جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
نصرالاسلامی

حوزه/مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد از اجرای ویژه برنامه های لیالی قدر در ۱۵ بقعه متبرکه شاخص استان با رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی، شامگاه چهارشنبه در بقعه متبرکه امامزاده شاه مختار (ع) شهرستان بویراحمد، گفت: امسال نیز مطابق سالهای گذشته برگزاری مراسم شب‌های قدر همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک، استفاده از مُهر و جانماز شخصی و رعایت فاصله اجتماعی مورد توجه است.

وی با بیان اینکه بقاع متبرکه دارای صحن و محیط های روباز هستند و آمادگی برگزاری مراسم شب‌های احیا را دارند، ادامه داد: درب‌ها و صحن‌های امامزادگان به روی عموم مردم گشوده بوده و امکان حضور زائران با رعایت موازین بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و به همراه داشتن ماسک در راستای بهره‌مندی از فضای معنوی آستان مقدس امامزادگان به ویژه در لیالی قدر فراهم است.

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی افزود: در راستای حفظ سلامتی مردم در شب‌های قدر نظافت و ضدعفونی ضریح، قفسه‌های قرآن، شبستان و صحن بقاع متبرکه به‌ طور مداوم توسط خُدام صورت می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اجرای طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه شاخص، اضافه کرد: اقامه نمازهای جماعت و سخنرانی مذهبی و بیان احکام، اجرای مراسم جزءخوانی و محافل انس با قرآن کریم، راه‌اندازی خیمه‌های معرفت و مشاوره مذهبی از جمله این برنامه‌هاست.

وی اظهار کرد: مراسم جزخوانی قرآن کریم در بقعه متبرکه امامزاده جعفر علیه السلام شهرستان گچساران در طول ماه مبارک رمضان در قالب طرح ضیافت الهی برگزار می شود.

نصیرالاسلامی گفت: شب قدر، شبی است که همه مقدرات سالانه انسان با ملاحظه، اراده، اختیار و قابلیت های انسان تقدیر می گردد. شب قدر یکی از شب های نیمه دوم ماه رمضان است که طبق روایات ما، یکی از شب های نوزدهم یا بیست و یکم و به احتمال زیادتر، بیست و سوم ماه مبارک رمضان است. در این شب امور خیر و شر مردم، ولادت، مرگ، روزی، حج، طاعت، گناه و خلاصه هر حادثه ای که در طول سال متناسب با اراده، دعا و قابلیت انسان واقع می شود، تقدیر می گردد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خیریه کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این شب زن و مرد، پیر و جوان با اشک توبه، غبار دل می زدایند و از خدای رمضان مسیر نورانی سعادت را درخواست می کنند.

وی با اشاره به اینکه شب قدر بهانه‌ای برای بخشایش بی‌بهانه گناهان و پر نعمت‌ترین خوان رحمت خداست، بیان کرد: شب قدر، شبی که سرنوشت یک ساله انسان رقم می‌خورد؛ شبی که پروردگار دعای العفو بندگانش را به استجابت می‌رساند و آمرزش بی‌بهانه را مهمان قلب‌های روزه‌داران می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha