شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام عرب خراسانی

حوزه/ حجت الاسلام عرب‌خراسانی گفت: آزمون استادی در قالب آیین نامه جدید آیین نامه آموزشی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام احسان عرب‌خراسانی معاون آموزش حوزه علمیه استان گیلان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از رشت، از واگذاری برگزاری آزمون استادی سطح یک به حوزه علمیه گیلان خبر داد و گفت: آزمون استادی در قالب شیوه‌نامه جدید آیین نامه آموزشی برگزار خواهد شد. در این شیوه‌نامه داوطلبان باید سه مرحله آزمون علمی کتبی، آزمون کتبی مهارتی و امتحان شفاهی علمی را پشت سر بگذارند، به‌عنوان‌مثال در پایه‌های یک تا سه، امتحان کتبی درس‌های مغنی الادیب، جواهرالبلاغه و منطق را با موفقیت بگذارنند.

معاون آموزش حوزه علمیه استان گیلان ادامه داد: بعد از قبولی در مرحله‌ علمی کتبی، داوطلب وارد مرحله‌ امتحان مهارتی کتبی خواهد شد. در این مرحله چند کتاب پیرامون مهارت‌های عمومی تدریس به داوطلبان معرفی می‌ شود.

وی اضافه کرد: بعد از قبولی در آزمون کتبی مهارتی، از داوطلبان، امتحان شفاهی علمی گرفته می‌شود که باید به مدت 40 دقیقه تدریس کنند و در صورت قبولی، حکم استادی اعطا می‌شود.

حجت الاسلام عرب‌خراسانی اظهار کرد: در قانون جدید روال اعطای حکم استادی، بسیار دقیق‌تر، علمی‌تر و فنی‌تر شده و هدف از آن تقویت جایگاه علمی و معنوی استادان، ارتقای سطح علمی، معنوی و مهارتی طلاب، فراهم کردن زمینه تدریس استادان توانمند، مهذب، خلاق و نوآور و ساماندهی و نظام‌مند کردن ارتقاء سطح تدریس استاد بر اساس شاخص‌های تعیین‌شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha