جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه روحانیت اصیل به دنبال سعادت کشور و مردم است، گفت: نفرین الهی بر عالمی که بخواهد از مردم سوء استفاده کند و یا خیانت کند و از خون شهدا برای خود نمدی ببافد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام‌والمسلمین حبیب الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه همدان، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: هیچ توشه‌ای برای ابدیت به اندازه تقوا ارزشمند نیست.

وی یکی از مصادیق تقوا را مراقبت از گرفتار شدن در فتنه‌ها دانست و گفت: در حوادث اخیر کشور، دشمن به دنبال ایجاد فتنه بود و لذا یکی از عرصه‌های تقوا مراقبت اجتماعی و سیاسی همه آحاد جامعه است.

امام جمعه همدان منشا این اتفاق و حادثه را تفکرات تکفیری عنوان کرد و یادآور شد: گروه‌های تکفیری در باب توحید و شرک نظرات خاصی دارند و نه تنها شیعیان بلکه بسیاری از اهل سنت را نیز تکفیر و ترور می‌کنند.

وی افزود: جریان تکفیری، جریانی آسیب زا و خطرناک برای امت اسلام، هم شیعه و هم سنی است.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه قاتل شهید اصلانی تحت تاثیر القائات تکفیری و رسانه‌ای دشمن قرار گرفت، گفت: این اتفاق نه اولین و نه آخرین بار بود و تاریخ فراوان شاهد چنین حوادثی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه برای مقابله با دشمن، شیعه و سنی باید در کنار یکدیگر برای مقابله با این تفکر خطرناک و مرزبندی ساختگی متحد شوند، مطرح کرد: اگر این تفکر شیعه را می‌کشد، اهل سنت را هم ترور می‌کند، تفکری که منشاء آن در جامعه اسلامی با نقشه انگلیس ایجاد شده است.

دشمن به دنبال به حاشیه بردن اذهان و به خصوص دولت است | مسئله اصلی امروز کشور، مسائل اقتصادی و گرانی‌ها است

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه دشمن از هر اتفاقی در کشور به دنبال بهره برداری به نفع خود است، گفت: هیچ کشوری در دنیا، به اندازه جمهوری اسلامی رسانه‌های معاند ندارد.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین، یادآور شد: علت این تاکید مقام معظم رهبری آن است که دشمن با تمام توان به صورت ترکیبی به کشور حمله کرده و لذا ضروری است با جهاد تبیین و آگاهی به مقابله با دشمن بپردازیم.

رئیس شورای حوزه استان همدان با بیان اینکه دشمن از این اتفاق به دنبال استفاده برای ایجاد اختلاف، مذهبی، قومی و قبیله‌ای بود، یادآور شد: دشمن تلاش می‌کند هم بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کند و هم بین کشورهای منطقه و لذا در شرایط فعلی رعایت تقوای سیاسی بسیاری ضروری است.

وی با اشاره به حضور برادران افغان در لشگر فاطمیون در نبرد با داعش، مطرح کرد: بنده سال‌هاست که با بسیاری از برادران افغانی در جامعةالمصطفی ارتباط دارم و اعتقاد آنها به نظام اسلامی را شاهد هستم.

امام جمعه همدان به حاشیه بردن اذهان و به خصوص دولت از اهداف اصلی را از دیگر نقشه‌های دشمن خواند و اظهار داشت: مسئله اصلی امروز کشور، مسائل اقتصادی و گرانی‌ها است.

وی تصریح کرد: اینکه عده‌ای از خواهران وارد ورزشگاه بشوند یا نه مسئله اصلی کشور نیست، البته لازم است که بستر برای این کار فراهم شود، اما مسئله اصلی که دولت موظف به تلاش برای رفع آن است، مشکلات اقتصادی و گرانی‌هایی است که مردم با آن روبرو هستند.

دشمن به دنبال ترسیم غیر واقعی از واقعیت‌های اجتماعی است

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر همدان با بیان اینکه دشمن به دنبال ترسیم غیر واقعی از واقعیت‌های اجتماعی است، گفت: دشمن با فضا سازی رسانه‌ای و مدیریت خاص خودش می‌خواهد این طور القا کند که بین روحانیت و مردم فاصله عمیقی افتاده است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن حتی کامنت‌ها در فضای مجازی را هم مدیریت می‌کند، یادآور شد: واقعیت اجتماعی، در کامنت‌های فضای مجازی نیست و حقیقت چیز دیگری است که نیازمند تبیین آن هستیم.

مگر می‌شود ایرانی جماعت از خشونت علیه یک هموطن و یتیم شدن دو فرزند، ابراز خوشحالی کند؟

نماینده ولی فقیه در همدان ادامه داد: مگر می‌شود ایرانی جماعت با فرهنگ ایرانی و آیین اسلامی و تمدنی ایرانی از خشونت علیه یک هموطن و یتیم شدن دو فرزند، ابراز خوشحالی کند؟

وی با اشاره به اینکه بسیاری از افرادی که از این حادثه ابراز خوشحالی می‌کنند، معاند هستند، یادآور شد: این افراد روحانیت را سد راه اهداف خود می‌دانند و لذا با آنها نمی‌توان حرف زد و تنها می‌توان گفت که وجدان‌های شما آلوده شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی همدان با بیان اینکه روحانیت هیچگاه به دشمنان اجازه نمی‌دهد به اهداف شوم خود دست پیدا کنند، خاطر نشان کرد: این سوال را باید مطرح کرد چه طور این افراد از انسانیت حرف می‌زنند و خودشان را ایرانی می‌دانند، که خود به انسانیت معتقد نیستند و در انگلیس و آمریکا برای تحریم این کشور و عدم اجازه برای ورود دارو بیماران تلاش می‌کنند.

واقعیت اجتماعی، در کامنت‌های فضای مجازی نیست

وی با تاکید بر اینکه روحانیت اصیل به دنبال سعادت کشور و مردم است، یادآور شد: نفرین الهی بر عالمی که بخواهد از مردم سو استفاده کند و یا خیانت کند و از خون شهدا برای خود نمدی ببافد.

امام جمعه همدان افزود: البته هستند کسانی که در سال‌های گذشته با این لباس خطاهای بزرگی انجام داده‌اند، اما روحانیت اصیل، امامین انقلاب و مرجعیت همواره به دنبال سعادت کشور و اجرای عدالت بوده و هستند.

وی با بیان اینکه هیچ قشری به اندازه روحانیت ضد فساد نیست، یادآور شد: امروز با زبان روزه و از این جایگاه مقدس می‌گویم که هیچ قشری به اندازه روحانیت دغدغه رفع مشکلات مردم را ندارد و هیچ کس به اندازه رهبر معظم انقلاب و مرجعیت به دنبال ایجاد سعادت، عدالت و مخالف با حقوق نجومی نیست.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه بارها ‌روحانیت برای دغدغه مردم گریه کرده است، گفت: روحانیت اصیل، تربیت شده مکتب علی(ع) است، امیرالمومنینی(ع) که به قاتلش فرمودند "من بخشش تو را می‌خواهم و تو قتل من را".

هیچ کس به اندازه رهبر معظم انقلاب و مرجعیت به دنبال ایجاد سعادت، عدالت و مخالف با حقوق نجومی نیست

وی با طرح این سوال که چه میزان طلبه‌ها از انقلاب بهره‌مند شده‌اند، یادآور شد: کل مدارس علمیه استان همدان به اندازه نصف یک دانشگاه در این شهر نیست.

رئیس شورای حوزه استان همدان ادامه داد: ۱۲ سال است که ساختمان بعضی از مدارس علمیه در این استان نیمه کاره مانده است و هنوز ساخته نشده است.

وی با بیان اینکه کدام روحانی حقوق نجومی گرفته است؟ یادآور شد: اجازه ندهیم دشمن در این فضا، دو قطبی ایجاد کند و باور داشته باشید که روحانیت سعادت این کشور را می‌خواهد.

امام جمعه همدان در بخش دیگری از خطبه این هفته همدان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صدر، نابغه عالم اسلام، گفت: صدام ملعون با به شهادت رساندن این عالم و خواهرش، عالم اسلام را از نبوغ این مرد محروم ساخت.

وی همچنین با اشاره به محفل قرآنی در حضور رهبر معظم انقلاب، مطرح کرد: توجه به قرآن کریم، در ماه قران هم در توجه به تلاوت است، هم عمل به آموزه‌های قرآنی.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha