یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
معاون پژوهش حوزه علمیه قزوین

حوزه / معاون پژوهش حوزه علمیه استان قزوین از انتشار اولین شماره از دو فصلنامه علمی، پژوهشی حوزه علمیه قزوین با نام "صراط حمید" در تابستان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد رضا سبحانی‌نیا شب گذشته در مراسم آیین رونمایی از ترجمه و شرح کتاب خصال شیخ صدوق که در سالن جلسات کتابخانه امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، ضمن گزارشی از روند تحقیق و انتشار این کتاب، اظهار داشت: با همراهی وحمایت‌های مدیر محترم حوزه علمیه استان، اولین شماره از مجله علمی "صراط حمید" در تابستان سال جاری منتشر می‌شود و این مجله اولین نشریه علمی حوزه علمیه استان قزوین خواهد بود که بصورت دو فصلنامه از آغاز سال ۱۴۰۱ انتشار خواهد یافت.

وی افزود: موضوع و گرایش این نشریه علوم و معارف قرآنی و حدیث خواهد بود و بر اساس قانون نشریات علمی کشور، لازم است تا سه شماره از این مجله منتشر شده و با ارسال این سه شماره به مرکز اعطای مجوز رتبه مجلات علمی، اعتبار رتبه علمی - پژوهشی دریافت شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان قزوین بیان داشت: پس از تلاش و پیگیری‌های مکرر از دفتر صدور مجوز نشریات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال گذشته، خوشبختانه در آخرین روزهای سال ۱۴۰۰، مجوز انتشار این مجله دریافت شد و دفتر مجله با تعیین سردبیر و مدیر اجرایی کار خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: هر چند این نشریه علمی وابسته به حوزه علمیه قزوین و مکانی برای نشر مقالات علمی حوزویان است اما از این طریق از همه اصحاب دانش، فرهنگ، اندیشه و قلم، بویژه دانشوران محترم دانشگاه‌های استان قزوین دعوت می‌شود که برای انتشار مقالات در این دو فصلنامه همت نموده و آثار خود را ارسال نمایند.

انتشار نشریه علمی- پژوهشی حوزه علمیه استان قزوین

انتشار نشریه علمی- پژوهشی حوزه علمیه استان قزوین

انتشار نشریه علمی- پژوهشی حوزه علمیه استان قزوین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    2 0
    سلام علیکم فکر میکنم در خبر منتشره اشتباهی رخ داده است چرا که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها مجوز نشر صادر میکند.لطفا بفرمایید این نشریه از کدام مرجع صدور اعتبار، دارای مجوزه می باشد اعطای رتبه علمی با کمیسیون نشریات حوزه علمیه و کمیسیون نشریات وزارت علوم می باشد و حالا آنکه در بنر جلسه عنوان نشریه علمی پژوهشی خورده است
  • حسین IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    2 0
    بنده هم که پیگیر شدم بنظرم آمد خطائی در عنوان نشریه بوجود آمده است.
  • عبدالله IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    2 0
    ظاهرا در استفاده از عنوان علمی پژوهشی تسامحی رخ داده است.