جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نمایشگاه قرآن در هند

حوزه/ به همت مرکز بین‌المللی میکروفیلم و مشارکت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی در دهلی، نمایشگاه بین المللی قرآن و میراث اسلامی با عنوان «تداوم هنر قدسی» در موزه سالارجنگ حیدر کتابخانه ادبیات اردو، حیدر آباد هند برگزار خواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» نمایشگاه بین المللی قرآن و میراث اسلامی با عنوان «تداوم هنر قدسی» در موزه سالارجنگ حیدر آباد به همت مرکز بین‌المللی میکروفیلم و مشارکت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی در دهلی، دانشگاه دولتی مولانا آزاد، کتابخانه ادبیات اردو، روزنامه و شبکه خبری سیاست و دانشگاه جامعه نظامیه حیدر آباد برگزار خواهد شد.

نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در راستای احیای هنر کتابت، و معرفی روش های کهن نسخه آرایی همراه با مجموعه های بی نظیر نسخ قرآن کریم در هند برگزار می شود.
این نمایشگاه با موضوع «تداوم هنر قدسی» بر آن است که با معرفی منتخب قرآن های نوشته شده در هند و ایران، گوشه ای از تداوم میراث کهن کتابت قرآن کریم را در دوره معاصر را معرفی کند.

شصت نسخه خطی نفیس، پانزده نسخه همانند سازی شده با موضوع علوم قرآن و ۱۶۰ اثر از هنرمندان مسلمان هندی و ایرانی برای بازدید کنندگان و علاقمندان در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

حدود ده تن از هنرمندان هندی از شهر های مختلف این کشور و سه نفر از هنرمندان و برجسته ایرانی در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم شرکت خواهند کرد.

نمایشگاه تداوم هنر قدسی به مدت پنج روز و از تاریخ ۲۴ تا ۲۸ ماه مبارک رمضان در ضلع غربی موزه سالارجنگ حیدر آباد در سالن میر عباس یار جنگ برگزار خواهد شد .

در افتتاحیه این نمایشگاه علاوه بر شخصیت های فرهنگی، علمی و مذهبی، وزیر کشور ایالتی دکتر محمود علی و رئیس دانشگاه ملی مولانا آزاد پرفسور سید عین الحسن حضور خواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha