شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 1023658
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸
عید فطر در کلمبیا
برگزاری مراسم عید فطر در کلمبیا

حوزه/ با پایان‌یافتن ماه مبارک رمضان، حدود ۵۰۰ نفر از مسلمانان در شهر بارانکیای کلمبیا یکی از مهم‌ترین اعیاد دین مبین اسلام را جشن گرفتند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، پس از گذشت ۲ سال از همه‌گیری بیماری کرونا، مسجد بارانکیای کلمبیا شاهد برگزاری مهم‌ترین جشن دینی مسلمانان بود.

دوشنبه هفته گذشته، دوم ماه مه، با پایان‌یافتن ماه مبارک رمضان، حدود ۵۰۰ نفر از مسلمانان در شهر بارانکیای کلمبیا یکی از مهم‌ترین اعیاد دین مبین اسلام را جشن گرفتند. عیسی گارسیا، سخنگوی جامعه مسلمانان کلمبیا، در این زمینه اظهار داشت: ما در این روز برای شکرگزاری از خداوند نماز می‌خوانیم و به‌خاطر توفیق درک ماه رمضان، جشن می‌گیریم. در این روز همه مسلمانان با یکدیگر ملاقات می‌کنند و البته یک جشن ویژه برای کودکان است؛ زیرا ما کریسمس را جشن نمی‌گیریم. ما به شخصیت عیسی به‌عنوان یکی از پیامبران الهی احترام می‌گذاریم، اما تولد او را به‌عنوان پسر خدا جشن نمی‌گیریم. عید فطر یکی از جشن‌های ما است که برای کودکان شادی و نشاط زیادی را به همراه دارد.

عیسی گارسیا خاطرنشان کرد: آنچه در روز دوشنبه در مسجد تجربه شد، بسیار احساسی بود؛ زیرا دین اسلام بسیار اجتماعی است. ما در مسجدمان روزی پنج بار نماز می‌خوانیم و هفته‌ای یک‌بار همگی دور هم جمع می‌شویم. دوران همه‌گیری کرونا از این نظر برای ما سخت بود.

وی افزود: دیدار دوباره همه افرادی که مدت زیادی همدیگر را ندیده بودند، بسیار زیبا بود. در شهر ما نیز همانند دیگر شهرهای جهان، مسلمانان پس از دو سال توانستند برای برگزاری جشن عید فطر گرد هم جمع شوند.

شایان ذکر است که شهر بارانکیا در شمال کشور کلمبیا واقع شده و بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که حدود ۵۰۰۰ نفر از آن‌ها مسلمان هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha