جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024

معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: یکی از بهترین عبادات در عید سعید فطر، توجه به انجام سنت حسنه صله رحم و کنار گذاشتن کدورت هاست.

حجت الاسلام و المسلمین نظری شاهرودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که عید فطر از جمله اعیاد بسیار مبارکی است که در فضیلت و اهمیت آن، احادیث بسیاری وارد شده است، ابراز داشت: عید فطر به معنای جشن بازگشت انسان به فطرت الهی خویش است و از این رو عید بزرگی برای انسانیت در مسیر تقرب به پروردگار عالم به شمار می رود.

وی همچنین افزود: در سی روز ماه مبارک رمضان، نفس انسان به خوبی ها و فضیلت ها عادت کرده و در شب های قدر نیز از خدا خواسته که سرنوشت و تقدیر او را به بهترین شکل رقم بزند و لذا در عید فطر ما جشن بازگشت به فطرت اصیل و الهی خویش را می گیریم.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: البته مهم آن است که ما همین حالت معنوی و زیبایی که در ماه رمضان کسب کرده ایم را بعد از عید فطر نیز کماکان در خود نگه داریم و این مهم محقق نمی شود مگر با تلاش و تقوای الهی.

وی همچنین بیان داشت: یکی از کارهای بسیار خوب و مورد تاکید در عید فطر، انجام سنت حسنه صله رحم و کنار گذاشتن کدورت ها و دشمنی هاست که امید است همه مومنین و مومنات به واقع این گونه رفتار کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha