یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
قدیمی‌ترین مسجد آمریکای لاتین ب

حوزه/جشن عید فطر سه روز متوالی در قدیمی‌ترین مسجد برزیل در شهر سائوپائولو برگزار شده و در این روز مسلمانان لباس نو پوشیده، به عیددیدنی و بازدید از همدیگر می‌روند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از aboutislam، مسلمانان برزیل امسال جشن عید فطر را در قدیمی‌ترین مسجد مسلمانان آمریکای لاتین برگزار می‌کنند که در شهر سائوپائولو، پرجمعیت‌ترین شهر برزیل واقع شده است.

درحالی که برزیل امروز را عید فطر اعلام کرده، به گفته خبرگزاری‌های محلی برزیل جشن روز عید امسال سه روز متوالی در مسجد تاریخی برزیل برگزار خواهد شد.

سنت عیدفطر مسلمانان برزیل شامل خواندن نماز مخصوص عید فطر می‌باشد و سپس جشن و نشاط با عیددیدنی و بازدید مسلمانان از منزل بستگان و دوستان آغاز می‌شود. در این روز مسلمانان لباس نو به تن داشته و کودکان از بازی در پارک‌ها و فضاهای باز لذت برده، هدیه و عیدی دریافت می‌کنند.

جشن ویژه به دنبال یک کمپین خیریه موفق توسط انجمن خیریه اسلامی برزیل گرفته می‌شود که در طول ماه رمضان به نیازمندان و مستمندان مراجعه کرده به  مسجد برزیل یاری رساند. در این مسجد پتو، لباس و سبد‌های محتوی کالاهای اساسی به میان نیازمندان توزیع شد، به علاوه هر شب نیز افطار رایگان به روزه‌داران و گرسنه‌گان داده شد.

ناصر فارس، مدیر انجمن خیریه اسلامی برزیل در این باره، طی بیانیه‌ای اعلام کرد: علی‌رغم اینکه امسال فعالیت‌های زیادی در ماه رمضان داشته‌ایم، سعی کردیم از محدودیت‌هایمان عبور کرده و به سوی برادران نیازمند دست کمک دراز کنیم.

 

طبق آمار گرفته شده در سال 2001، کشور برزیل 27 هزار و 239 تن مسلمان بیشتر ندارد، با این حال فدراسیون اسلامی برزیل رقم مسلمانان این کشور را حدود 1 و نیم میلیون نفر تخمین می‌زند.

پائولو پینتو متخصص اسلام‌شناسی از دانشکده فدرال فومیننس نیز جمعیت مسلمانان برزیل را 1 میلیون نفر تخمین زده است. درحالی که آمار ثابت نشده‌ای در رابطه با جمعیت مسلمانان برزیل وجود ندارد، بهترین نشانه رشد جمعیت اسلام در این کشور، سرعت بالای ساخت مساجد می‌باشد. اکنون در برزیل 127 مسجد وجود دارد که این رقم نسبت به سال 2000، چهار برابر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha