پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار ائمه جماعت حرم مطهر رضوی با خانواده شهیدان اصلانی و دارایی

حوزه/ جمعی از ائمه جماعت حرم مطهر رضوی با حضور در منزل شهیدان محمد اصلانی و محمد صادق دارایی با خانواده این شهیدان والامقام دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، حجت الاسلام و المسلمین کاظم راشد یزدی، امام جماعت حرم مطهر رضوی، در این دیدار با اشاره به اینکه شهادت را خداوند متعال بر حسب محاسبه اعمال بندگان خویش به عنوان نعمتی خاص به بندگان خالص خود عنایت کرده است، گفت: این دو شهید مسجد محله خود را محور فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی همچون توزیع بسته‌های معیشتی، حل اختلاف همسایگان و ارتباط مردم با مسئولان قرار داده بودند و نسبت به معیشت و زندگی محرومان به شدت دغدغه‌مند بودند.

وی افزود: شهیدان ماه رمضان حرم مطهر رضوی به عنوان امام جماعت مساجد محلات سیدی و شهرک شیرین در کنار اعضای هیئت امنا و فرمانده پایگاه بسیج مسجد، خانواده‌های محروم و نیازمند محله را شناسایی و دسته‌بندی و زمینه ارتباط مردم با مسئولان را در این مکان معنوی فراهم می‌کردند.

امام جماعت حرم مطهر رضوی با تاکید بر اینکه حضرت رسول الله(ص) در روایتی می‌فرمایند: مردم در روز قیامت توسط سه شخص انبیاء الهی، علما و شهدا رسما مورد شفاعت قرار می‌گیرند، خطاب به خانواده شهیدان اصلانی و دارایی گفت: خوشا به سعادت‌تان چراکه بدون شک در عالم قیامت از سوی شهیدان والامقام خود مورد شفاعت قرار خواهید گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی اضافه کرد: طبق روایتی از حضرت پیامبر اکرم(ص) خانواده‌ای که یک نفر از اعضای خود را در راه خداوند نثار کند همیشه سربلند و چراغ وجودی‌اش روشن و درخشان است و پس از آن خداوند تبارک و تعالی سرپرستی آن خانواده را برعهده می‌گیرد لذا این یک معامله برد برد برای شهید و خانواده شهید محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بنده یقین دارم که همسران این دو شهید بزرگوار با برخورداری از روحیه جهادی و خستگی‌ناپذیر بدون شک همچون همسران شهید خود برای زدودن فقر از مناطق محروم حاشیه شهر مشهد تلاش خواهند کرد و با مدد ارواح طیبه این دو شهید معظم، فعالیت‌های خیرخواهانه نیمه تمام آنها را به سرانجام خواهند رساند.

در پایان این دیدار از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی به رسم تکریم و احترام تبرکات معنوی رضوی همراه با تابلوی منقش به نام مبارک امام رضا(ع) به خانواده معظم شهیدان اصلانی و دارایی اهداء شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha