شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: در کشور با مشکلاتی روبرو هستیم، اما لازم است تا باور کنیم که هیچ کس به جز من و شما نمی‌تواند این مشکلات را حل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی بعد از ظهر امروز در دیدار با مدیر کل اداره کار و جمعی از فعالان حوزه کار و کارگری، با بیان اینکه امیدواریم به برکت شب‌های قدر مشکلات اقتصادی کشور هر چه زودتر برطرف شود، اظهار داشت: مسئله کار و کارگر در اسلام مسئله بسیار مهمی است که حتی نمونه‌هایی همچون بوسیدن دست کارگر توسط پیامبر گرامی اسلام در تاریخ وجود دارد.

وی افزود: متاسفانه نگاه مادی در جامعه حاکم شده است که اگر رشته و گروهی درآمد بیشتری داشته باشند، از منزلت اجتماعی بیشتری بر خوردارند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه نگاه اسلام به بحث کار و کارگر، مبتنی بر مسائل مادی نیست، مطرح کرد: در اسلام عنوان کارگر، عنوانی مقدس، فارغ از میزان درآمدها است.

وی با تاکید بر اینکه آنچه می‌تواند چرخه اقتصاد جامعه را پیش ببرد، کارگر است، گفت: اسلام بر تولید حداکثری تاکید دارد.

نماینده ولی فقیه در همدان تمایل جوانان به انجام کار دولتی را ضعف در تبیین فرهنگ کارگری و کار تولیدی در جامعه دانست و یادآور شد: البته نبود ثبات اقتصادی و عدم وجود آینده روشن در کارهای تولیدی که تولید کننده نمی‌داند فردا چه اتفاقی رخ می‌دهد، از دیگر مشکلاتی است که در این حوزه با آن روبرو هستیم.

وی موانع تولید و مسائل اداری پیچیده را از دیگر مشکلات عرصه تولید برشمرد و خاطر نشان کرد: رفع این مشکلات نیاز به برنامه‌ریزی و اصلاح بخشی از قوانین دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه گاهی از موارد تسهیلاتی که برای کار تولیدی دریافت می‌شود، به آنجایی که باید نمی‌رسد، گفت: امروز کشور ما، کشوری پر از معادن و منابع است در حالی که بسیاری از کشورهای اروپایی این منابع را ندارد، اما سوال اینجاست که چرا وضعیت اقتصادی بهتری دارند.

وی با اشاره به اینکه امروز دنیا در بحث تولید و خلق ثروت، به سمت دانش بنیان‌ها در حال حرکت است، عنوان کرد: تولید ثروت ماکروسافت و یا گوگل گاهی از موارد با تولید نفت ما برابری می‌کند و این همان نقش استفاده از دانش بنیان‌ها است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی، ثروت دیگر در نفت نیست و باید به سمت ارزش افزوده‌ها برویم، گفت: آنچه ثروت تولید می‌کند، در خود محصول نیست و در فرآیندی است که در آن رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه امیدواریم مسئولان دولتی به جد مسأله دانش‌بنیان‌ها را پیگیری کنند، مطرح کرد: از دیگر ضرورت‌های عرصه اقتصادی، احصاء دقیق و درست واقعیت‌های اقتصادی برای تصمیم گیری درست است.

امام جمعه همدان تصریح کرد: آمارهای در حوزه واحدهای تولیدی و اشتغال در سابق و امروز با یکدیگر متفاوت است و لذا متولیان امر لازم است که واقعیت‌های اقتصادی را برای گرفتن تصمیم منطقی، به درستی جمع‌آوری کنند، چرا که اشتباه در این آمارها در تصمیم گیری‌ها تاثیر گذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ارائه آمار غلط، در کسب اعتبارات، استان را با مشکلات مواجه می‌کند، اظهار داشت: در بحث تامین اجتماعی نیز، ابلاغ سیاست‌های کلی که جدیدا توسط مقام معظم رهبری انجام شده است، گام بلندی در راستای رسیدن به عدالت اجتماعی خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه سیاست کلی ابلاغ می‌شود اما متاسفانه در عرصه عمل اجرایی نمی‌شود، گفت: در کشور با مشکلاتی روبرو هستیم، اما لازم است تا باور کنیم که هیچ کس به جز من و شما نمی‌تواند این مشکلات را حل کند.

وی با تاکید بر اینکه باید بر رفع این مشکلات برنامه ریزی کنیم، عنوان کرد: با وجود تمام اختلاف سلیقه‌ها، اما لازم است که به صورت منسجم در کنار هم باشیم و برای رهایی از این مشکلات تلاش کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha