا صداتون از جای گرم بلند میشه.خدا عقل بهتون بده‌. جمعیت ایران باید۵۰ملیون نفرباشه.
    • تصحیح الفکر IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۴
      0 0
      حذف و کاهش بچه برکت میاره؟ مثل یهودی ها که گفتند: ید الله مغلولة. حرف بزنيم كه خدا لعنتون كنه و از رحمتش دور بشيم؟ جلوي معصيت هاي علني مون رو بگیریم نه بچه آوری.