دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه میناب

حوزه/ امام جمعه میناب گفت: مهمترین هدف دشمن در ترورهای اخیر، از بین بردن وحدت اسلامی است، بنابراین این وظیفه ما است که مراقب ترفند دشمنان باشیم و اجازه ضربه زدن به وحدت بین کشورهای مسلمان به ویژه افغانستان را ندهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام محسن ابراهیمی امام جمعه میناب، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان، ماه به سوی رضوان الهی است و لازم است که قدر این ماه را بداینم و با بیدار شدن از خواب غفلت، از این ماه بیشتر استفاده کنیم.

وی به سالروز وفات حضرت خدیجه(س) و شهید بنت الهدی صدر اشاره کرد و یادآور شد: بانوان جامعه ما لازم است که حضرت خدیجه(س) را الگوی خود قرار دهند، چرا که حضرت خدیجه(س) و شهید بنت الهدی صدر الگوی خود را حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) قرارداده‌ بودند.

وی افزود: اسلام، زن را محدود به خانه نکرده است و زن با حفظ حجاب و مسائل زنانه خود می‌تواند در مسائل سیاسی و اجتماعی حضور داشته باشد، همچنان که حضرت خدیجه(س) در ترویج اسلام نقش به سزایی داشتند.

حجت الاسلام ابراهیمی به اهمیت جهاد تبیین در جامعه اشاره کرد و گفت: جهاد فرهنگی از جهاد جان بالاتر است و امروز جهاد تبیین نیاز جامعه است، بنابراین نگاه ما به جهاد تبیین لازم است که نگاه بین‌المللی باشد.

وی با تاکید بر اینکه جهاد همیشه استمرار دارد و تمام شدنی نیست، مطرح کرد: ضروری است تا برای کانون‌های فرهنگی و جوامع مختلف در کشور برنامه‌ریزی شود و سازمان‌های مردم نهاد دست در دست هم در مسیر تحقق جهاد تبیین قدم بردارند.

خطیب جمعه میناب به سالروز قطع رابطه کشورمان با آمریکا اشاره کرد و افزود: آمریکا، شیطان بزرگ است و دنبال شیطنت و دشمنی با ملت و مظلومان جهان است و این مسیر را نیز ادامه خواهد داد.

وی ضمن محکوم کردن ترور دو شهید روحانی درحرم مطهر امام رضا(ع)، گفت: لازم است تا کسانی که پشت صحنه این ترور حضور دارند کاملا شناسایی شوند و به جزای اعمال خود برسند.

حجت الاسلام ابراهیمی عنوان کرد: مهمترین هدف دشمن در این ترور، از بین بردن وحدت اسلامی است، بنابراین این وظیفه ما است که مراقب ترفند دشمنان باشیم و اجازه ضربه زدن به وحدت بین کشورهای مسلمان به ویژه افغانستان را ندهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha