پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
زر

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان، گفت: اگر آمرین به معروف و ناهیان منکر کاشانی می‌خواهند در کار خود موفق باشند، لازم است که با کار کارشناسی و هنرمندانه، با شیوه‌های امر به معروف آشنا باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی امروز در دیدار با اعضا ستاد امر به معروف و نهی از منکر و جمعی از مسئولان و ائمه جمعه منطقه کاشان، با اشاره به برگزاری جشن گل و گلاب کاشان به تشریح سه وظیفه حکومت اسلامی بر اساس آیات قرآن پرداخت و اظهار داشت: از مهمترین اهداف امام خمینی(ره) در تشکیل حکومت اسلامی، اقامه نماز، زکات و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بود.

نماینده ولی فقیه در کاشان، به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: به قدری فریضه امر به معروف و نهی از منکر نزد امام(ره) مهم بود که ایشان دستور تشکیل وزارت امر به معروف و نهی از منکر را صادر کردند.

وی با تاکید بر لزوم هوشیاری مسئولان در برابر توطئه دشمنان، یادآور شد: از ۳۰۰ سال پیش انگلیس با فرستادن جاسوسان خود به دنبال زمین زدن اصل اسلام است و در رسیدن به این هدف هم تفاوتی بین شیعه و سنی برای او وجود ندارد، بنابراین لازم است تا هر لحظه مراقب باشیم و از نقشه‌های دشمنان غافل نباشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با بیان اینکه حکومت اسلام وظیفه دارد با منتشر کردن معروف، جلو منکر را بگیرد، افزود: از آنجایی که دشمن با تمام توان در برابر اسلام و کشورهای اسلامی ایستاده است، بنابراین ضروری است در این میدان کاملا هوشیار باشیم.

وی به تشریح نظر هام‌فر یکی از جاسوسان انگلیس در رابطه با از بین بردن اسلام پرداخت و گفت: این جاسوس انگلیسی در کتاب خاطرات خود نوشته است که برای از بین بردن اسلام لازم است که ۲۳ نقطه قوت اسلام از جمله برداشتن چادر از سر خانم‌ها و فریضه امر به معروف و نهی از منکر مورد هدف قرار گیرد.

امام جمعه کاشان، با اشاره به اینکه این جاسوس به دنبال ترویج عبارت "عیسی به دین خود موسی به دین خود و هر کسی را در قبر خود می‌خوابانند" در برابر تذکر آمران به معروف در جامعه است، خاطر نشان کرد: آمرین به معروف و ناهیان از منکر ضروری است تا با شیوه‌های مختلف امر به معروف بیشتر آشنا شوند.

وی با تاکید بر اینکه مطالعه سه جلد کتاب شهید ابراهیم هادی پیرامون شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند در این زمینه کمک شایانی داشته باشد، یادآور شد: اگر آمرین به معروف و ناهیان منکر کاشانی می‌خواهند در کار خود موفق باشند، لازم است که با کار کارشناسی و هنرمندانه، با شیوه‌های امر به معروف آشنا باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه فعالان این حوزه از رفتار رهبر معظم انقلاب با دختر و پسری در مراسم کوهنوردی الگو بگیرند، گفت: رهبر معظم انقلاب به مدت ۲۰ دقیقه با تشریح فواید کوه‌نوردی و پیاده‌روی توانستند، با تبدیل یک حرام مسلم به حلال شرعی، این دو جوان را به عقد هم در بیاورند.

وی تامین اقتصاد مردم را از دیگر وظایف حکومت اسلامی در کنار امر به معروف و نهی از منکر دانست و اظهار داشت: حکومت اسلامی علاوه بر تامین امنیت، لازم است که معیشت و اقتصاد مردم را نیز تامین کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان به فواید و مشکلات برگزاری جشنواره گل و گلاب در کاشان اشاره کرد و با تاکید بر اینکه از این جشنواره حداکثر استفاده در معرفی مفاخر کاشان شود، یادآور شد: دستگاه‌ها و نهادهای مختلف کاشان با استفاده از تمام توان خود در کنار تحقق رونق اقتصادی، لازم است به معرفی مفاخر ادبی، شعرا و بزرگان کاشان در این جشنواره بپردازند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود در سال ۸۳ در جمع مردم کاشان، بیش از دو سوم سخنرانیشان را به معرفی مفاخر این شهر اختصاص دادند و این تاکیدی بر اهمیت و جایگاه این بزرگان است.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با تاکید بر تهیه منشور امر به معروف و نهی از منکر برای تک تک مدیران ادارات، یادآور شد: ائمه جمعه، نیروهای نظامی، انتظامی و اجرایی برای سیاست‌گذاری در برپایی جشنواره‌ها لازم است نسبت به تهیه منشور امر به معروف و نهی از منکر متناسب با فرهنگ شهرها اقدام نمایند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha