شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه سلفچگان

حوزه/ امام جمعه سلفچگان گفت: موضوعی که امروز دنیای غرب، اروپا و آمریکا را عصبانی کرده، توسعه موج مقاومت است، مقاومت دیگر امروز منحصر به ایران نیست شما در عراق، سوریه و لبنان و فلسطین این موج مقاومت را مشاهده می کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام غروی در خطبه های نماز جمعه این شهر که ظهر امروز برگزار شد، با اشاره به اهمیت نماز در جامعه اظهار داشت: امیر المومنین علی (ع) وصیت و سفارشی دارند که می فرمایند : " شما را به نماز و مراقبت از آن سفارش می ‏کنم".

وی ادامه داد: افراد جامعه در برابراین واجب و فریضه دینی چند گروه هستند گروه اول عده ای اصلا نماز نمی خوانند ،اهل نماز نیستند در قران کریم است که در روز قیامت وقتی از اهل جهنم سوال می کنند که : چه کاری ، چه عاملی باعث شد که شما وارد جهنم شوید ؟ در جواب می گویند : یکی از مهمترین عواملی که باعث شد ما وارد جهنم شویم این است که ما از نماز گزاران نبودیم یعنی اصلا نماز نمی خواندیم.

امام جمعه سلفچگان تصریح کرد: در تاریخ کربلا می‎خوانیم که امام حسین(ع) روز عاشورا و در بین تیر و نیزه‎های دشمن به نماز ایستادند و نیز از سوی دیگر امیرالمؤمنین(ع) در محراب نماز ضربت شمشیر خوردند، این جایگاه نماز را می رساند ما به عنوان یک مسلمان وظیفه داریم این فریضه الهی را در جامعه برجسته کنیم راه برجسته کردن آن اهمیت دادن به جایگاههای اقامه نماز است یعنی مساجد را نباید خلوت گذاشت همانگونه که در ماه مبارک رمضان در مساجد حضور پیدا می کنید بعد از این ماه هم نباید مساجد را رها کرد باید با مسجد ارتباط داشته باشیم .

وی به اتفاقات اخیر و اهانت بی شرمانه به قرآن کریم اشاره کرد و ابراز داشت: در کشورهای غربی گاهی به پیغمبر اسلام اهانت می‌کنند،گاهی هم به قرآن کریم معجزه پیامبر اهانت می کنند وآن را آتش می زنند بعد هم با ادعای آزادی بیان توجیه می‌کنند.

حجت الاسلام غروی خاطر نشان کرد: حال این که غیظ، دشمنی و منتهای کینه و عداوت شما با مسلمانان، پیغمبر اکرم و قرآن کریم، این کینه تا آنجا ادامه خواهد داشت که شما در این غیظ و کینه می‌میرید، نابود می‌شوید این وعده الهی است .

وی افزود: وقتی می بینند که اسلام در حال پیشرفت است و مرکز اسلام یعنی ایران اسلامی و انقلابی در مقابل دشمنانش مثل کوه می ایستد و تسلیم خواسته های آنها نمی شود این مقاومت و ایستادگی آنها را عصبی می کند امروز سه مسئله دشمنان اسلام را سخت عصبانی کرده است؛ اول، گرایش جهانی مردم دنیا به اسلام است، این دشمنان اسلام را عصبی می کند و برای اینکه از گسترش اسلام و اندیشه اسلامی در جهان جلوگیری کنند دست به فعالیتهای مختلفی می زنند که اساسی ترین فعالیت آنها گسترش اسلام هراسی در سطح جهان است مرکز اسلام کجاست مرکز اسلام ایران است لذا اساسی ترین کار آنها ایران هراسی است ، ایران‌هراسی، یکی از راهبردهای تبلیغاتی و جنگ روانی در سیاست خارجی آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی، بر ضد جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام غروی ادامه داد: در نسبت روابط ایران با کشور افغانستان نیز برخی فتنه‌سازی‌ها و تلاش‌های دشمنان افغانستان و ایران برای به راه انداختن فضای «ایران‌هراسی در افغانستان و افغانستان‌هراسی در ایران» و تخریب روابط تاریخی، تمدنی و روابط دو کشور، با استفاده ابزاری از وضعیت مهاجرین و حواشی آنان پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: دوم، نفوذ مقتدرانه یک نظام اسلامی که مدافع و وابسته به پیغمبر و پیرو معجزه پیغمبر یعنی قرآن‌ کریم است یعنی مردمی قیام کردند، جان دادند و عوامل استکباری را ازبین بردند ، بر نظام و کشوری مسلط شدند، و در طی بیش از ۴۰ سال مقتدرانه توسعه و قدرت پیدا کردند و امروز هم این نفوذ مقتدرانه روزبه‌روز بیشتر می‌شود شما ببینید اگر مردم فلسطین با کمترین امکانات در مقابل دشمن تا دندان مسلح خودشان با اقتدار می ایستند ، مقاومت می کنند و برای رسیدن به آرمان خودشان یعنی آزادی قدس این رنج و سختی را تحمل می کنند برای این است که آنها یک الگو دارند و الگوی آنها ایران اسلامی است که با مقاومت مردم کوچه و خیابان که کمترین امکانات را داشتند توانستند رژیم تا دندان مسلح پهلوی را نابود کنند.

امام جمعه سلفچگان بیان داشت: این یعنی الگوی مقاومت امروز می بینیم که در فلسطین عملیاتهای شهادت طلبانه در بین جوانان فلسطینی شکل می گیرد به این علت که رژیم صهیونیستی تلاش دارد هویت مذهبی فلسطینی‌ها یعنی مسجد الاقصی و هویت ارضی آنها یعنی سرزمین فلسطینی را از آنها بگیرد و این موضوعی نیست که فلسطینی‌ها آن را بپذیرندمردم فلسطین به این باور رسیده اند که راه مبارزه با دشمنانشان از مسیر مقاومت می گذرد .

وی خاطر نشان گرد: سومین چیزی که امروز دنیای غرب، اروپا و آمریکا را عصبانی کرده است، توسعه موج مقاومت است، مقاومت دیگر امروز منحصر به ایران نیست شما در عراق، سوریه و لبنان و فلسطین این موج مقاومت را مشاهده می کنید این روزها موج جدیدی از مقاومت و مجاهدت فلسطینی‌ها در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی شکل گرفته مردم فلسطین دیگر امیدی به تشکیلات خودگردان نیز ندارند مردم فلسطین به این جمع‌بندی رسیده‌اند که دولت، همسو با مردم گام بر نمی‌دارد. لذا ضمن رد رویکرد دولت، عزم خود را برای مقاومت در مقابل صهیونیست‌ها در عمل نشان داده‌اند امروز مسئله قدس مسئله اول جهان اسلام است که ان‌شاءالله همه مردم در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در راهپیمایی جهانی روز قدس شرکت کرده و ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی از مقاومت مردم فلسطین حمایت کرده و جنایات این رژیم منحوس را محکوم می نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha