جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
وداع با پیکر شهید حجت الاسلام محمد اصلانی در حرم مطهر رضوی

در سومین روز ماه رمضان ۳ روحانی در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی (ع) با ضربات چاقوی فردی با تفکرات تکفیری مورد حمله قرار گرفتند که منجر به شهادت یکی از آنان و مجروح شدن دو طلبه دیگر شد. این حادثه با واکنش های بسیار زیادی روبرو شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در سومین روز از ماه مبارک رمضان ۳ روحانی جهادگر حاضر در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی (ع) با ضربات چاقوی فردی با تفکرات تکفیری مورد حمله قرار گرفتند که متأسفانه منجر به شهادت یکی از آنان و مجروح شدن دو طلبه دیگر شد.

فرد ضارب توسط خدام حرم مطهر رضوی و زائران دستگیر شد و هویت او در دست بررسی است.

گزارش دریافتی حاکی است که حجت الاسلام اصلانی از جانبازان دوران دفاع مقدس، برادر دو شهید و روحانی جهادی فعال در حاشیه شهر مشهد با زبان روزه آسمانی شد.

دو طلبه دیگر هم در بیمارستان تحت مداوا هستند و حال آنان وخیم گزارش شده است.

حمله یک نفر به ۳ روحانی در حرم رضوی + فیلم و جزئیات / در حال بروز رسانی

حجت الاسلام اصلانی آسمانی شد

این ۳ طلبه از طلاب جهادی هستند که سالهاست برای محرومیت زدایی حاشیه شهر مشهد مشغول خدمت به مردم می باشند.

اطلاعیه آستان قدس رضوی:

روابط عمومی آستان قدس رضوی در اطلاعیه ای اعلام کرد: همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان، ساعتی پیش سه طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم(ص) بافردی که هویت آن در دست بررسی است با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفتند.

با هوشیاری زائران و تلاش عوامل انتظامات و یگان حفاظت حرم مطهر ضارب بلافاصله بازداشت و تحویل مقامات انتظامی شد و مصدومان به سرعت به بیمارستان منتقل شدند.

آستان قدس رضوی ضمن محکومیت این تعرض به ساحت مقدس حضرت رضا علیه السلام و روحانیت معزز، موضوع را تا حصول نتیجه و شناسایی عوامل پیگیری خواهد کرد و گزارش آن را متعاقبا به اطلاع مردم عزیز خواهد رساند.

هویت سه طلبه مضروب:

حجج اسلام محمد اصلانی، محسن پاکدامن و محمدصادق دارایی از روحانیون جهادی فعال در حاشیه شهر مشهد

حمله یک نفر به ۳ روحانی در حرم رضوی + فیلم و جزئیات / در حال بروز رسانی

هر سه روحانی از روحانیون جهادی فعال در حاشیه شهر مشهد سالهاست که به مردم محروم خدمت می کنند.

تصویر ضارب سه طلبه در حرم مطهر رضوی

حمله یک نفر به ۳ روحانی در حرم رضوی + فیلم و جزئیات / در حال بروز رسانی

دادستان مشهد: ضارب تبعه خارجی است

محمد حسین دورودی، دادستان عمومی و انقلاب مشهد هم درباره جزئیات حادثه صحن آستان قدس رضوی، گفت: ضارب ۳ روحانی در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی به همراه همدستانش دستگیر شده است.

وی ادامه داد: پرونده این حادثه در دادسرای استان تشکیل شده و تحقیقات بیشتر در حال انجام است.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد با بیان اینکه بازپرس ویژه قتل تحقیقات اولیه خود را آغاز کرده است، عنوان کرد: ضارب فردی با تبعه خارجی است.

فیلم ضارب لحظاتی قبل از دستگیری

آخرین جزئیات حادثه از زبان استاندار خراسان رضوی

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی با تشریح آخرین جزئیات حادثه امروز در حرم مطهر رضوی، گفت: حدود ساعت ۱۴ امروز یک فرد مسلح به سلاح سرد، سه طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم (ص) را مورد تعرض قرار می‌دهد که یک نفر از آنها به علت شدت جراحات وارده در همان لحظه جان خود را از دست می‌دهد.

وی ادامه داد: ۲ نفر دیگر از مجروحان این حادثه به بیمارستان منتقل می‌شوند که وضعیت یک نفر از آنها وخیم گزارش شده است و اکنون تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: ضارب در همان لحظات اولیه از سوی عوامل انتظامی یگان حفاظت از حرم مطهر و مردم حاضر در صحنه، دستگیر شده و اکنون این فرد در اختیار عوامل امنیتی برای بررسی ابعاد مختلف این حادثه قرار دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه عامل این حادثه در اختیار عوامل امنیتی قرار دارد، جزئیات حادثه تعرض به زائران رضوی پس از بررسی‌های اولیه، به زودی اطلاع‌رسانی و در اختیار رسانه‌ها و مردم عزیز کشورمان قرار خواهد گرفت.

ساعت ۲۲:۳۵ / دو مجروح حادثه زنده اند

خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد پس از حضور در بیمارستان محل بستری حجج اسلام محسن پاکدامن و محمدصادق دارایی، روحانیون مضروب حادثه صحن پیامبراعظم(ص) حرم مطهر رضوی گزارش داد که هر دو تحت درمان قرار دارند.

در این حادثه حجت الاسلام محمد اصلانی به دلیل شدت جراحت، آسمانی شد.

۲۲:۴۰ / فیلم | توضیحات مسئول تیم درمان:

مسئول تیم درمان هم اعلام کرد: هر کار درمانی که لازم بوده برای مجروحان انجام شده و در ۲۴ ساعت اول امکان اظهار نظر کامل وجود ندارد.

وی تصریح کرد: آنچه که در شبکه های اجتماعی مطرح شده واقعیت ندارد و روند درمان همچنان ادامه دارد.

مسئول تیم درمان همچنین از مردم خواست که دعا کنند.

همه آنچه که می خواهید درباره حادثه تروریستی حرم رضوی بدانید + فیلم ها و واکنش ها / در حال بروز رسانی

۱۷ فروردین / عیادت تولیت آستان قدس رضوی از مجروحان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی با حضور در بیمارستان امدادی مشهد، بر بالین مجروحان حادثه ناگوار امروز حرم مطهر رضوی حضور یافت و ضمن گفت‌وگو با پزشکان معالج در جریان روند درمان و اقدامات انجام‌شده برای سلامتی آنان قرار گرفت.

تولیت آستان قدس رضوی پس از عیادت در جمع خانواده مجروحان حاضر شد و با اطمینان بخشی به آنان مبنی بر اینکه گروه پزشکی تمام تلاش خود را بهبود هرچه سریعتر به کار بسته است، تصریح کرد: در صورت نیاز این آمادگی وجود دارد که این عزیزان به بیمارستان رضوی برای ادامه روند درمان منتقل شوند.

وی ابراز کرد: قطعاً تمام امکانات و توان پزشکی برای بهبودی این دو عزیز به کار بسته خواهد شد و آستان قدس رضوی نیز هر امکاناتی در راستای بهبودی زودتر آنان نیاز باشد، تأمین خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به دستگیری عامل حادثه حرم مطهر، عنوان کرد: فرد خبیثی که مرتکب این جنایت مذبوحانه شده به همراه همدستانش دستگیر شده و تحقیقات در خصوص انگیزه و عاملان این جنایت در دست انجام است، بی تردید از آسیبی که در این حادثه به ۳ تن از زائران حضرت رضا(ع) وارد شده است، نخواهیم گذشت.
تولیت آستان قدس رضوی بارگاه مطهر امام رضا(ع) را حرم امن الهی خواند و عنوان کرد: هیچ‌گونه ناامنی در حرم مطهر امام رضا(ع) قابل‌قبول نیست و از هیچ قصوری در خصوص این حادثه ناگوار نخواهیم گذشت و پیگیر این حادثه تلخ تا حصول نتیجه خواهیم بود.

همه آنچه که می خواهید درباره حادثه تروریستی حرم رضوی بدانید + فیلم ها و واکنش ها / در حال بروز رسانی

۱۷ فروردین / درخواست آیت الله اعرافی از مسئولین امنیتی و قضایی

آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه با صدور بیانیه ای، هتک حرمت به حریم قدس رضوی و تعرض به سه روحانی را محکوم کرد که متن آن به این شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

خبر هتک حرمت حریم قدس رضوی و تعرض و سوء قصد به سه نفر از روحانیون فاضل با سابقه درخشان جهادی در سومین روز از ماه مبارک رمضان موجب تاسف و تاثر گردید.

اینجانب ضمن محکومیت این حادثه تروریستی، به خانواده آن شهید والامقام تبریک و تسلیت گفته و از مسئولین امنیتی و قضایی اقدام سریع و همراه با دقت در برخورد قاطع با عوامل آن را خواستارم.

ان شاءالله خداوند متعال این مجاهد خستگی ناپذیر را در اعلی علیین و در جوار اولیای الهی و ائمه معصومین(ع) جای داده و به خانواده ایشان آرامش قلبی همراه با اجر فراوان و پایدار مرحمت نموده و شفای عاجل و کامل به مجروحان حادثه عنایت فرماید.

علیرضا اعرافی

مدیر حوزه های علمیه

همه آنچه که می خواهید درباره حادثه تروریستی حرم رضوی بدانید + فیلم ها و واکنش ها / در حال بروز رسانی

۱۷ فروردین / عیادت استاندار خراسان رضوی از دو روحانی مجروح

یعقوبعلی نظری با حضور در بیمارستان از دو روحانی جهادگر که در یک اقدام ناجوانمردانه در حرم مطهر با سلاح سرد مجروح شده بودند، عیادت کرد و در جریان آخرین وضعیت درمان آنها قرار گرفت و برایشان آرزوی سلامتی کرد.

همه آنچه که می خواهید درباره حادثه تروریستی حرم رضوی بدانید + فیلم ها و واکنش ها / در حال بروز رسانی

۱۷/ فروردین / دستور دادستان کل کشور به نیروهای اطلاعاتی و امنیتی

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری، دادستان کل کشور در نامه‌ای به دادستان مشهد و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی دستور داد ضمن برخورد قاطع با عامل و یا عوامل این حادثه، ریشه یابی و کشف دست‌های پشت پرده این اقدام را در دستور کار فوری قرار داده و نتایج حاصله را گزارش نمایند.

بسمه تعالی

خبر جنایت و حمله وحشیانه فردی با تفکرات تکفیری به سه روحانی جهادگر عزیز که از شاگردان مکتب امام جعفر صادق علیه السلام بوده‌اند موجب تأثر و تأسف گردید.

ضمن عرض تسلیت به محضر حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا له الفدا و امام رئوف حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام که در ماه مبارک رمضان دشمنان اسلام و دست نشانده‌های خبیث و جنایتکار عناصر تکفیری و وابسته به اجانب موجب هتک حرمت آستان ملکوتیش گردیده و به جان زائران حریم امن آن امام تعرض کرده و موجب شهادت و جراحت آنان گردیدند موکدا از دادستان محترم مشهد مقدس و همچنین نیروهای اطلاعاتی و امنیتی درخواست تعقیب و ریشه یابی دست‌های پشت پرده و پنهان این اقدام را داشته و برخورد قاطع با عامل و یا عوامل این حادثه را با فوریت در دستور کار قرار داده تا مطابق قوانین با آنان برخورد قاطعانه گردد.

دشمنان اسلام عزیز و اهل بیت علیهم السلام بدانند که هیچ‌گاه با این اقدامات پست و کثیف نخواهند توانست غباری بر پیکره جهان اسلام و مسلمین وارد کرده و نظام جمهوری اسلامی ایران با قدرت و صلابت همچون گذشته با دشمنان دین مبین اسلام و خاندان پاک و مطهر اهل بیت علیهم السلام مبارزه کرده و مایه عزت و آبروی جهان اسلام خواهد بود.

نتیجه تحقیقات و بررسی‌ها و نتایج حاصله به دفتر اینجانب گزارش گردد.

همه آنچه که می خواهید درباره حادثه تروریستی حرم رضوی بدانید + فیلم ها و واکنش ها / در حال بروز رسانی

۱۷ فروردین/ ماموریت رئیس‌جمهور به وزارت اطلاعات

رئیس جمهور، وزارت اطلاعات را مکلف کرد با همکاری نهادهای ذی‌صلاح به سرعت تمامی عوامل مؤثر حادثه روز گذشته مشهد را شناسایی و تحت تعقیب قرار داده و نتیجه را به اطلاع عموم مردم برسانند.

بسم الله الرحمن الرحیم

حادثه دیروز در آستان مقدس حضرت علی بن موسی الرضا علیه‌السلام که مأمن تمامی انسان‌های آزاده جهان فارغ از هرگونه دین و مذهب است و موجب شهادت مظلومانه حجت‌الاسلام والمسلمین محمد اصلانی و مجروحیت دو طلبه عزیز جهادگر شد؛ باعث تأثر و جراحت قلبی اینجانب و همه محبان این امام رئوف گردید.

ایشان از مبلغان جهادی اسلام ناب بود که مستضعفان شیعه و اهل سنت حاشیه شهر مشهد مقدس، مجاهدت‌های ایشان را از نزدیک دیده بودند.

قطعاً این حادثه ناگوار که به دست یکی از عناصر منحرف و تحت تأثیر گروه‌های تکفیری آمریکایی صورت گرفته است باعث وحدت و انسجام بیشتر از پیش علاقه‌مندان به اسلام و ایران اسلامی شده و رسوایی جریان‌های انحرافی را به همراه خواهد داشت. وزارت اطلاعات با همکاری همه نهادهای ذی‌صلاح موظفند به سرعت تمامی عوامل مؤثر این حادثه را شناسایی و تحت تعقیب قرار داده و نتیجه را به اطلاع عموم مردم برسانند.

اینجانب شهادت مظلومانه ایشان را به خانواده معظم شهید بزرگوار، همراهان و دوستان ایشان و حوزه علمیه خراسان تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه خداوند متعال، علو درجات ایشان و سلامتی و شفای دو عزیز دیگر مجروح این حادثه را خواستارم.

سیدابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

فیلم | موافقت تولیت آستان قدس رضوی با درخواست فرزند شهید اصلانی

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی با درخواست فرزند شهید اصلانی برای خاکسپاری پدرشان در حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) موافقت کرد.

عیادت مسئولان حوزه خراسان از دو روحانی مجروح و حضور در منزل شهید اصلانی

حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی سه شنبه شب با حضور در بیمارستان محل درمان دو روحانی مجروح حمله امروز در حرم مطهر رضوی، در جریان امور درمانی حجج اسلام پاکدامن و دارایی قرار گرفت.

مدیر حوزه علمیه خراسان ضمن آرزوی سلامت برای این دو روحانی جهادی و مردمی و خدمتگذار، شهادت حجت الاسلام و المسلمین محمد اصلانی را نیز تسلیت گفت.

وی از تلاش رئیس، پزشکان و کادر درمانی بیمارستان تقدیر و برای ایشان آرزوی سلامت کرد.

همه آنچه که می خواهید درباره حادثه تروریستی حرم رضوی بدانید + فیلم ها و واکنش ها / در حال بروز رسانی

همچنین حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر فرزانه، دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با حضور در بیمارستان از وضع دو مجروح این حمله جویا شد و برای تسلیت به منزل شهید اصلانی رفت.

همه آنچه که می خواهید درباره حادثه تروریستی حرم رضوی بدانید + فیلم ها و واکنش ها / در حال بروز رسانی

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: عاملان منحرف جنایت به اشد مجازات برسند

بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در محکومیت اقدام تروریستی اخیر در حریم رضوی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

جنایت کوردلانه مزدوران تفکر تکفیر در حریم مقدس رضوی در ماه مبارک رمضان که منجر به شهادت ومجروح شدن فعالان حوزوی عرصه جهاد وتبلیغ گردید، قلب ملت شریف ایران را جریحه دار کرد.

این اقدام تروریستی و تکفیری اوج زبونی و رذالت دشمنان دین و میهن را در مواجهه با انقلاب اسلامی ایران و فرزندان غیور حوزه های علمیه، بیش از پیش برملا ساخت.

ضروری است این جنایت سبعانه ازطرف مسئولان قضایی و امنیتی قاطعانه و در اسرع وقت پیگیری شود و عاملان منحرف این جنایت به اشد مجازات برسند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،شهادت آن فاضل مجاهد را به ملت شجاع ایران، روحانیت غیور و انقلابی و خانواده آن شهید ارجمند، تسلیت عرض می نماید و سلامتی کامل را برای مجروحین این جنایت از خداوند متعال مسألت دارد.

سید هاشم حسینی بوشهری

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

جزئیات وداع و تشییع حجت الاسلام اصلانی

همه آنچه که می خواهید درباره حادثه تروریستی حرم رضوی بدانید + فیلم ها و واکنش ها / در حال بروز رسانی

مراسم بزرگداشت شهید حجت الاسلام و المسلمین اصلانی چهارشنبه شب ساعت ۲۱ در محل صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

تشییع پیکر این شهید بزرگوار روز پنجشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ از ساعت ۱۴ از محل عرصه میدان شهدا به سمت حرم مطهر امام هشتم برگزار می گردد.

با موافقت تولیت آستان قدس رضوی، شهید حجت الاسلام و المسملین اصلانی در حرم مطهر امام رئوف به خاک سپرده می شود.

همه آنچه که می خواهید درباره حادثه تروریستی حرم رضوی بدانید + فیلم ها و واکنش ها / در حال بروز رسانی

۱۷ فروردین ساعت ۱۵:۴۵ / آخرین وضعیت پرونده قضائی

محمد حسین درودی، دادستان عمومی و انقلاب مشهد در جلسه ویژه بررسی آخرین اقدامات پیرامون حادثه تلخ حرم مطهر رضوی اعلام کرد: در حال حاضر ضارب به اتهام محاربه، قتل عمدی و ایراد جرح عمدی با چاقو با قرار بازداشت موقت جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار مامورین امنیتی قرار داشته و تحقیقات همه جانبه‌ای در خصوص کشف ابعاد مختلف موضوع و افراد مرتبط و دست‌های پشت پرده این اقدام در حال انجام است.

وی ضمن صدور دستورات ویژه برای استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود با هدف «برخورد قاطعانه با عامل و عوامل این اقدام وحشیانه و شناسایی دست‌های پشت پرده این امر»، از افراد و جریان‌ها خواست تا از هرگونه اظهار نظر شتاب زده و یا انتشار اخبار غیرموثق که موجب تشویش اذهان عمومی شود جداً خودداری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد اظهار کرد: با توجه به دستورات دادستان کل کشور مبنی بر رسیدگی سریع به پرونده و برخورد قاطع با عامل و یا عوامل این حادثه و دست‌های پشت پرده آن؛ گزارش آخرین اقدامات انجام پذیرفته در این پرونده از جمله برگزاری جلسات؛ بازدیدها و تحقیقات محلی، و دستگیری افراد جدید و تحقیق از مظنونین به ارتباط با متهم اصلی؛ تقدیم حضور وی شده است.

درودی با اشاره به همیاری همه بخش‌های ذی ربط در بررسی این حادثه، خاطرنشان کرد: اقدامات مؤثر در این پرونده با محوریت دستگاه قضایی و به صورت ویژه در حال انجام است و تحقیقات قضایی، امنیتی، پلیسی و فنی به صورت توأمان پیش می‌رود.

۱۷ فروردین ساعت ۱۸:۵۵ / حکم تبلیغی دو روحانی حادثه حرم رضوی

همه آنچه که می خواهید درباره حادثه تروریستی حرم رضوی بدانید + فیلم ها و واکنش ها / در حال بروز رسانی

حجج اسلام محمد اصلانی و محسن پاکدامن، دو تن از روحانیونی که روز گذشته در حم مطهر رضوی مورد حمله تروریستی با سلاح سرد(چاقو) قرار گرفتند، از سوی دفتر تبلیغات اسلامی برای تبلیغ در ماه مبارک رمضان اعزام شده بودند.

۱۷ فروردین ساعت ۲۱:۳۵ / دیدار نماینده ویژه رئیس جمهور با خانواده شهید اصلانی و طلاب مجروح

همه آنچه که می خواهید درباره حادثه تروریستی حرم رضوی بدانید + فیلم ها و واکنش ها / در حال بروز رسانی

حجت‌الاسلام احمد صالحی، رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری به نمایندگی از رئیس‌جمهور با خانواده شهید حجت الاسلام اصلانی دیدار و از حجج اسلام دارایی و پاکدامن مجروحین حمله تروریستی دیروز حرم مطهر رضوی، در بیمارستان عیادت کرد و در جریان روند درمان آنان قرار گرفت.

وی در این دیدارها سلام رئیس‌جمهور را ابلاغ کرد.

همه آنچه که می خواهید درباره حادثه تروریستی حرم رضوی بدانید + فیلم ها و واکنش ها / در حال بروز رسانی

۱۷ فروردین ساعت ۲۱:۴۵ / حوزه علمیه خراسان فردا تعطیل شد

حجت الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان در پی شهادت مظلومانه حجت الاسلام و المسلمین اصلانی و مجروح شدن دو روحانی دیگر در حرم امام رضا علیه السلام، فعالیت های آموزشی حوزه علمیه خراسان در روز پنجشنبه ۱۸ فروردین را تعطیل اعلام کرد.

همچنین از علما، اساتید و عموم حوزویان خراسان دعوت شده است که در مراسم تشییع شهید حجت الاسلام محمد اصلانی در روز پنجشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ از ساعت ۱۴ از میدان شهدا تا حرم مطهر امام رضا علیه السلام شرکت کنند.

۱۷ فروردین ساعت ۲۲:۰۵ / فیلم | وداع با پیکر شهید حجت الاسلام اصلانی در صحن پیامبر اعظم (ص)

۱۸ فروردین ساعت ۲:۱۱ / وداع باشکوه با شهید حرم

همه آنچه که می خواهید درباره حادثه تروریستی حرم رضوی بدانید + فیلم ها و واکنش ها / در حال بروز رسانی

مراسم وداع با پیکر روحانی جهادگر شهید حجت الاسلام محمد اصلانی، امشب با حضور خیل عظیم زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رئوف، تولیت آستان قدس رضوی، خانواده شهید و جمعی از مدیران و خادمان رضوی، در صحن پیامبر اعظم(ص) برگزار شد.

این مراسم معنوی با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط حجت الاسلام مهدی یعقوبی آغاز و با شعرخوانی شاعر آئینی، حجت الاسلام سید روح الله موید ادامه پیدا کرد.

در این مراسم همچنین ذاکر و مرثیه سرای اهل بیت(ع)؛ احمد واعظی به ذکر مصیبت و مرثیه‌سرایی پرداخت و زائران و مجاوران رضوی، هتک حرمت حریم پاک رضوی را به محضر حضرت صاحب الزمان(عج) تسلیت گفتند.

فیلم | مداحی حاج محمود کریمی در کنار پیکر شهید اصلانی

حاج محمود کریمی، مداح مشهور اهل بیت عصمت و طهارات(ع) در مراسم وداع با شهید حجت الاسلام محمد اصلامی، در حرم مطهر حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) به مرثیه سرایی پرداخت و حال و هوای معنوی خاصی را بر مراسم حاکم کرد.

در این مراسم زائران و مجاوران خورشید هشتم با عزاداری و سینه زنی، اشک ماتم ریختند و ساحت مقدس حضرت رضا(ع) ابراز ارادت کردند.

تشییع به یاد ماندنی / صحن آزادی خانه ابدی شهید

پیکر مطهر شهید اصلانی پنج شنبه ۱۸ فروردین با حضور به یادماندنی علما، مسئولان و مردم انقلابی و ولایت مدار از میدان شهدا مشهد تا بارگاه ملکوتی حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) تشییع شد.

بیشتر بخوانید:

گزارش لحظه ای تشییع شهید حجت الاسلام اصلانی در مشهد | شکوه حضور مردم + فیلم و عکس

آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد، نماز میت را بر پیکر  شهید روحانی جهادگر اقامه کرد و پس از طواف گرداگرد مضجه نورانی خورشید هشتم، در صحن آزادی حرم مطهر، کنار شهدای عاشورای حرم سال ۱۳۷۳ به خاک سپرده شد و در خانه ابدی آرام گرفت.

۱۸ فروردین ساعت ۱۷:۵۵ / حجت الاسلام دارایی هم شهید شد

حجت الاسلام محمدصادق دارایی از طلبه‌های مجروح در حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی، لحظاتی پیش در بیمارستان به شهادت رسید.

وی از روز سه شنبه و به دنبال حادثه سوء قصد عامل تکفیری در حرم مطهر رضوی با چاقو، در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان امدادی شهید کامیاب مشهد بستری بود، اما در نهایت بر اثر شدت جراحات ناشی از اصابت ضربات متعدد چاقو، دعوت حق را لبیک گفت.

دکتر مسعود خانی، مدیر بیمارستان سوانح و حوادث شهید کامیاب مشهد با اعلام این خبر گفت: با کمال تاسف تلاش پزشکان برای نجات جان حجت الاسلام دارایی دیگر مجروح حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی که در بخش مراقبت های ویژه این بیمارستان بستری بود، بی نتیجه ماند و دقایقی قبل آسمانی شد.

بیشتر بخوانید:

گزارش لحظه ای تشییع دومین شهید حادثه تروریستی حرم رضوی | مردم عزادار گریانند + فیلم و عکس

روز ۱۹ فروردین/ پیکر مطهر شهید حجت الاسلام محمدصادق دارایی با حضور گسترده علما، مسئولان و مردم انقلابی، در فضایی مالامال از حزن و اندوه و ماتم از مهدیه مشهد تا بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) تشییع شد.

پیکر شهید پس از اقامه نماز میت توسط آیت الله علم الهدی، گرداگرد مضجع نورانی حضرت ثامن الحجج(ع) طواف داده شد

صحن آزادی خانه ابدی شهید

 شهید حجت الاسلام دارایی پس از تشییع باشکوه زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع)، در صحن آزادی حرم مطهر و در کنار رفیق شهیدش حجت الاسلام محمد اصلانی و شهدای عاشورای حرم در سال ۱۳۷۳ به خاک سپرده شد و در خانه ابدی آرام گرفت.

لطفا بر روی تیترها کلیک کنید:

دو روحانی حادثه حرم رضوی زنده اند / توضیحات پزشک معالج + فیلم

بیانیه علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان

واکنش سخنگوی حوزه به واقعه ناگوار مشهد

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه: عاملان جنایت را به سزای عملشان برسانید

تصاویر دیدار تولیت آستان قدس رضوی با خانواده شهید حجت‌الاسلام محمد اصلانی

تصاویر/ عیادت تولیت آستان قدس رضوی از مجروحان حادثه حرم مطهر امام رضا(ع)

فیلم | مستندی از فعالیت‌های شهید حجت‌الاسلام اصلانی و قدم‌هایی در جهت مطالبات مردم

فیلم | تصاویری از انتقال پیکر شهید حجت‌الاسلام اصلانی

فیلم | آخرین وضعیت طلبه‌های مضروب‌ حادثه حرم مطهر رضوی از زبان مسئول تیم درمان

فیلم | حضور تولیت آستان قدس رضوی در منزل شهید حجت‌الاسلام اصلانی

ائمه جمعه اهل سنت استان بوشهر اقدام تروریستی حرم رضوی را محکوم کردند

واکنش‌های شش‌گانه به حادثه ترور و شهادت در حرم رضوی

بیانیه مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان

مدیر حوزه علمیه فارس: روحانیت در انجام وظیفه از هیچ تهدیدی واهمه ندارد

پیام امام جمعه مشهد در پی حادثه دلخراش حرم رضوی

بیانیه مدیریت حوزه علمیه و جامعه روحانیت ایلام در محکومیت جنایت مشهد

بیانیه سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قم

واکنش رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع

بیانیه مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در پی حادثه حرم مطهر رضوی

امام جمعه یزد: تفکرات تکفیری ریشه حادثه حرم رضوی است

فیلم| امام جمعه دهگلان حادثه تروریستی در حرم رضوی را محکوم کرد

سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه عاشورا هتک حرمت حرم رضوی را محکوم کرد

بیانیه بنیاد بین المللی غدیر در محکومیت جنایت تروریستی در حرم رضوی

نماینده رئیس جمهور با خانواده شهید اصلانی و طلاب مجروح دیدار کرد

استاندار لرستان حادثه هتک حرمت حرم رضوی را محکوم کرد

فیلم | وداع با پیکر شهید حجت الاسلام اصلانی در صحن پیامبر اعظم (ص)

وداع باشکوه با شهید حرم + فیلم و عکس

فیلم | گفت‌وگوی دختر هشت ساله شهید اصلانی در مراسم وداع با پیکر پدرش در مشهد

تصاویر/ مراسم وداع با پیکر شهید حجت‌الاسلام محمد اصلانی در حرم مطهر رضوی

تولیت آستان قدس: تعرض به حرم رضوی حاصل نفرت افکنی‌های دشمنان و شیعه انگلیسی است

نماینده ولی فقیه در قزوین: دشمنان در صدد ضربه به وحدت شیعه و سنی هستند

امام محله ای که شهید بود و شهید شد

بزرگداشت شهید محمد اصلانی در کرمانشاه برگزار می شود

تجمع طلاب حوزه علمیه خواهران قزوین در محکومیت اقدام تروریستی مشهد

امام جمعه بوشهر حمله تروریستی در حرم امام رضا(ع) را محکوم کرد

حادثه حرم رضوی حاصل تلاش های جبهه عربی، عبری و غربی است

حوزه علمیه بناب هتک حرمت حرم رضوی را محکوم کرد

پیام رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه در پی حوادث حرم مطهر رضوی

علما و روحانیون مریوان اقدام تروریستی در حرم رضوی (ع) را محکوم کردند

طالبان حادثه حرم مطهر رضوی را محکوم کرد

بیانیه مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه در محکومیت هتک حرمت آستان قدس رضوی

بیانیه مجمع نمایندگان طلاب در پی حادثه حرم رضوی و شهادت روحانی جهادگر

حجت الاسلام دارایی شهید شد | دومین شهید حادثه تروریستی حرم رضوی

جزئیات مراسم وداع و تشییع دومین طلبه حادثه حرم رضوی اعلام شد

شهیدان اصلانی و دارایی حماسه را با شکوه معرفت و دانش به منصه ظهور رساندند

فیلم | شایعه‌ای که درباره واقعه مشهد در فضای مجازی منتشر شده است

واکنش تولیت آستان قدس به شهادت دومین طلبه حادثه حرم رضوی

جرم روحانیون حادثه حرم رضوی محبت اهل بیت(ع) بود

وداع جانسوز زائران حرم مطهر رضوی با پیکر شهید حجت الاسلام دارایی + عکس

حوزه یکی از استعدادهای برجسته خود را تقدیم مکتب کرد

حضور استاندار و مدیر حوزه علمیه خراسان در منزل شهید دارایی

تصاویر/ دیدار تولیت آستان قدس رضوی با خانواده شهید حجت‌الاسلام دارایی

تصاویر/ مراسم وداع با پیکر شهید حجت الاسلام دارایی در حرم مطهر رضوی

فیلم | مناجات خوانی حاج محمود کریمی در کنار پیکر شهید دارایی 

تصاویر/ مراسم تشییع پیکر شهید حجت الاسلام محمد صادق دارایی

تصاویر/ مراسم تشییع پیکر شهید حجت الاسلام محمدصادق دارایی - 2

فیلم | تشییع پیکر شهید حجت الاسلام محمد صادق دارایی

حسینی خراسانی: شهیدان اصلانی و دارایی در خط مقدم میدان جهاد تبیین بودند

علم الهدی: شهادت برای روحانیت یک مسأله عادی است

فیلم | پیام همسر شهید دارایی خطاب به دشمنان اسلام

ابتکار نوجوانان اشکذری در پاسداشت شهیدان اصلانی و دارایی+ عکس

گزارش: علی علی زاده

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    39 3
    با وجود نیروهای حفاظت فیزیکی در ورودی درب های حرم مطهر، چگونه سلاح سرد به داخل آمده؟ آقایان پاسخگو کجا هستند؟
    • سید IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      6 5
      چه فرقی داره میتونست جلو ورودی ها ضربه بزنه
    • امیر US ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      8 4
      فرقی نداشت آقا سید؟؟؟ پس جلوی نهادها و سازمانهای مهم چرا گیت حفاظت می گذارند، با استدلال شما باید جمع بشه دیگه ! چون ممکنه اونجا جلوی در مشکلی پیش بیاد بهتر بره داخل
    • سعید IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
      1 3
      خوب اگه دو نفر باسن از روی. باور پرت میکنه چاقو رو
  • مسکین IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    18 5
    سلام دیگه حرم اهلبیت رو هم برا طلاب نا امن کردن هرچند مرگ در چنین مکانی سعادت میخواد
    • ابراهیم IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      13 6
      با اعدام تجاوزکار، و برخورد مناسب با کارکنان حراست حرم، فضای حرم را امن تر از قبل خواهیم داشت، انشاالله.
    • خطیب IR ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
      3 1
      البته شهادت ....
  • امیر حسین IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    10 0
    چه طوری سلاح بردن داخل؟؟!!
  • امیر IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    14 2
    قطعا تامین امنیت جانی زائران گرامی حضرت رضا علیه السلام برعهده آستان قدس رضوی است و باید از صدر تا ذیل پاسخگوی این حادثه تلخ باشند.
  • امنیت IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    10 0
    لطفا آقای مروی، تولیت حرم پاسخگو باشند... این همه نیروی حقوق بگیر حفاظتی و امنیتی و این همه خادم و دوربین و... اینجور حادثه ای رو توقع نداشتیم
  • مهدی IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    10 8
    دوستان دشمن هر جا هر روزنه ایی پیدا کنه وارد میشه وبه ملت ایران ضربه میزنه وکاری نداره به اینکه طلبه باشه یا فرد عادی وبراشم فرقی نداره که حرم آقا باشه یا محل رژه نیروهای مسلح دشمن با ایران اسلامی مشکل داره پس باید روز به روز این ایران را طبق اصول اسلامی قوی کرد تا از هر گزندی در امان باشیم
    • محمد IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
      5 0
      چقدر ساده هستند بعضیها! اینکه بین اون همه آدم ، فقط این سه نفر معمم را زده ، فرقی برلش نداشته؟؟
  • ح IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    8 2
    سلام والله ما که مشهد بودیم اجازه نمیدادن خوراکی به داخل ببریم چطور اجازه دادن اسلحه سرد داخل بردن چرا جواب گو نیستن
  • فکری IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    9 3
    متاسفانه حرم مطهر رضوی در سال های اخیر دچار پسرفت مادی و معنوی شده است؛ وضع زننده عفاف و حجاب، گل آرایی بیش از حدّ، پارکینگ های اختصاصی خادمین و مسئولین، اختلاط در نشستن ها، و... این هم از قتل روحانی در حرم... اللهم عجل لولیک الفرج
    • مهدی IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      6 4
      درست میگین، چرا کارگردان برنامه مناجات حاج محمود کریمی از شبکه تی وی رضوی این همه کات بک میده روی خانم ها اصلا چرا باید تو پخش زنده چنین چیزی باشه، کجا همچین کاری میکنن، تو امامزاده علی اکبر چیذر نهایتا یه تصویر هوایی از خانم ها نشون میدن، صفحات حاج منصور عکسی که خونواده داخلش تصویرخانم ها رو شطرنجی میکنه بعد میگذاره تو اینستاگرام بعد شبکه تی وی رضوی این قدر بی عقلانه هی میبره روی خانم هایی که دارن گریه می کنن
    • عباس IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      4 2
      افراط میفرمایید حضرت والا
    • هادی IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
      1 2
      کاملا درست می فرمائید. بنده باتوجه به سابقه، ده روز از کارم را به امید استفاده از برنامه‌های بسیار خوب حرم کنسل کردم اما متاسفانه پس رفتهای مشهودی وجود دارد
    • زهرا IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
      5 0
      منم موافقم…معنویت‌ کمرنگ‌ شده
  • مازیار IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    7 4
    مردن با زبان روزه و در ماه میهمانی خدا آنهم در حرم ولی خاص او امام رضا علیه السلام یک سعادت است.
  • rohollahghasemi137@gmail.com IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    8 0
    چگونه سلاح سرد ب داخل برده .آقایون پاسخگو لطفا جواب دهید
  • یاحسین IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    7 1
    من شاهد بودم که اول مردمِ در صحنه، قاتل را دستگیر کردند و بعد چندتا خادم و حفاظتی آمدند... سوال: با این همه سر و صدا چرا خادمین و حفاظتی ها دیر در صحنه حاضر شدند؟ چرا آمبولانس دارالشفاء اصلاً بر سر مجروحین نیامد؟ قوه قضائیه رسیدگی کند
  • حرم IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    4 2
    آمار شهداء به دو تن رسید... إنا لله و انا الیه راجعون
  • حسین علوی IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    10 1
    یا صاحب الزمان خواهان اشد مجازات در ملاعام هستیم. ممکن جای هریک از عزیزان پدران و برادران ما باشند.
  • حسینی IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    3 2
    سلام علیکم یک پروژه و بازی از طرف شبکه های ماهواره ای من و تو و صدای آمریکا آغاز شده است با این عنوان که مردم از روحانیت ناراحت هستند.در قم و مشهد در قم که پخش زنده بوده در دو شب متوالی در مشهد هم احتمالاً پخش زنده داشته، هدف هم انحراف اذهان مسولان نظام هست از مسائل دیگر یک تشييع خیلی با شکوه از این عزیزان لازم است برای ضربه زدن به بیگانگان این را مطالبه کنید از همه. در هر دو مورد کوتاهی مسوولان امنیتی مشهود است
  • حیدری IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    3 2
    خیلی دردناک هست. انالله و انا الیه راجعون. به خاطر کم کاری های تک تک ما به اصطلاح شیعه،برخی جوانان در دامان وهابیت گرفتار و به امید بهشتی شدن شیعه می‌کشند... شهدا شرمنده ایم...
    • ناشناس IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
      0 0
      ب هر حال خدا رحمتشون کنه😢😢😢😢😢
  • فدائیان حرم IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    4 2
    در کلیپ آخر، یکی از زائرا داد می زنه خدّام رو صدا بزنید!!! خدّام کجا بودند؟؟؟ از حجت الاسلام اژه ای تقاضا داریم شخصاً نسبت به این مسأله ورود پیدا کنند.
  • عبدالله IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    4 2
    سلام وعرض تسلیت وتاسف در این خصوص چند نکته قابل تامل است 1حمل سلاح سرد باوجود این همه افراد امنیتی،،،،،، 2هرچند ضارب بسیار بسیار کار وقیحی انجام داده وباید صددرصد مجازات شود ،،،باید ریشه این اعمال را ریشه یابی کرد وعلت این فعل شنیع را جستجو کرد آیا این ریشه درآن ندارد که تند رویهایی غیر مسئولانه و،،،،ازروحانیت مشهد وموضع گیری های نا عادلانه نسبت به مردم صورت گرفته از جهت اسید پاشی و اسپری فلفل وامثال ذلک...؟. درست است شهادت در یک چنین مکان وزمانی افتخاراست ..اما چه کسی یا چه کسانی درمشهد وشهرهائی مثل گنبد کابوس کازرون فارس ،،،،،،بانظرات افراطی عامل چنین جنایاتی هستند....
    • م IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
      1 2
      وقتی از هر توهینی به أهل بيت می‌گذریم و تو دهنی نمی‌زنیم به هتاک أهل بيت همین میشه
    • م IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
      4 1
      دنبال ریشه هستی؟ وقتی به هتاک أهل بيت تو دهنی نمیزنی همین میشه. وقتی اصرار به برادری داری با کسی که تو رو بکشه به خیالش میره بهشت همین میشه. بلا تشبیه اصرار به برادری گوسفند با گرگ همین میشه
  • بهمن IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    4 2
    سلام هرچند طبق نظر شهید سرنوشت مقلدان خمینی ره چیزی جز شهادت نیست وحقا شهید اصلانی مستحق شهادت بود ؛ولی باید به ناپاکان خارجی وداخلی گفت با این کارها از حقانیت روحانیت شیعه چیزی کم نخواهد شد وعاقبت دنیا از آن مومنین است وشماها در همین دنیا خوار و ذلیل خواهید شد.
  • حمزه IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    2 0
    چرا امام جمعه و مسئول حوزه خراسان پیام تسلیت ندادند؟ چرا استانداری تسلیت نگفت؟ آیا هنوز خبر این فاجعه به گوششان نرسیده است؟ داریم از مسئولین خراسان نا امید می‌شویم. امیدوارم از طریق این خبرگزاری این درد دل به تهران برسد.
  • مهدی IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    4 0
    حفاظت چه پاسخی داره؟
  • امیررر IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    3 2
    باید هوشیار بود خدا لعنت کنه سهیونیسم و وهابیت رو
  • جلیل کرمانشاهی IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    8 2
    #متاسفم برای ادبیات خبری استاندار مشهد؟؟؟!!! ادبیات عجیب استاندار خراسان رضوی در مورد حادثه حرم رضوی استاندار خراسان با ادبیاتی عجیب روی آنتن زنده شبکه خبر گفت: 🔸۳ روحانی در حرم رضوی مورد تعرض قرار گرفتند! یکی از روحانیون از بین رفت! استانداری که فرق شهید با مرده را تشخیص نمی دهد!
  • معصومه IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    3 1
    من توی فیلم دیدم یه نفر از آقایون توی صحن به قاتل میگه برو اینجا واینسا دیگه که تو را می گیرند واقعا براش متاسفم انشاالله که سر خانواده خودش همین بلا بیاد که مسلمان نیست
    • علیرضا IR ۰۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
      1 0
      اره واقعا خیلی مساله دار بود...چرابجا دلسوزی برا اون بندگان مظلوم خدا تازه داشت به اون حرومزاده راه و چاه نشون میداد؟؟؟دل بدرد اومد از اینهمه ظلم و ستم...من چندروز پیش مشهد بودم و بعضی از این خدام عتیقه من و دوستانم را برای ورود به حرم مطهر دوساعت معطل کرده بودن تو سرمای سوزناک و اشکمونو دراوردن.منم همونجاگفتم امام رضاشکایتموبخودت میکنم..حالامیبینم اصلا بی توجه یه حرامزاده را داخل حرم راه دادن تاشیعیان روبکشه و ککشونم نمیگزه!!!خدایاامام زمانمونو برسان
  • حسن IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    3 2
    با تاسف ازای حادثه آقای مروی و حفاظت حرم باید پاسخگو باشند چطور سلاح رفته داخل؟در پیام آستان قدس جمله خنده داری بود ؛هوشیاری عوامل انتظامی ؛کدوم هوشیاری که طلبه بیچاره را وسط صحن کشتند و تا مدتی جنازه اش روی زمین بودو کسی بدادش نرسید اگر مردم ضارب را نگرفته بودند که هوشیاری ت‌کمیل میشد مدیریت با بازخواست شود بدون تعارف!!!!!
  • محمدمهدی IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    1 0
    چرا باید یک سلاح سرد وارد حرم بشه اگه از الان پیگیر نباشیم خدای ناکرده فردا روز سلاح گرم و زبانم لال بمب وارد میشه.بفکر باشید مسئولین
  • سیدمرتضی IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    1 0
    جالبه که آخرین کسی که در صحنه جنایت حاضر میشه نیروهای امنیتی و حفاظتی حرم هستند و شخص ضارب بعد از ارتکاب جنایت باید توسط مردم دستگیر بشه!! مسئولین آستان قدس باید پاسخگو باشند که چه طور شخص سلاح سرد برده داخل حرم و چرا نیروهای حرم به موقع اقدام نکردن و وارد صحنه جنایت نشدن؟!
  • سیدمرتضی IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    2 1
    باید قاتل در اسرع وقت و در ملا عام به اشد مجازات برسه تا اثر بازدارنده داشته باشه
  • Amirreza IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    3 2
    ضمنا ورودی های حرم اینقدر شل و ول هست که به راحتی میشه یه تانک برد داخل .چاقو که جای خودشو داره..‌‌ این بنده خدا ها هم به ارزوشون رسیدن
    • Sobhan IR ۰۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
      2 0
      حق😂😕خیلی راحت فقط دستگاه رو روی لباس میکشن و اگه توی کفش کنن به هیچ وجه معلوم نخواهد شد باید سخت گیر تر باشن
  • علی FR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    3 6
    این است عاقبت کینه پروری و نقاق بین ادیان و مردم
    • طالب شهادت IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
      1 0
      شاید جنایت توجه کنندگان جنایت بیشتر از جنایت جانیان باشد!!!
  • عباس IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    1 1
    عدالت بیدار است درود بر شرفت
  • علی IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    2 0
    بنظرم از کوتاهی تیم های ورودی حرم نمیشه به این راحتی رد شد و ماست مالی کرد بلکه افراد باید پاسخگو باشند// گرچه رد کردن یه چاقو در حرم اصلا کار سختی نیست و طرف میتونست بیرون حرم اینکار رو انجام بده ولی با اینکار توهین بزرگی هم به حفاظت حرم کرده
  • حسین IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    2 0
    اون شخصی هم که داره میگه برو فرار کن می‌گیرنت باید دستگیر بشه
  • سید محمد IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    2 0
    عجب سعادتی که با زبان روزه داخل حرم بدون دلیل محکمه پسند از سمت یک کافر به شهادت برسی. مذهب شیعه همیشه در هر شرایط پابرجاست.
  • لیلا IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    3 0
    شایدم صارب از نیروی طالبان باشه که در پوشش مهاجر وارد ایران شده متاسفانه بیمارسی سرخک به وسیله ی این مهاجرین وارد ایران شد در حالی که پارسال ایران به جمع کشورهایی پیوست که دیگه سرخک و سرخچه ندارن
  • سیدحسن اطیابی IR ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    1 1
    مشهدش شد کربلا الحمدالله غوطه در خون شد افطارش الحمدلله اتمام جهادش شد شهادت الحمدالله همچو اصغر تیغ کین در گلوشد الحمدالله باز اصلانی ها شد فدای علی الحمدالله حرم رضا شد رضا از کبوترش الحمدالله در وصف شهید ترور در حرم امام رضا(ع) شعر : سیدحسن اطیابی ۱۴۰۱/۱/۱۶
  • طاهر IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    1 0
    چجوری سلاح بردن داخل، اونم یه مرد که کیف و چادر و... هم نداره، وقتی یه بطری آب نمیذارن ببری برای بچه، چطور سه نفر رو رو با چاقو نه با تفنگ زده بعد هنوزم هیچ نیروی محافظتی نیست، خیلی مسخره است ، کاش تو حرم این اتفاق نمی افتاد
  • تهرانی IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    1 0
    این فردضارب بایدبه اشدمجازات برسه
  • محمد IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    1 0
    بنظر من این فرد به عمد داخل حرم این کارو کرده تا ثابت کنه امنیت حتی در چنین مکانی که بازرسی بدنی انجام میشه صفر هست..باید درب ورودی که ایشون وارد شده مورد برسی قرار بگیره و فرد بازرس ایشون هم باید پاسخگو باشهد
  • محمد جواد عشقی IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    1 0
    چرا فیلم حرفهای قاتل رو پخش نمی کنید، بفهمیم چه طرز فکری داشته شاید خصومت شخصی داشته،چیزی که تو عکس واضحه سنش کمه و خوشحاله، چیز دیگه ای معلوم نیست،خوشحالم که من اونجا نبودم اون صحنه رو ببینم.
  • ن IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    0 0
    باعث تاسف که به این راحتی از ایست بازرسی حرم عبور کردند.
  • عاشق ام الائمه IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    1 0
    استعفا استعفا
  • رضایی IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    1 0
    متاسفم واقعا....حالا باز حمایت کنید ازاینها
  • ا IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    2 0
    سلام به همه دوستانی که پیام گذاشتن تا آخر تمام پیام هارو با دقت خوندم ، و اون چه که توی تمام پیام هامون شاهد اینکه هممون به تکاپو افتادیم، خواستم یه خواهشی بکنم از همه دوستانم ، لا به لای حرفاتون مراقب باشید از روی ناراحتی زیادی حرفی نزنید که خون این شهدا عزیز پایمال بشه بعضی داد خواستم هامون یکم هنوز جای فکر داره. اینکه این دو بزرگتر رو توی حرم به شهادت رساندن واقعا از روی عمد بود ، بعضی ها میگن با بیرون حرم چه فرقی داره ، ولی فرق داره، فرق داره براشون چون اونا میخوان که حرمت شکنی کنن توی این ما میخوان که نا امنی کنن ، فکر میکنید اگر این روحانی های عزیز بیرون از حرم به قتل رسیده بودن اینقدر پر رنگ میشد ، نه ، بعضی ها اصلا براشون خیلی بی اهمیت بود ، نگران بعضی آدمها باشید که توی فضای مجازی دست به بی حرمتی زدن . بعد هم شاید از این زاویه هم نگاه کنید خوب باشه شاید این آدم از در دیگه وارد شده و به اون صحن رسیده باشه . شاید چاقو رو یه نفر دیگه براش داخل آورده‌. شاید یه زن زیر کفی کیف خودش جا ساز کردن و آورده داخل تحویل این آدم داده، همیشه سعی نکنیم زود قضاوت کنیم هر چند این مثال من خیلی سطحی بود ولی سطحی و ساده گفتم برای همه روان باشه. امیدواریم که پیگیری های لازم زودتر انجام بشه . به امید روز شکست دشمن. دوستان من گفتن آخر الزمان صبح و شب امام زمان عج الله خود رو بخواهید و صدا بزنید. دعا کنید دوستان دعا ، این اولین خون بی گناه نیست که ریخته شده ، متاسفانه آخریش هم نیست 😔‌. پس از خدا فقط ظهور رو بخواهید که بهترین قاضی برای ما الان امام زمانمون هست. اللهم عجل لولیک الفرج .
  • علی درخشان IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    0 0
    سلام مگه قبل از وارد شدن به حرم نمیگردن پس چرا یک نفر با چاقو این کار را کرده است،؟؟؟؟؟؟؟
    • وحید IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
      0 1
      با سلام و درود عرض تسلیت بمناسبت ارتحال شیخ اصلانی و شفای دو روحانی عزیز واقعا باید از تولیت آستان خواست که خون این عزیزان فذای کدام ندانم کاری ها هست حالا این مطلب رسانه ای شده در صورتی که زائران محترم اگر بخواهند با مسئول تولیت آستان دیدار داشته باشند باید از هفت خان رستم را طی کنند شاید توفیق دیدار ایشان را پیدا کنند و...
  • جان نثار IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    1 0
    سلام دوستانی که ایرادازبازرسیهامیگیرن درجریان باشن این حقیربارهاشاهدبودم خیلیهابابازرسی حرم مطهرمشکل دارن ومیگن به چه دلیل بازرسی میکنن
  • سید محسن IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    0 0
    مردم دیگه اعصاب ندارند
    • ! IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
      0 0
      مردم؟! یارو وهابی خارجی بوده
  • رضا IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    0 0
    سلام باید این جور آدم ها رو به اشد مجازات کشاند که در حرم امام رضا اونم ۳ تا روحانی رو بکشند باید این نوع آدم ها رو شکنجه کرد تا اون شخص اصلی رو پیدا بکنن که به این آدم ها دستور میده خدا لعنتش کنه
  • صادق IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    0 0
    باسلام وتسلیت برای این حادثه تاسف بار, دراخبارگوناگون ازپاسخگویی همه دیدیم وشنیدیم غیراز مسوولین محترم آستان مقدس رضوی. اگرچه اهتمام جناب آقای مروی دردلجویی ازآسیب دیدگان این واقعه قابل تقدیراست ولی جای تعجب وتاسف درخصوص نبودنیروی حراستی وامنیتی فعال وآماده درجایی که بخاطرتنوع وتعددجمعیتی هرلحظه امکان وقوع حادثه است برجای خودمحفوظ می باشد تاجایی که بجای نیروهای حرم و...زایران خودرابه خطرانداخته وضارب رادستگیرمی کنند. سوال دیگراینکه ضارب چگونه توانسته است چاقوی نسبتابزرگی راازدرهای ورودی وحراست وارد حرم مطهرکند.
  • مهدی IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    0 0
    شاید چاقو رو از طریق دیگه ای مثلا پرتاب کردن به سمت داخل حرم با هماهنگی همدستش به داخل برده باشن...
  • سهراب فرزندپایتخت طبیعت ایران یاسوج IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    1 0
    باعرض تسلیت اقدامات امنیتی بایستی بالا برود وریشه یابی شود اصل موضوع چه بوده خدایی باعدالت رفتارکنید نه اینکه آخر کار بگویید عوامل حفاظت درب ورودی سهل انگاری کردند اوباما تاپایین ترین رده جوابگو باشند
  • محمد امین IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    1 0
    حتما تو کفشش قایم کرده ‌
  • طاهرخانی IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    2 0
    اون وحشی که باچاقو به آدم حمله میکنه باید به اشدد مجازات برسه. برام فرقی نمیکنه اونی که ضربه دیده آخوند باشه یاشخصی ،بالاخره اونم آدمه ،اونم زنو بچه داره ،اونم پدرو مادر داره ،درسته مردم از آخوندا ناراحتند ولی این راهش نیست ،این کار یک وحشی گری بیش نیست ،آدم وقتی وارد حرم میشه جز انسانیت به چیز دیگری فکر نمیکنه ،من موندم این آدم از حیوون هم بدتره ،صد شرافت به حیوون
  • علی IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    0 2
    امروز یه شعر خودندم میگفت اگر کج دم رها کردی زگشتن ویا دادی به ناکس اب خوردن تاسف عاقبت از این صوابت چه رنجی میکشی تا پای مردم من امروز با خوندن نظر ها فعمیدم که هرچه به سرمون بیاد حقمونه
  • علی IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    3 1
    اون بی شعوری که داره به قاتل میگه فرارکن وانستااونم بایدبگیرن باهم اعدامشون کنن.
  • محمد IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    2 0
    خدا رحمتشون کنه روحشون شاد حادثه ای تلخ و ناگوار،خداوند به خانواده شون صبر بده
  • عبدالرضا IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    1 0
    سلام بنده بارها در حرم دیده ام که برخی آقایان از بازرسی دقیق گلایه مندند و ابراز ناراحتی می کنند که به شخصیتشان توهین شده است و غافل از این نکته اند که بازرسی دقیق یعنی امنیت بالاتر برای من و شما. البته عوامل حراست هم باید با احترام و خوشرویی اما دقیق کار خود را انجام دهند که کسی احساس تحقیر شدن نکند.
  • ایرانی IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    0 0
    مشخصه اینکه ضارب فرار نکرده برنامه ای از پیش تعین شده بوده برای این که ملیت ضارب افشا بشه و بین مردم ایران و اون کشور اختلاف و کینه و فاصله بندازن. و دوباره بتونن به اون ملت مظلوم تسلط پیدا کنند. از کاشت تریاک حمایت کنند و تروریسم پرورش بدن. و اون کشور رو به تاراج ببرن و ...
  • گمنام IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    1 2
    اگه گاندو رو دیده باشید دیدید که اول سریال خیلی ها از کشور انگلیستان میان که بین شیعه سنی اختلاف بندازن ولی خداروشکر نیرو های امنیتی ما زود عمل کردن انءشالله سر همین موضوع هم پیگری میکنن فقط امیدم به نیرو های امنیتی هست اقا اصلانی فامیل دور ما هم میشن
  • سارا IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    0 0
    خدایا 😢😢 این یعنی چی؟؟؟!!! چطور اون آدم بیوجدان تونسته سلاح سرد با خودش بیاره تو حرم امام رضا (ع)؟؟؟!!! این چه امنیتیه اونم تو حرم امام معصوم؟؟!! کی باید پاسخگو باشه؟؟!!!
  • عبدالکریم US ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    0 1
    لطفا همشون رو دستگیر کنید و بفرستید ور دل طالبان
  • فاطمه IR ۰۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    0 0
    در حرم موجی از افراط وتفریط است .ناخنهای خادمیاران خانم رو نگاه میکنن که کوتاه باشه بعد هزاران خانم با ناخنهای کاشته ولاک زده وژل زده در رو ضه منوره با غسل ووضوی قطعا نادرست وارد میشن وکسی متعرضشون نیست .در ورودی های تفتیش وقتی با لباس خدمت وارد میشوی خیلی سخت گیری در تفتیشت بیشتر میشود .بخشی از رواق امام خمینی را محیط خانوادگی کردن که گاهی جای دختران وپسران مجردی است که در قالب خانواده نیستن واین اختلاط با توجه به حجاب ضعیف بعضی خانمها در شان حرم رضوی نیست بعد به مصداق یک بوم ودو هوا در همان رواق امام یک پسر نوجوان از بخش خانمها نمیتونه رد شه .قطعا این حادثه ناشی از سهل انگاری یا خیانت در گیت ورودی او یا کسی که چاقو به داده اگر خودش حمل نکرده باشد میباشد ولی به جای صرف هزینه های گل ارایی میتوان در ورودیهای حرم گیت فلز یاب گذاشت ودقت بیشتری در این مورد کرد.والله در طول تاریخ ایران هتک حرمت رضوی تا این حد که در بیست سی سال اخیر شده نبوده است ..دشمن اگر حساسیت زیاد مارو نبینه چنین حرکاتی رو تکرار میکنه .خدایش اگر ترور توفلسطین یا لبنان میشد چند برابر این پیام تسلیت ومحکوم کردن حرکت بود .کسانی که سکوت کردن به این عمل راضین یا خوابن یا اخبار را پیگیر نیستن یامنافعشان در اعتراض نیست.
  • فاطمه IR ۰۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    1 5
    حال خوبه شهید بزرگوار در کسوت روحانیت بودن وانقلابی که اینقدر واکنش ها از طرف مراجع وعلما کم بود اگر فردی عادی بود که لابد همین حداقل هم نبود این حادثه گذشته از شهادت یک بزرگوار وجراحت دو عزیز دیگر از جهت حرمت شکنی حرم رضوی اهمیت دارد ما که در دفاع از حرم پیشرو هستیم باید برای این حرم هم از جان مایه بگذاریم .برای همه چی تظاهرات ومتینگ برگزار میکنیم برای کوچکترین اتفاقی در هر گوشه عالم سرمان درد میکند که اعتراض ومتینگ داشته باشیم پس چرا اینجا ساکتیم مجمع تشخیص مصلت نظام .شورای نگهبان قوه قضاییه ومجلس که واقعا خیلی واکنش نشان دادن شرمنده کردن
    • یاسین IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      6 0
      شما از کجا خبر دارید؟ شاید چون ابعاد قضیه مشکوک بوده، رهبری معظم و مراجع عظام هنوز واکنش نشون نداده‌اند و منتظر گزارشات دقیق نهادهای امنیتی هستند. قضاوت عجولانه و واکنش احساسی منطقی نیست.
  • سرباز وطن IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    0 0
    لعنت خدا بر دل کثیف شیطان صفتان وهابی و داعشی های اشغال هر روز به راحتی از مرز افغانستان وارد میشود لطفاً هر چه سریعتر عوامل را شناسایی و به دست قانون بسپارید و اقدام فوری انجام گیر تا التیامی به درد مردم باشد سپاسگزارم
  • حاج رضا IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    2 0
    میگن تو حوزه علمیه بخور بخوره... راست میگن!! از عوام فحش میخورن، از دشمن چاقو میخورن، موقع جهاد خاک میخورن، تو جامعه خون دل، تو میدون جنگ هم گلوله. تسلیت یا صاحب الزمان(عج)
  • مهدی IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    1 1
    از صحنه های زیبایی که پروردگار حکیم هر از گاهی در عرصه های این عالم خاکی می آفریند و شاید ظاهرش همانند وقایع کربلا دردناک و جانسوز بنمایاند لیکن اگر نیک بنگری جز زیبایی چیزی نمی بینی ... و زیبایی آن اولا در لقاء الهی است و دیگر آنکه شخصیت یک گروه جهاد گر و مجاهد فی سبیل الله اینگونه برای جهانیان نمایانده و در تاریخ ماندگار می شود
  • ف.م IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    2 1
    کاش حرم به جای این صرف هزینه گلکاری هزینه صرف گذاشتن ‌گیت فلز یاب در وردودی ها میکرد
  • زهرا اکبری IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    1 0
    روحتان شاد ای شهید عزیز جناب حجت الاسلام اصلانی،یادتان گرامی ،راهتان پر رهرو،خداوند به دو عزیز مجروح دیگر به حق امام رضا(ع) لباس عافیت بپوشاند ،خداوند لعنت کند آمران و عامل حادثه را،خداوند لعنت کند هرچه داعشی و تکفیری و سلفی را ،...
  • محمد US ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    0 2
    به نظر من به یکی از حراستهای حرم امام رضا رشوه دادن پول زیادی دادن تا طرف رو به داخل برسونه و بعدش کار خودش رو کرد وگرنه الان دادگاه بخای بری همه چیزت رو میگیرن چه برسه به حرم امام رضا ع پیشرفته هست دستگاه حرارتی دارن قبل از گشتن سوزن رو نشون میده
  • مهدی IR ۰۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    4 0
    واقعا خدام کجا بودند که واستادن نگاه کردن 3نفر خونی بشن به زمین بیفتن یعنی یک نفر خادم در صحن وجود نداشت؟ زائرین ضارب رو گرفتند..... واقعا کجان یگان حفاظت... افرادی که در ورودی بازرسی می‌کنند؟ این چه جور بازرسی بوده؟
  • احمد IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    4 0
    سلام و خسته نباشید خدمت شما دوستان عزیز وقول طاعات و عبادات شما سروران گرامی جای بسی سوال است که با توجه به گیت های بازرسی در ورودی های حرم مطهر این فرد چگونه وارد صحن شده که توانسته سه روحانی معزز را مورد ضرب و شتم و اصابت چاقو قرار دهد آیا نباید هم دستان احتمالی این فرد یا افراد شناسایی شوند و به شدید ترین روش ممکن با همدستان این فرد برخورد شود لطفا این مطلب را رسانه‌ای کنید
  • K1 IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    5 0
    شادی تمامی شهدای شیعه و علی دوست کشور عزیزم ایران صلوات. خدایا تمامی شهدای علی دوست را با پیغمبر و امام بزرگوارمان حضرت علی (ع) همنشین کن و بزرگترین جایگاه را در کنار پیامبران و امامان امت برای آنان قرار بده.آمین
  • یک کارشناس مسائل جنائی/1 GB ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    18 0
    یک کارشناس مسائل جنائی گفته است: بنده نظر خود را از آن کلیپ کوتاه کشته شدن ۳ آخوند در صحن حرم مشهد به‌دست یک افغانی و کلیپ دستگیری وی با توجه به تجارب حاصل از اتفاقات تکراری در جامعه و با درنظر گرفتن مسائل حقوقی، پلیس علمی، روان‌شناسی کیفری و... در اختیار شما قرار می‌دهم و اطمینان دارم به واقعیت نزدیک‌تر باشد. 1. بعد از بمب‌گذاری همین مکان در دهه ۷۰، حرم مجهز به پیشرفته‌ترین، دقیق‌ترین و عمیق‌ترین لایه‌های امنیتی اعم از دوربین‌های نقطه به نقطه، حرارتی و... شده است و بازرسی‌های بدنی در سطح بالا هم انجام می‌شود که به واقع بسیار شدیدتر از فرودگاه بین‌المللی انجام می‌شود؛ بعلاوه دوربین‌های مداربسته. حال چگونه یک افغانی با چاقو وارد حرم شده؟ ۲. چرا فیلم صحنه و لحظه قتل توسط دوربین‌های فوق‌التوصیف پخش نمی‌شود؟ ۳. چرا دست و لباس قاتل خونی دیده نمی‌شود؟ ۴. چطور یک جوان نحیف با قیافه مظلوم توانسته در یک لحظه به ۳ نفر با جثه‌های بلند و درشت حمله و هر ۳ نفر را با چاقو در فاصله‌های زیاد از هم زمین می‌اندازد؟ ۵. چرا فقط یک فیلم از این حادثه به بیرون آمد؟ با توجه به این‌که این‌همه موبایل و دوربین و... آن‌جا بود و یک فیلم هم از لحظه دستگیری و دیگر هیچ فیلمی منتشر نشد. تازه در همان کلیپ یک نفر هم داد می‌زد فرار کن میان می‌گیرنت! ۶. با توجه به این‌که این ۳ نفر بعد از خوردن چاقو در فواصل خیلی زیادی افتاده بودن، سؤال پیش میاد چگونه می‌شود یک نفر آدم معمولی در یک آن، هر سه را زده باشد؟!! و نفر دوم و سوم با دیدن صحنه قتل اول، جان خود را نجات نداده‌اند؟ و از مردم کمک نخواستن؟ و منتظر شدن که قاتل در میان آن‌همه جمعیت خود را به آن ۲ نفر برساند؟! حتی اگر فرض کنیم ۲ نفر دیگر بعد از مضروب شدن نفر اول فرار کرده‌اند و قاتل مثل یک کماندو در میان جمعیت آن‌ها را دنبال کرده، می‌بایست از پشت به ۲ نفر بعدی چاقو می‌زده، درحالی‌که در تصاویر مشخصه از جلو ضربه خوردن و حالت افتادن جسدشان به دونده مشابهتی نداشتند. ... ادامه دارد
  • نظر یک کارشناس مسائل جنائی/2 GB ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    19 0
    ۷. در فیلم مشخصه افغانی می‌خواسته شاید به کمک مضروب‌شده اولی برود که وقتی با تهمت افراد معینی روبرو می‌شود، عقب عقب می‌رود و وقتی وی را به باد کتک می‌گیرند، تعدادی از مردم داد می‌زنند نزنید نزنید! چرا که افراد نزدیک به صحنه دیده بودن که حادثه به افغانی ربطی نداشته... ۸. باز تأکید می‌کنم اگر افغانی ۳ نفر را با چاقو زده باشد، باید، باید، باز باید دست و صورتش و شلوار روشنی که به تن دارد، کاملاً خونین باشد، چون خون می‌پاشد، مخصوصاً که خون نه یک نفر بلکه خون ۳ نفر آدم درشت‌هیکل بوده و در فیلم خون پاشیده شده در اطراف جنازه‌ها کاملاً مشخصه و در فیلم مشخص است قطره‌ای خون در سر و صورت و دست لباس افغانی دیده نمی‌شود. ۹. مطلب بعد این‌که، فردی که قاتل می‌شود چرا در حالت فرار دستگیر نشده؟ و افغانی کاملاً شوکه شده که چرا می‌برندش؟ و برای تکمیل این پازل، به‌نظر می‌رسد نفر سوم هم خواهد مرد تا واقعیتِ اتفاق افتاده، کاملاً مخفی بماند... لطفاً کلیپ مربوطه را مجدداً با دقت نگاه کنید.
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    2 0
    با سلام و احترام بر خوانندگان عزیز که بحمدالله تعالی خود اهل دقت و توجهند ،این بنده ی حقیر فقط جهت یاد آوری عرض می کنم که : کل نفس بما کسبت رهینة =هر کسی در گرو عمل خویش است . بفرض قاتل افغانی بوده باشد ، این دلیل نمیشود بر این که خدای ناخواسته به برادران و خواهران افغانی خود بد بین شویم که این همان خواست شیاطین است . مگر در کشور خودمان حق داریم که همه را خدای نا خواسته منافق بدانیم چون مسعود رجوی از ایران بود؟! با عرض ادب و احترام .
  • محمد مهدی اسلامی IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    1 0
    با سلام و احترام بر خوانندگان عزیز، که بحق خواستار تحقیق در مورد موضوع و مجازات قاتل و یافتن علت و انگیزه ی آن هستند وبا تشکر از همه ی آن بزرگواران ، که در عین حال مواظبند سخنانشان خدای نا خواسته طوری نباشد که موجب سوء برداشت عده ای شده و پراکندگی و سستی و تفرقه در میان مؤمنین و بد بینی به نظام مقدس جمهوری اسلامی بشود ، که دشمنان اسلام طالب آنند و بعیدهم نیست که در لباس دوست و دلسوزی برای مردم ، دشمنا ن چنین مأموریتی نیز داشته باشند و آب به آسیاب دشمن بریزند ، احتیاط شرط عقل است و مؤمن کیس وفطن . الا ای با صفاو خوب چرا پس __شدی بدبین عزیزم بر همه کس __ حساب هر کسی پایش بدانیم __کمی هم بهتر است قرآن بخوانیم __ جدا سازیم همیشه خوب ازبد __وگرنه می شویم خود نیز یکی سد __ ان شاءالله موفق و مؤید باشید .با عرض ادب و احترام .محمد مهدی اسلامی .
  • علی IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    1 0
    با سلام. برایم سوال است طرف سه نفر را پس از درگیری زده و بعد داره راست راست می چرخه تو روز روشن وسط صحن رضوی. ان وقت بیان می کنیم اقدام سریع خادمان و نیروهای حراست؟ چند دقیقه این جنایت طول کشیده و در این مدت این همه خادم کجا بودن. چرا این قدر بی بخار شدیم؟ چرا این قدر کوتاهی می کنیم؟ چرا نباید رو راست باشیم؟