جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار حجت الاسلام والمسلمین زمانی با خانواده های شهیدان اصلانی و دارایی

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور به نمایندگی از آیت‌الله اعرافی با خانواده‌های شهیدان اصلانی و داریی و جانباز حجت‌الاسلام پاکدامن دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی، مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور به نمایندگی از آیت‌الله اعرافی با خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی شهیدان حجج اسلام محمد اصلانی و محمدصادق داریی و جانباز این حادثه حجت‌الاسلام محسن پاکدامن دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید:

همه آنچه که می خواهید درباره حادثه تروریستی حرم رضوی بدانید + فیلم ها و واکنش ها

در این دیدارها که با حضور مسئولان معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان برگزار شد، لوح تقدیر و تجلیل آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور به خانواده‌های شهیدان اصلانی و دارایی و جانباز حجت الاسلام پاکدامن تقدیم شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی در این دیدارها به رسالت روحانیت شیعه و افتخار خدمتگزاری به مردم در عرصه های تربیت اخلاقی و ایمانی، رفع مشکلات معیشتی و رسیدگی به محرومین، آمادگی پذیرش هرگونه سختی و جان دادن در مسیر تبلیغ دین و خدمت به مردم اشاره کرد.

مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور با اشاره به تبلیغات دشمنان علیه دین و روحانیت، گفت: آمار شهدای روحانی برگ زرینی در کتاب افتخارات روحانیت و حوزه‌های علمیه است.

بیشتر بخوانید:

گفت‌وگوی خواندنی خبرنگار حوزه‌نیوز با حجت الاسلام محسن پاکدامن | از لحظات درگیری با ضارب تا دلتنگی برای رفقای شهیدش

در این دیدارها فرزندان، همسران و بستگان شهیدان اصلانی و دارایی به بیان خاطراتی از شهدا پرداختند و بر عزم راسخ برای ادامه راه شهدا در خدمت به دین و مردم تاکید کردند.

ابلاغ سلام آیت اله اعرافی به خانوادهی شهیدان اصلانی و دارایی

ویژگی های شهید محمد اصلانی از زبان خانواده:

شهید اصلانی برادر دو شهید و یک جانباز است و خودش نیز در دفاع مقدس به افتخار جانبازی نائل آمده بود.

شهید اصلانی در طول سه دهه اخیر مسئولیت شناسایی محرومین مناطق محروم حاشیه شهر مشهد به ویژه منطقه (سیدی) را بر عهده داشت و ضمن تأسیس مرکز خدمات رسانی به محرومین در کنار مسجدش، شبانه روز برای رفع مشکلات آنها تلاش می‌کرد و از امکانات ادارات و نهادهای مربوطه و نیز خیرین بسته‌های معیشتی را تهیه و به محرومان تقدیم می‌ کرد.

روحیه خستگی ناپذیر و حلم و بردباری در برابر مشکلات یکی از عوامل موفقیت او در حل معضلات مردم بود. خدمات فراوان و بی‌توقع وی باعث شد تا حوزه علمیه خراسان او را رابط مبلغین مناطق محروم حاشیه شهر مشهد قرار دهد.

تقوا و اخلاص و اخلاق متواضعانه‌اش آن قدر برجسته بود که ۱۱ نفر از اطرافیانش جذب طلبگی و خدمت به جامعه شدند؛ همسر، دو پسر، دختران و دامادها، پسرعموها و... در مکتب تربیتی او دروس دینی را خواندند و به خدمت پرداختند.

همسر شهید اصلانی می گوید: من از شهید اصلانی درس خدمت گرفته و مسئولیت بسیج خواهران و خدمت به خانواده‌های محروم را به عهده گرفتم و سالهاست دوش به دوش ایشان خدمت می‌کنم. اکنون که همسرم و معلم زندگی‌ام جانش را در این راه تقدیم کرده است تلاشم را مضاعف خواهم کرد و تا پایان عمر خدمت به محرومین را کار اصلی خودم قرار خواهم داد.

ابلاغ سلام آیت اله اعرافی به خانوادهی شهیدان اصلانی و دارایی

خاطرات خانواده شهید محمدصادق دارایی:

همسر شهید دارایی می گوید: شهید علاقه وافر و ارادت و وابستگی خاصی به امام رضا (علیه‌السلام) داشت، به صورتی که هفته‌ای دو سه بار، بلکه بیشتر به حرم مطهر مشرف می‌شد و گاهی که مثلاً زمستان هوا سرد بود و بچه‌ها سرما می‌خوردند می‌رفتیم سمت حرم و چشمان به گنبد می‌افتاد و از زیرگذر رد می‌شدیم.

ویژگی شهید از زبان برادر همسرش:

شهید همیشه لبخند در چهره اش بود و آرامشی داشت که ما نداشتیم. مثلاً بچه‌ها سر و صدا و یا شوخی می‌کردند اصلا ناراحت نمی‌شد. شهید در فراز و نشیب‌های زندگی  ناراحت نمی‌شد و در کمال آرامش و توکل بر خدا کارش را انجام می‌داد و این واقعا برای ما زیبا بود.

ویژگی شهید از زبان خواهر همسرش:

ما نذر داشتیم در ماه محرم هر سال دو روز در منزلمان روضه بگیریم و هر ساله قبل از برگزاری تماس می‌گرفتیم و به شهید می‌گفتیم و همیشه با روی باز قبول می‌کرد و آن روزها می‌آمد به شهرستان، ولی الان ...

ابلاغ سلام آیت اله اعرافی به خانوادهی شهیدان اصلانی و دارایی

دیدار با جانباز حادثه تروریستی / تشکر از پیام آیت الله اعرافی

حجت الاسلام والمسلمین زمانی، مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور پس از دیدار با خانواده های شهیدان اصلانی و دارایی به دیدار حجت الاسلام محسن پاکدامن، جانباز حادثه تروریستی صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی رضوی رفت و سلام آیت الله اعرافی را به او ابلاغ کرد.

حجت الاسلام پاکدامن هم با تشکر از پیام آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، توضیحاتی درباره روز حادثه و وضعیت پزشکی و درمانی خود ارائه داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha