شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
کد خبر: 1020005
۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
مسابقه

حوزه/ مسابقه قرآنی بهار مهدوی همه روزه از سوی «مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه» برگزار می شود، علاقه مندان می توانند در این مسابقه با جایزه «هر روز سه نفر، نفری ۱۱۰ هزار تومان» شرکت نمایند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مسابقه قرآنی بهار مهدوی همه روزه از سوی «مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه» برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می توانند در این مسابقه با جایزه «هر روز سه نفر، نفری ۱۱۰ هزار تومان» شرکت نمایند.

* صوت مسابقه ۳۰ فروردین:

* خلاصه‌ای از صوت:

➖ گرامیداشت سالروز صدور فرمان تأسیس مسجد مقدس جمکران از جانب حضرت ولی عصر (عج)؛ (برگرفته از کتاب نجم‌الثاقب، محدث نوری)

«قَالُوا یَا وَیْلَنَا مَنْ بَعَثَنَا مِنْ مَرْقَدِنَا هَذَا مَا وَعَدَ الرَّحْمَنُ وَصَدَقَ الْمُرْسَلُونَ»: «(کافران وقتی سر از قبرها بیرون می‌آورند!) می‏گویند: ای وای بر ما، چه کسی ما را از مرقدمان برانگیخت! (به درستی‌که) این همان وعده خدای رحمان است و پیامبران راست می‌گفتند!» (یس/۵٢)

➖ مفسرین این آیه را از «آیات‌المهدی» دانسته‌اند و آورده‌اند که این آیه، علاوه بر رستاخیز و قیامت، اشاره به رجعت کافران در زمان ظهور حضرت حجت (عج) دارد که چون آنان را از قبور بیرون می‌کشند، پشیمان شده و می‌گویند: «ای وای بر ما...»؛

➖ اعتقاد به رجعت یکی از امور مسلّم مذهب شیعه می‌باشد، که علماء برای اثبات آن علاوه بر این آیه، به «آیات ٨٢ و ٨٣ سوره نمل»؛ و «آیات ۵۵، ٧٢، ٢۵۴ و ٢۵٩ سوره بقره»؛ و «آیه ۴٣ سوره ص» استناد نموده‌اند و البته به روایات بی‌شماری در حدّ تواتر نیز در رابطه با «رجعت»، اشاره کرده‌اند که برخی از آنها درباره‌ی اهمیّت و عظمت روز رجعت، بعضی در تفسیر آیات رجعت، و برخی دیگر نیز درباره رجعت‌کنندگان وارد شده‌اند!

➖ طبق روایات اسلامی، علاوه بر «کافران محض»، «بهترین مؤمنان» از مرد و زن، و همچنین منتظران واقعی دولت اهل بیت (ع) نیز، با رجعت به دنیا بازگشته و فرصت حضور در دولت مهدوی را پیدا خواهند کرد!

➖ اگر کسی مشتاق بهره‌مندی از رجعت است، باید شایستگی آن را در دوران غیب کسب نماید...

* سؤال:

مفسرین طبق روایات تفسیری اهل‌بیت (ع)، «آیه ۵٢ سوره یس» را مربوط به چه موضوعی دانسته‌اند؟

۱. عذاب کافران در قبر؛
۲. رجعت و بازگشت کافران به دنیا در زمان ظهور حضرت حجت (عج)؛
۳. هر دو مورد صحیح است.

شرکت کنندگان، پاسخ مسابقه را تا ساعت ۲۳ امشب به اینجا ارسال نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha