پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مسجد

حوزه/ مسلمانانی که در مرزهای سه‌گانه، بین کشورهای برزیل، پاراگوئه و آرژانتین زندگی می‌کنند، مراسم ماه مبارک رمضان را که تا اول ماه می ادامه خواهد داشت، با روزه گرفتن آغاز می‌کنند و با خواندن نماز به هنگام غروب آفتاب، آن را به پایان می‌رسانند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، منطقه فوز دو لوآچو پس از سائوپائولو دومین جامعه بزرگ عرب در برزیل را تشکیل می‌دهد که حدود ۲۰۰۰۰ نفر جمعیت دارد. اعمال ماه مبارک رمضان در مسجدی در فوز دو لوآچو که مرکز اصلی مذهبی اسلامی مرزهای سه گانه است، برگزار می‌شود. ساخت این مسجد در سال ۱۹۸۱ آغاز شد و دو سال بعد در سال ۱۹۸۳ به بهره‌برداری رسید و از آن زمان تاکنون علاوه بر فعالیت‌های مذهبی، به یکی از نقاط گردشگری منطقه نیز تبدیل شده است.

به گفته رهبر مذهبی فوز دو لوآچو، شیخ اسامه الزاهد، روزه چهارمین ستون از پنج رکن دین است. وی در مورد اعتقادات مسلمانان اظهار داشت: هیچ خدایی جز خدای یکتا نیست و فرستاده او پیامبر اسلام است. ما باید نماز بخوانیم و زکات بدهیم و روزه بگیریم. ارکان دین اسلام بر سادگی و ایمان به خدای یگانه استوار است.

وی افزود: هدف مسلمانان در طول ماه رمضان، رشد معنوی و تقویت ارتباط با خداوند است. خداوند از این طریق خواسته است تا مردم را در رفتار خوبشان یاری دهد و با روزه گرفتن و خودداری از مصرف خوردنی‌ها، ترک چیزهای نامناسب را برای آن‌ها آسان‌تر کند.

بیشتر مسلمانان برزیل در ایالت‌های پارانا، سائوپائولو، ریوگرانده جنوبی و ماتوگروسو زندگی می‌کنند. بسیاری از آن‌ها اصالت لبنانی، سوری و فلسطینی دارند. در این کشور بیش از ۱۰۰ مسجد وجود دارد که قدیمی‌ترین آن‌ها در سائوپائولو قرار دارد و در سال ۱۹۲۹ بنا شده است.

در پاراگوئه نیز مراسم ماه مبارک رمضان در شهر سیوداد دل‌استه که مسلمانان عرب در آن زندگی می‌کنند، برگزار می‌شود. در این شهر در نوامبر سال ۲۰۱۵، مسجدی با نام خلفا، در محله خوان امیلیو اولری، به‌صورت رسمی افتتاح گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha