جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رونمایی از کتاب

حوزه / در مراسمی با حضور امام جمعه قزوین و مدیر حوزه علمیه استان از کتاب ترجمه و شرح خصال مرحوم صدوق رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی شب گذشته در برنامه رونمایی از کتاب ترجمه و شرح خصال صدوق که در کتابخانه امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: شرایطی که اکنون در حوزه داریم را مرهون زحمات مرحوم آیت‌الله باریک‌بین هستیم، ایشان با دغدغه‌های جدی و پیگیری‌های خستگی‌ناپذیر، زیرساخت‌های کنونی حوزه را فراهم کردند و لذا در این ماه رحمت و مغفرت از خداوند متعال درخواست داریم تا روح ایشان با انبیاء و اولیای الهی محشور باشد.

وی تاکید کرد: امام ‌رضا (ع) فرمودند: «رحمت خدا شامل کسی باشد که دین و دلایت ما را احیا می‌کند»، بنابراین بنده در خصوص این حدیث کسی را به وسعتِ کاری که مرحوم آیت‌الله ری‌شهری انجام داد، نمی‌شناسم.

نماینده ولی فقیه در قزوین خاطرنشان کرد: در دنیایی قرار داریم که تشنه‌ این‌گونه زمینه‌هاست و کتاب خصال، کم‌کم برای همه معنا پیدا می‌کند، چرا که بحران معنویت بی‌شک نیازمند پاسخ است و به مواد تغذیه‌ای نیاز دارد و این مواد تغذیه نیز آیات قرآن کریم، کلمات رسول‌اکرم (ص) و نهج‌البلاغه است.

امام جمعه قزوین بیان کرد: هنر ماست که بتوانیم این نیاز را با پاسخی که خداوند و پیغمبر در اختیار جامعه علمی قرار داده برطرف کنیم و لازمه این کار تعریف، ترجمه و ارائه درست آن است.

آیت‌الله عابدینی تاکید کرد: گنج‌های عظیمی در متون و منابع دینی در اختیار داریم و لازم است تا با تفکر و اندیشه، کاری کنیم که برای همه مردم با زبان‌های مختلف قابل استفاده باشد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: این اقدام ارزشمند یعنی ترجمه کتاب خصال، از جمله اقدامات خوبی بوده که روز به روز مشتریان آن و دیگر کتب معتقده بیشتر می‌شوند و امیدواریم خداوند این زحمت ارزشمند را از مترجم آن قبول کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان بیان کرد: البته این کتاب نخستین ترجمه خصال شیخ صدوق نیست و پیش از این نیز ترجمه‌هایی داشته، اما پژوهشگران همواره برای تکمیل پژوهش‌های خود نیاز به ترجمه‌های قوی و متعددی دارند و امیدواریم این کتاب تاثیرگذاری زیادی در میان آحاد جامعه ایمانی داشته باشد.

گفتنی است کتاب «ترجمه و شرح خصال شیخ صدوق» اثر ملاصالح روغنی قزوینی است که توسط آقای محمدکریم باریکبین و با همکاری آقای رحیم خونبانی تصحیح و ترجمه شده و به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه قزوین به چاپ رسیده است.

کتاب ترجمه و شرح خصال مرحوم شیخ صدوق رونمایی شد

کتاب ترجمه و شرح خصال مرحوم شیخ صدوق رونمایی شد

کتاب ترجمه و شرح خصال مرحوم شیخ صدوق رونمایی شد

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha