جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ یادواره شهدای روحانی آذربایجان شرقی

حوزه/ امام جمعه تبریز گفت: آمار شهدای روحانی نسبت به آمار سایر اقشار بیشتر است، موضوعی که کمتر به آن پرداخت شده، و لذا معرفی شهدای روحانی به جامعه امری ضروری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، یادواره شهدای روحانی استان آذربایجان شرقی، امروز با حضور حجت الاسلام‌والمسلمین سید محمد علی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و آیت‌الله عبدالمجید باقری بنابی، مدیر حوزه علمیه بناب، مسئولان، خانواده‌های شهدا، ایثارگران، روحانیون و طلاب، در مسجد جامع تبریز برگزار شد.

امام جمعه تبریز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرم، اظهار داشت: آذربایجان شرقی ۱۴۱ شهید روحانی را تقدیم انقلاب کرده و در کنار آن نیز ۴۶۲ روحانی ایثارگر اعم از آزاده و جانباز امروز در بین ما حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه ۴۱ نفر از روحانیون نیز پدر شهید هستند، گفت: آمار شهدای روحانی نسبت به آمار موجودی سایر اقشار جامعه بیشتر است؛ موضوعی که کمتر به آن پرداخت شده و لذا معرفی شهدای روحانی به جامعه امری ضروری است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس دارای نقش برجسته‌ای در ترویج معنویت و معارف بود.

وی خاطرنشان کرد: به برکت خون شهدا درخت انقلاب اسلامی مستحکم و ریشه‌دار شده و لذا امروز در برابر حقی که شهدا به گردن ما دارند، دارای وظیفه هستیم و نباید فراموش کنیم که روزی در پیشگاه الهی باید پاسخگو باشیم.

در ادامه این مراسم، غفار رستمی از فرماندهان لشکر ۳۱ عاشورا در دوران دفاع مقدس به روایت‌گری پرداخت.

در پایان مراسم، خانواده‌های روحانیون شهید آیت‌الله قاضی طباطبایی، محمد جواد فرهنگی و دانیال بهرام‌نژاد با اهدای هدیه متبرک مقام معظم رهبری، تجلیل شدند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha