شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تشییع شهید حجت الاسلام محمدصادق دارایی در مشهد

پیکر مطهر شهید حجت الاسلام محمدصادق دارایی با حضور گسترده علما، مسئولان و مردم انقلابی از مهدیه مشهد تا بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) تشییع شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، مراسم تشییع پیکر مطهر شهید حجت الاسلام محمدصادق دارایی، دومین شهید حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی، با حضور علما، تولیت آستان قدس رضوی، روحانیون، مسئولان استانی و مردم روزه دار انقلابی، دقایقی قبل از مهدیه مشهد آغاز شد.

بیشتر بخوانید:

همه آنچه که می خواهید درباره حادثه تروریستی حرم رضوی بدانید+ فیلم ها و واکنش ها

حجت الاسلام دارایی آسمانی شد

بیشتر بخوانید:

گزارش لحظه ای تشییع شهید حجت الاسلام اصلانی در مشهد | شکوه حضور مردم + فیلم و عکس

ساعت ۱۱:۱۵ / پیکر این شهید روحانی از مهدیه مشهد در مسیر خیابان امام رضا(ع) تا حرم مطهر رضوی در حال تشییع است و سپس در بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به خاک سپرده خواهد شد.

مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در حال مرثیه سرایی هستند و مردم عزادار هم در سوگ شهید حرم علی بن موسی الرضا(ع) گریانند و اشک ماتم می ریزند.

فیلم | تشییع با شکوه شهید دارایی

ساعت ۱۱:۴۰ / مردم با شعارهای «عزا عزاست امروز، امام هشتم ما صاحب عزاست امروز»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر منافق»، «مرگ بر تکفیری»، «شهادت افتخار ماست» و نوای «لبیک یا حسین» و«یا امام رضا(ع)» در حال بدرقه پیکر شهید حجت الاسلام دارایی به سمت حرم مطهر و خانه ابدی هستند.

ساعت ۱۱:۵۰ / پیکر شهید دارایی هم اکنون از درب باب الرضا(ع) وارد حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) شد. موج جمعیت عزادار به حدی است که ورود به حرم مطهر به سختی انجام می شود.

ساعت ۱۲:۱۰ / پیکر مطهر شهید وارد محل برگزاری مراسم نمازجمعه در حرم مطهر رضوی شد. نمازگزاران در حال وداع با پیکر شهید دارایی هستند.

صحن آزادی خانه ابدی شهید دارایی

پیکر شهید دارایی پس از اقامه نماز میت و طواف گرادگرد مضجع نورانی حضرت ثامن الحجج(ع)، در صحن آزادی و در کنار شهید حجت الاسلام محمد اصلانی دفن خواهد شد.

فیلم | گل آرایی محل شهادت حجج اسلام اصلانی و دارایی

ساعت ۱۳:۴۵ / نماز جمعه مشهد تمام شد و آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، نماز میت را بر پیکر شهید حجت الاسلام دارایی اقامه کرد.

علم الهدی: روحانیت شهادت را از ائمه معصومین(ع) به ارث برده است

آیت الله علم الهدی در سخنانی با بیان این که شهادت میراثی است که تبار روحانیت از ائمه معصومین(ع) به ارث برده و این میراث برای این تبار ثابت شده است، گفت: مردم هم باید بدانند فدایی اول در عرصه این انقلاب و قربانی نخست در همه عرصه ها روحانیون هستند و شهادت دومین روحانی جنایت تروریستی حرم مطهر، این واقعیت را کاملا ثابت کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: با این اتفاقات دشمن شناسی مردم بالا می رود و تشخیص می دهند که دشمن در دشمنی خود جدی است و باید مقابل دشمنان ایستاد و مقاومت کرد.

ساعت ۱۳:۵۵ / مردم نمازگزار و سوگوار پیکر شهید دارایی را برای طواف گرداگرد مضجع شریف خورشید هشتم مشایعت کردند.

ساعت ۱۴:۱۰ / پیکر شهید پس از طواف برای خاکسپاری به صحن آزادی حرم مطهر منتقل شد.

هجرت به خانه ابدی

ساعت ۱۴:۳۵ / پیکر شهید حجت الاسلام دارایی پس از تشییع باشکوه زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع)، در صحن آزادی حرم مطهر و در کنار رفیق شهیدش حجت الاسلام محمد اصلانی و شهدای عاشورای حرم در سال ۱۳۷۳ به خاک سپرده شد و در خانه ابدی آرام گرفت.

فیلم | حرف های انقلابی همسر شهید دارایی

حرم رضوی میزبان سوگواران شهدای جهادگر

برپایه این گزارش، ساعت ۲۱ امشب(جمعه ۱۹ فروردین) مراسم بزرگداشت شهدای جهادگر حجج اسلام محمد اصلانی و محمدصادق دارایی از سوی تولیت آستان قدس رضوی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، شورای عالی و مدیریت حوزه علمیه خراسان، در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

روحش شاد و یادش گرامی

گزارش: علی علی زاده

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha