جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سید علی العلاق

حوزه/ رئیس مجمع عراقی وحدت اسلامی گفت: روز قدس موجب همبستگی افراد آزاده با آرمان فلسطین حتی در اروپا شده است و آنها نیز در آخرین جمعه ماه رمضان این مراسم را برگزار می کنند.

در آستانه روز جهانی قدس سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه با حجت الاسلام سید علی العلاق رئیس مجمع عراقی وحدت اسلامی به گفت و گو پرداخته است که ترجمه آن به شرح ذیل است:

حوزه: چرا کشورهای مسلمان باید در روز جهانی قدس اختلافات خود را کنار بگذارند و در مقابل دشمن متحد شوند؟

مساله فلسطین مسئولیت شرعی و اخلاقی و دینی امت اسلامی و ملت فلسطین است. زیرا فلسطین مورد ظلم و دشمنی یهود و صهیونیسم قرار گرفته است و روز قدس یادآور وظایف امت اسلامی است. باید فلسطین در زندگی روزمره و سیاسی ما جای گیرد. کسانی که زندگی شان به دور از اسلام است درصدد تضعیف فلسطین و روحیات هستند اما انقلاب اسلامی ایران، فلسطین را به اولویت بازگرداند و وحدت امت اسلامی مقدمه آرمان فلسطین به عنوان آرمان نمادین است.

حوزه: نظر شما در خصوص افزایش تاثیر روز جهانی قدس و اقداماتی که می توان در این زمینه با توجه به تنش های اخیر در مسجدالاقصی انجام داد چیست؟

روز قدس موجب همبستگی افراد آزاده با آرمان فلسطین حتی در اروپا شده است و آنها نیز در آخرین جمعه ماه رمضان این مراسم را برگزار می کنند. دشمنان آرمان فلسطین درصدد هستند تا القا کنند که آرمان قدس متعلق به ایران است ولی این موضوع متعلق به تمامی امت اسلامی است و امام خمینی (ره) نیز این هدف را دنبال می کردند. روز قدس زنده خواهد ماند و مجاهدت ها داخل فلسطین نیز موجب تشدید درگیری ها علیه صهیونیست ها می شود و جهاد در راه خدا تنها راه اخراج صهیونیست ها از اراضی اشغالی است.

حوزه: هدف اصلی از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی چیست و آیا تنها به عادی سازی روابط با کشورهای منطقه محدود می شود؟

بسیاری از کشورهای جهان به آرمان فلسطین بی توجه هستند و به دنبال منافع خود هستند اما کشورهای اسلامی و عربی در گذشته فلسطین را اولویت خود می دانستند اما پس از روی کار آمدن حکام خائن، عادی سازی روابط با صهیونیست ها در دستورکار این حکام برای بقاء منافعشان و قدرتشان قرار گرفت. این حکام مانع اقدامات انقلابی در کشورهای خود شدند و اسرائیل را پذیرفتند اما تلاش های آگاهی بخش درباره نقشه صهیونیست ها برای سلطه بر منطقه صورت گرفت. هدف عادی سازی دور کردن خطر از رژیم صهیونیستی است اما به لطف خدا به برکت جمهوری اسلامی و مقاومت در منطقه، مانعی در برابر عادی سازی روابط با صهیونیست ها از جمله معامله قرن شکل گرفت.

امروز نیز برخی کشورهای عربی به دنبال روابط با اسرائیل هستند اما ملت ها و مقاومت در منطقه اجازه تغییر روش انقلابی به تسلیم و سازش را نخواهند داد. باید به ملت فلسطین داخل این کشور کمک های تسلیحاتی و نظامی ارائه داد و با تلاش سربازان مقاومت و رهبران مقاومت مانند شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس این مهم محقق شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha