شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در همدان گفت: انسان در کل سال فرصت خوابیدن را دارد، اما چقدر خوب است که این شب‌ها از این فرصت ایجاد شده به نحو احسن استفاده کنیم و با خدای خود به صحبت مشغول شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب الله شعبانی در اولین شب لیالی قدر، در مراسم خودرویی تپه مصلی همدان، با اشاره به اینکه اگر از ما علت حضور در این مراسم، سوال شود، چه پاسخی خواهیم داد، اظهار داشت: یکی از فلسفه‌های اصلی احیاء و حضور در مراسم شب قدر، رسیدن به بهشت است.

وی افزود: بشر به صورت ذاتی به دنبال سعادت است و لذا کسی نمی‌گوید من دوست دارم بدبخت شوم و یا به جهنم بروم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه بارها خداوند در قرآن انسان را دعوت به بهشت کرده است، مطرح کرد: این موضوع هم هدف اصلی بشر در زندگی است و هم هدف بعثت پیامبران است.

وی با اشاره به اینکه خداوند بشر را برای جهنم رفتن خلق نکرده است، خاطر نشان کرد: اولین حرفی که پروردگار به بشر زد، این بود که خودت و خوانواده‌ات به بهشت برو.

نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه خداوند و پیامبران الهی به دنبال بخشش و نجات افراد از جهنم هستند، گفت: پروردگار در قرآن، پایان خلقت را ترسیم و گفت‌وگویی بین اهل جهنم و بهشت را به زیبایی بیان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اهل جهنم با مشاهده جایگاه بهشتیان غصه می‌خورند، یادآور شد: یکی از این گفت‌وگوها در آیه ۳۸ سوره مدثر بیان شده و در آن به مهمترین دلایل جهنمی شدن انسان اشاره شده است.

نماز مرز بین اسلام و کفر است

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه اولین چیزی که در قیامت پرسیده می‌شود توجه به نماز و اهل نماز بودن فرد است، اظهار داشت: اگر نماز نباشد، قدم به قدم انسان نمی‌تواند حرکت کند، چرا که نماز مرز بین اسلام و کفر است.

وی دست گیری از فقرا و بی‌توجه نبودن به مساکین را از دیگر پرسش‌های روز قیامت عنوان کرد و گفت: در شرایط سخت اقتصادی که کشور دچار معضلات می‌باشد، خوب است کسانی که توانایی کمک به دیگران را دارند، دست هم وطنان خود را بگیرند.

رئیس شورای حوزه استان همدان تصریح کرد: اهل کارهای لغو، بیهوده و باطل بودن و عدم قبول داشتن قیامت نیز نتیجه‌اش حضور در جهنم خواهد بود.

وی با بیان اینکه لازم است چشم‌ها را باز کنیم و به زیبایی‌های عالم بنگریم، یادآور شد: نباید گرفتار زمین شویم، چرا که اگر کسی چشمش باز شد، آزادی را در مکتب الهی خواهد دید.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه در شب قدر از خدا بخواهیم که در قیامت مجرم محشور نشویم، خاطر نشان کرد: این شب‌ها بهترین فرصت برای این است که دعا کنیم تا باورهای ما به ابدیت تقویت شود و از بهشت و جهنم غافل نشویم.

وی با اشاره به اینکه حرکت سست به سمت خدا به علت ضعف قلبی نسبت به قیامت است، اظهار داشت: یک رکعت نماز در امشب، دارای عظمت فراوانی است و گفته شده که برابر با نماز هزار ماه است.

نماینده ولی فقیه در همدان ادامه داد: انسان در کل سال فرصت خوابیدن را دارد، اما چقدر خوب است که این شب‌ها از این فرصت ایجاد شده به نحو احسن استفاده کنیم و با خدای خود به صحبت مشغول شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha