جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
القيادي في حركة حماس اسماعيل رضوان

حوزه/ دکتر «اسماعیل رضوان» یکی از رهبران ارشد جنبش حماس فلسطین گفت: جمعیت هایی که در کشورهای اسلامی و عربی در روز قدس راهپیمایی می کنند، نشانگر همبستگی آنها با آرمان فلسطین و مخالفت با عادی سازی روابط با اشغالگران صهیونیستی است.

در آستانه روز جهانی قدس سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه با دکتر «اسماعیل رضوان» یکی از رهبران جنبش حماس فلسطین به گفت و گو پرداخته است که ترجمه آن به شرح ذیل است:

حوزه: چرا کشورهای مسلمان باید در روز جهانی قدس اختلافات خود را کنار بگذارند و در مقابل دشمن متحد شوند؟

به روح امام خمینی (ره) همزمان با روز قدس درود می فرستیم؛ اعلام این روز به معنای محور بودن آرمان فلسطین و قطب نما بودن قدس است و باید نسل های اسلامی نسبت به این موضوع آگاه باشند. به جمهوری اسلامی ایران نیز که همیشه از مقاومت فلسطین حمایت کرده درود می فرستیم. حمایت از مقاومت با هدف آزادسازی قدس اصل ثابت ایران بوده است. در روز جهانی قدس باید تمامی اختلافات اسلامی را کنار بگذاریم و وحدت اسلامی برای مقابله با نقشه آمریکایی صهیونیستی در منطقه ضروری است. علمای امت باید وظیفه خود را در راه آزادسازی فلسطین ادا کنند. گزینه ما مقاومت مسلحانه است. زیرا دشمن جز سلاح زبان دیگری نمی فهمد.

حوزه: نظر شما در خصوص افزایش تاثیر روز جهانی قدس و اقداماتی که می توان در این زمینه با توجه به تنش های اخیر در مسجدالاقصی انجام داد چیست؟

روز جهانی قدس با قصد اشغالگران برای تعرض به مسجدالاقصی و ذبح قربانی هایشان در این مکان مقدس و یهودی سازی قدس همزمان شده است. ما اجازه نخواهیم داد قواعد درگیری تغییر کند و مانع اشغالگری صهیونیست ها و تقسیم زمانی و مکانی خواهیم شد. قدس و خون مردم ما خط قرمز است و صهیونیست ها باید تبعات جنایات خود را بپذیرند. همچنان شمشیر نبرد سیف القدس آماده است و ما مردم فلسطین و امت اسلامی را برای دفاع از قدس و حضور در روز جهانی قدس دعوت می کنیم. حمایت های سیاسی و نظامی و مادی باید به سوی مقاومت فلسطین سوق یابد. مسجدالاقصی قبله نخست است واسلامی می ماند. روز جهانی قدس همزمان با عملیات های شهادت طلبانی و دلاورانه در نقاط مختلف فلسطین است که بر گزینه مقاومت تاکید دارد. روز قدس توطئه ها و نقشه های غربی صهیونیستی را خنثی می کند. تمام امکانات مقاومت را برای حمایت از قدس و اخراج صهیونیست ها به کار میگیریم.

حوزه: چه چیزی مناسبت روز جهانی قدس را به عنوان روز مردمی در سطح جهان عرب و اسلام تایید می کند؟

جمعیت هایی که در کشورهای اسلامی و عربی در روز قدس راهپیمایی می کنند، نشانگر همبستگی آنها با آرمان فلسطین و مخالفت با عادی سازی روابط با اشغالگران صهیونیستی است و باید از همه مردم به دلیل این حضور تشکر کنم. در این روز باید تمام توان ها و امکانات جهت آزادسازی قدس و فلسطین یکی گردد و این راهپیمایی ها بر این موضوع تاکید دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha