یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مسابقه

حوزه/ مسابقه قرآنی بهار مهدوی همه روزه از سوی «مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه» برگزار می شود، علاقه مندان می توانند در این مسابقه با جایزه «هر روز سه نفر، نفری ۱۱۰ هزار تومان» شرکت نمایند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مسابقه قرآنی بهار مهدوی همه روزه از سوی «مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه» برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می توانند در این مسابقه با جایزه «هر روز سه نفر، نفری ۱۱۰ هزار تومان» شرکت نمایند.

* صوت مسابقه ۳ اردیبهشت:

* خلاصه‌ای از صوت:


اشاره به سالروز شهادت حضرت علی (ع) و آغاز سخن با دو حدیث قدسی:

خداوند فرمود: «به تحقیق حضرت علی (ع) را پرچم و نشانه‌ی هدایت قرار داده‌ام، پس هرکس از او پیروی کند، هدایت می‌شود!» (بحارالأنوار، ج۳۹، ص ۲۵۳)

خداوند فرمود: «اگر همه‌ی مردم بر ولایت حضرت علی (ع) جمع می‌شدند، آتش جهنم را خلق نمی‌کردم!» (امالی صدوق، ص ۶۵۷)

✍ اما تفسیر کوتاه یکی دیگر از «آیات المهدی»:

«وَلَوْ تَرَیٰ إِذْ فَزِعُوا فَلَا فَوْتَ وَأُخِذُوا مِنْ مَکَانٍ قَرِیبٍ وقَالُوا آمَنَّا بِهِ وَأَنَّی لَهُمُ التَّنَاوُشُ مِن مَکَانٍ بَعِیدٍ»: «اگر ببینی کافران را هنگامی‌که ناله و فریادشان بلند می‌شود امّا نمی‌توانند [از عذاب الهی] بگریزند و آن‌ها را از جای نزدیکی [که انتظارش را ندارند] می‌گیرند [از درماندگی آن‌ها تعجّب خواهی کرد]:(و در آن حال) گویند: به حق ایمان آوردیم! ولی کجا این دست‌یابی به ایمان از راه دور (که توان بر انجام عمل صالحی ندارند) به سودشان خواهد بود!» (سبأ ۵١ و ۵٢)

مفسرین با عنایت به روایات اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع)، این آیات را در رابطه با «خروج سفیانی» در هنگام قیام حضرت مهدی (عج) و «خسف در بیداء» دانسته‌اند؛

طبق روایات، کسانی که بعد از ظهور حضرت حجت (عج) تا آن زمان که حضرت، دست به شمشیر می‌برند، ایمان نیاورده باشند، دیگر ایمان واقعی نخواهند آورد و ایمانشان صوری و منافقانه است و برای آن‌ها سودی ندارد! و امام زمان (عج) همه آن‌ها را به سزای اعمالشان می‌رسانند.

* سؤال:

مفسرین با عنایت به روایات اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع)، آیات ۵١ و ۵٢ سوره سبأ را در رابطه با چه چیز دانسته‌اند؟

۱. در رابطه با «خروج سفیانی» در هنگام قیام حضرت مهدی (عج)؛
۲. در رابطه با «خسف در بیداء»؛
۳. هر دو مورد صحیح است.

شرکت کنندگان، پاسخ مسابقه را تا ساعت ۲۳ امشب به اینجا ارسال نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha