پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
فوقی

حوزه/ حجت الاسلام فوقی، تقسیم بندی اقشار جامعه براساس ظاهر مذهبی و غیرمذهبی را از خطراتی دانست که می تواند در آینده مشکل زا باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام مهدی فوقی، عصر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، تبیین اسلام و انقلاب اسلامی را از مأموریت های مهم سازمان تبلیغات اعلام کرد و گفت: این نهاد یکی از مخاطبین اصلی بیانات رهبر معظم انقلاب در موضوع جهاد تبیین است.

وی، جوانان را مخاطب اصلی سازمان تبلیغات خواند و با تاکید بر تحول در روش های تبلیغی، تصریح کرد: باید فصل جدیدی را در روش ها و برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان آغاز کنیم و خروجی فعالیت های تبلیغی دینی را در نسل جوان ببینیم، لذا اگر نتیجه فعالیت های تبلیغی را در جامعه و نسل جوان نمی بینیم، باید کوتاهی خود را در این بپذیریم.

حجت الاسلام فوقی با طرح این سوال که نسل جوان براساس مقتضیات زمان خود از ما چه می خواهد، اظهار کرد: امروز سازمان تبلیغات اسلامی نیاز به کارشناسانی دارد که مسائل روز جوانان را احصا و بررسی کنند، چرا که اصلی ترین برنامه برای رسیدن به آرامش و رضایتمندی نسل جوان، شناسایی نیازهای جوانان و به روز رسانی شبکه مبلغین است؛ مبلغین باید به مهارت های نوین تبلیغ در فضای مجازی مجهز شوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، هیئت های مذهبی را از دیگر عرصه های مرتبط با این نهاد اعلام کرد و گفت: اگر امروز هیئات مذهبی به روز نباشند و با برنامه جوانان را جذب نکنند، دچار مشکل می شوند.

وی با تاکید بر ضرورت پاسخگویی مبلغین به جوانان، ابراز کرد: بحمدالله مبلغین زیادی مجهز به سلاح روز ارتباطات و تسلط بر فضای مجازی هستند و می توانند در هیئت های مذهبی و محافل دینی جوانان اثرگذار باشند.

حجت الاسلام فوقی از اصلی ترین ایجاد نشاط معنوی در جامعه را از وظایف سازمان تبلیغات دانست و گفت: امروز جوانان انتظار اجرای برنامه های معنوی بانشاط را دارند، براین اساس مراوده و فهم نسل جوان و تلاش برای احصای نیازهای آنان و گفتگوهای چهره به چهره در راستای جذب حداکثری را از اهداف اصلی خود می دانیم.

وی، پرداختن به آسیب های اجتماعی را از دیگر رسالت سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کرد و افزود: برگزاری جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در نیمه شعبان، نشست صمیمی با مداحان، رزمایش کمک های مومنانه، برگزاری نشست های هیئت های مذهبی، بررسی آسیب های اجتماعی و چگونگی انس با قرآن، از دیگر اقدامات اداره کل تبلیغت اسلامی اصفهان در ماه های اخیر بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان، برگزاری مراسم جزء خوانی در گذر فرهنگی چهارباغ را خروجی نشست ها با فعالین قرآنی استان با عنوان «آیه های امید» اعلام کرد و از برنامه ریزی تجمع هیئت های مذهبی در عصر روز شهادت حضرت امیرالمومنین(ع) در چهار باغ خبر داد.

وی همچنین از تشکیل قرارگاه روحانیون جهادی در مناطق محروم چون حصه، زینبیه و جوی آباد خبر داد و اظهار کرد: ما امروز نقش خود را در ساماندهی وضعیت فعلی و رفع محرومیت ها موثر می دانیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، تقسیم بندی اقشار جامعه براساس ظاهر مذهبی و غیرمذهبی را از خطراتی دانست که می تواند در آینده مشکل زا باشد، اظهار کرد: هرگز اعتقادی به تقسیم بندی جامعه دینی و غیر دینی نداشته ام و میزان اقبال جوانان به مناسبت ها و محافل دینی شاخص درستی برای میزان تاثیر فعالیت های تبلیغی است.

حجت الاسلام فوقی ابراز کرد: روش های تبلیغی جذاب نیست و حتما باید تجدید نظری در زمینه روش های تبلیغ دین صورت گیرد، بنابراین استفاده از ایده های نو و ظرفیت های جدید از اصلی ترین وظایف سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی، موفقیت سازمان تبلیغات اسلامی در گرو برون سپاری و کاهش تصدی گری و افزایش نظارت دانست و بیان کرد: به عنوان مثال در برگزاری مراسم جزء خوانی قرآن کریم در گذرفرهنگی چهارباغ برای اولین بار برون سپاری کرده و اجرای برنامه به یک موسسه قرآنی «برهان» واگذار شد و امروز شاهد اجرای عالیآنه هستیم، لذا از شهرداری اصفهان تقاضا دارم نکه در مدیریت معنوی جامعه به سازمان تبلیغات اسلامی اعتماد کند.

حجت الاسلام فوقی، همکاری با آموزش و پرورش، تشکیل قرارگاه فقرزدایی از مناطق محروم در راستای کاهش آسیب های اجتماعی را از دیگر فعالیت های اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان اعلام کرد و گفت: حیات و بقای سازمان تبلیغات در گرو به روز شدن ماموریت ها و تحول در روش ها است و قطعا تمرکز بر فضای مجازی از مهمترین برنامه های این نهاد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • راه IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    چه راهی غیر از ظاهر برای اطلاع از باطن وجود دارد؟
  • شناخت IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 0
    مگر راه دیگری برای تقسیم بندی وجود دارد؟ قرآن بر چه اساسی تقسیم بندی کرده است؟ اتقائیت که معیار اکرمیت عند الله است، چگونه قابل شناسایی است؟
  • درنگ IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 0
    قبل از تکرار سخن اشتباه دیگران، تامل کنیم.