جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تنگسیری

حوزه/ فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت:‌ ناو شهید رودکی را آماده کردیم تا در مواقع لزوم بتواند در آب‌های دوردست به دفاع و اجرای ماموریت بپردازد و تلاش می‌کنیم این حضور در آب‌های بین‌المللی در سراسر دنیا استمرار یابد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره میزان آمادگی نیروی دریایی سپاه برای مقابله با تهدیدات، اظهار داشت: ما امروز چه از لحاظ منابع انسانی مومن، انقلابی، جهادی و با نشاط و چه از نظر اشراف اطلاعاتی و میدانی بر وضعیت منطقه و تحرکات بدخواهان و همچنین از نظر تجهیزات و تسلیحات دفاعی عملیاتی و ارتقاء سطح آموزش و کسب مهارت‌های تخصصی و عمومی در بهترین وضعیت آمادگی رزم قرار داریم و ترکیب هم افزای این توانمندی‌ها یک ظرفیت بالا و قدرتمند از انرژی متراکم و با صلابت را تشکیل می‌دهد تا برای انجام هرگونه ماموریت ابلاغی به لحظه و به هنگام اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه ما سازمان رزم خود را بر اساس راهبردهای ویژه ماموریتی تعیین، بروز رسانی و تجهیز می‌کنیم، اظهار داشت: در دو سال اخیر هشت مرحله الحاق تجهیزات تخصصی دفاعی و رزمی دریا پایه در حوزه شناورهای سبک و اقیانوس پیما، پهپاد، شهپاد (شناور هدایت پذیر از دور)، جنگ الکترونیک، هوادریا، زیر سطحی‌های هوشمند و موشکی به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه داشته‌ایم که در راستای ارتقاء توان رزم و تولید امنیت پایدار و قدرت بازدارندگی نقش بسیار بسزایی ایفا کرده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: امروز قلدران و مستکبران عالم جرات رزم نزدیک با ما را به هیچ وجه ندارند و حتی در دور دست نیز شما شاهد هستید آن‌ها توان درگیری با ما را نخواهند داشت، چرا که خودشان بهتر می‌فهمند اگر یکبار حماقتی علیه نظام و ملت عزیز ما انجام دهند، ما تابع همان فرمان حکیمانه فرمانده معزز کل قوا هستیم که فرمودند: «اگر دشمن بخواهد تعرضی کند و یک تیر علیه ما شلیک کند ما ده برابر آن به او پاسخ خواهیم داد».

سردار تنگسیری تصریح کرد: واژه ما «می توانیم» در نیروهای مسلح عملیاتی شده و امروزه تمام تجهیزات مورد نیاز سازمان رزم، توسط افسران جوان و دانشمندان متعهد کشورمان طراحی و تولید می‌شود و در تمام عرصه‌ها مثل پهپاد، شهپاد، زهپاد (زیردریایی هدایت پذیر از دور)، موشک، جنگ الکترونیک، هوادریا، تجهیزات سطح، بالای سطح و زیر سطح خودکفا و بی نیاز کمک‌های خارجی هستیم و حتی می‌توانیم صادر کننده هم باشیم.

وی با مقایسه توان دفاعی کشور قبل و بعد از انقلاب اسلامی، عنوان کرد: کشوری که یک روز (قبل از انقلاب اسلامی)، سازمان نیروهای مسلح آن توسط مستشاران مزدور آمریکایی و خارجی اداره می‌شد و همیشه برای تامین تجهیزات خود محتاج آمریکا و غربی‌ها بود و ذلیلانه شاه مملکت در مقابل آن‌ها خم و راست می‌شد و بعضا شاه مملکت را حساب هم نمی‌کردند و حتی بدون اجازه او می‌آمدند و تصمیم می‌گرفتند و او را به جلساتشان هم راه نمی‌دادند و می‌رفتند، امروز اقتداری مثال زدنی دارد و به دلیل همین صلابت و اقتدار هم، گاهی بقول حضرت آقا ترقه‌ای می‌زنند که بگویند بله ما هستیم، ولی خودشان هم می‌دانند که دارند به روند زوال و افولشان سرعت می‌بخشند.

حضور نیروهای فرامنطقه‌ای در منطقه را مشروع نمی‌دانیم

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به رویارویی ندسا با ناوگان آمریکا در خلیج فارس و تنگه هرمز گفت: به اعتقاد ما اولین موضوع در این رویارویی‌ها عنایت خداوند است و ما هم بدون این اتصال الهی هیچ هستیم. در موضوع مواجهه نیروهای فرامنطقه‌ای این مطلب را باید گفت که حضور آن‌ها در این منطقه صرفا برای استعمار، غارت، فتنه انگیزی و نا امنی است و ما حضور آن‌ها را در این منطقه مشروع نمی‌دانیم.

وی تصریح کرد: آمریکا برای چه در افغانستان حضور یافت؟ برای چه در عراق حضور دارد؟ برای چه رژیم سعودی را کمک می‌کند تا مردم و دولت مظلوم یمن را بمباران کنند؟ چرا از رژیم سفاک، ظالم، کودک کش و خون‌آشام صهیونیستی حمایت می‌کند؟ امروز هر فتنه و جنگی در دنیا وجود دارد یک طرف آن آمریکاست اما امروز ملت‌ها بیدار شده‌اند و شما دیگر نمی‌توانید با هماهنگی سردمداران ظالم موافق خودتان به ملت‌ها ظلم کنید.

سردار تنگسیری تاکید کرد: ما به آن‌ها هشدار می‌دهیم که باید هر چه زودتر دست از این شرارت‌ها بردارند و بجای دستی درازی به جان و مال مردم مظلوم دنیا، پیگیر گرفتاری‌ها و مشکلات عدیده کشور فرو پاشیده خود باشند و سریعا به ادامه مسیر ظلمت خود پایان دهند.

وی ادامه داد: البته ما در رویارویی‌های پیش آمده به واسطه اشراف اطلاعاتی و سیادت دریایی موجود، کاملا حرفه‌ای و مطابق با قوانین پذیرفته شده بین المللی رفتار می‌کنیم و اگر موردی پیش بیاید مثل همیشه با اقتدار و صلابت مقابله می‌کنیم و پوزه هر مهاجمی را به خاک خواهیم مالید و در این موضوع با کسی شوخی نداریم چرا که حفظ امنیت و حفاظت از منابع و منافع ملت عزیز و کشورمان که حاصل خون هزاران شهید گلگون کفن است را با هیچ موضوعی عوض نمی‌کنیم.

بکارگیری هوش مصنوعی در زیردریایی‌های بدون سرنشین سپاه

فرمانده نیروی دریایی سپاه درباره دستاوردهای این نیرو در حوزه زیرسطحی عنوان کرد: با الحاق اخیر تجهیزات دفاعی، عملیاتی تخصصی زیر سطحی به توان رزم نیروی دریایی سپاه عملا ما در زیر سطح حضور موثر داریم و بخشی از سامانه‌های تهاجمی زیر سطحی هوشمند در این الحاق نمایش داده شد و نمایش مابقی تجهیزات هم بماند برای روز واقعه که بصورت عملیاتی و کاربردی ظرفیت آن‌ها را همگان مشاهده خواهند کرد. نیروی دریایی سپاه در زیر سطح دستاوردهای بسیاری داشته و البته همه توانمندی‌های ما به نمایش در نیامده است.

سردار تنگسیری با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد تجهیزات نیروی دریایی سپاه، گفت: این تجهیزات اولا کاملاً بومی است و حاصل تلاش علمی تحقیقاتی متخصصان متعهد انقلابی و شرکت‌های دانش بنیان داخلی است، یعنی صفر تا صد آن توسط دانشمندان نخبه و فرزندان همین ملت طراحی و تولید شده‌اند و این ویژگی بسیار بسیار مهمی است.

وی افزود: فرض کنید پیشرفته‌ترین تجهیز در زیر سطح را در اختیار داشته باشیم که ساخت یک کشور دیگر باشد و این تجهیزات در وقت حادثه از کارآیی می‌افتد، چرا که همان کشورها بدلیل اینکه از تکنولوژی آن کاملا باخبر هستند روش‌های مقابله با آن را هم می‌دانند، دوماً این تجهیزات کاملا هوشمند هستند و ما از هوش مصنوعی در تجهیزاتمان استفاده می‌کنیم که بالاترین سطح تکنولوژی است، سوماً از نظر صرفه جویی اقتصادی، هزینه طراحی و ساخت این تولیدات ۱۰ درصد نمونه‌های خارجی مشابه آن است.

وی ادامه داد: توانسته‌ایم با تلاش متخصصان داخلی تحریم‌های حوزه نظامی را خنثی و بی اثر کنیم و علاوه بر این، شعار سال ۱۴۰۱ و تاکید رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا بر تقویت تولید دانش بنیان، فرصت و روند متفاوتی برای نیروی دریایی سپاه فراهم ساخته است که نقش دادن به این شرکت‌های برای تامین تجهیزات تخصصی از جمله آن‌ها است.

عمق عملیاتی ندسا در آب‌های دور دست گسترش می‌یابد

فرمانده نیروی دریایی سپاه درباره ورود سپاه به حوزه ساخت شناورهای اقیانوس پیما، اظهار داشت: در ارتباطات، تعاملات و تبادلات بین المللی نظام جمهوری اسلامی در سطح کلان‌تر انقلاب اسلامی منافعی دارد و اگر ما نتوانیم از منافعمان در سراسر دنیا دفاع کنیم، قطعاً سرمایه‌های ما طعمه دزدان و راهزنان سازمان یافته خواهند شد.

وی ادامه داد: ما هم در این مسیر اقدام به تجهیز و بکارگیری ناو شهید رودکی کردیم تا در مواقع لزوم بتواند در آب‌های دور دست به دفاع و اجرای ماموریت بپردازد و تلاش می‌کنیم این حضور در آب‌های بین المللی در سراسر دنیا استمرار یابد.

وی تصریح کرد: امروز قانون حاکم بر این دنیا قانون جنگل است و ما موظفیم از منافع خود در مقابل دشمنان محافظت کنیم و از طرف دیگر این ناوها می‌توانند عمق عملیاتی ما را در آب‌های دور دست گسترش دهند.

سردار تنگسیری در ادامه با اشاره به فعالیت‌های نیروی دریایی سپاه در حوزه مقابله با قاچاق کالا و سوخت، عنوان کرد: در این حوزه تنها خط قرمز نیروی دریایی سپاه، حفظ منافع ملت ایران است. البته ما با قاچاق‌های سازمان یافته و بی‌قانونی‌ها که موجب تضییع حقوق مردم می‌شود شدیدا مقابله می‌کنیم و نخواهیم گذاشت عده‌ای برای سودجویی‌های مادی، حق مردم را پایمال کنند، بنابراین نقش نیروی دریایی سپاه به عنوان ضابط قضایی در قانون مشخص شده و مطابق قانون هر زمان که نیاز باشد، مقتدرانه وارد عمل خواهیم شد و برای مقابله با قاچاق مواد مخدر، سوخت، کالا و حتی صید غیر قانونی ترال و امثالهم با هیچ احد الناسی مماشات نخواهیم کرد.

حضور ۴۸ هزار صیاد و مردم ساحل نشین در سازمان بسیج دریایی

فرمانده نیروی دریایی سپاه تشکیل بسیج دریایی را یکی دیگر از دستاوردهای نیروی دریایی سپاه عنوان و تصریح کرد: بسیج دریایی در واقع یک پدیده نوینی است که توان و ظرفیت مضاعفی برای نیروی دریایی سپاه در سراسر سواحل جنوبی و شمالی کشور ایجاد کرده است به نحوی که امروز سازمان بسیج دریایی بالغ بر ۴۸ هزار صیاد و مردم ساحل نشین را در این قالب سازماندهی و بعضا بنا بر نیاز بکارگیری کرده است.

وی ادامه داد: تشکیل بسیج دریایی به معنی تشکیل نیروی دریایی دوم و یک قدرت دفاعی مردمی، با فراهم کردن بستر مشارکت مردم در تامین امنیت جمعی است.

سردار تنگسیری خاطر نشان کرد: بسیج دریایی از زمان شکل گیری تا کنون برکات بی شماری از جمله کمک به اشراف اطلاعاتی، همیاری و کمک به سیل زدگان، توسعه اقتصاد دریا پایه، اشتغال آفرینی و امداد رسانی دریایی داشته است.

سردار تنگسیری در پایان با بیان اینکه محرومیت زدایی یکی از برنامه‌های مهم نیروی دریایی سپاه است، گفت: نیروی دریایی سپاه در سال گذشته توفیق پیدا کرد، به همت خیرین مومن و تلاش مهندسی نیرو، تعداد ۱۵۴ واحد مسکونی در قالب شهرک مسکونی شهید والا مقام حاج قاسم سلیمانی با تمام تجهیزات و امکانات عمومی رفاهی مورد نیاز مردم مثل مسجد، فروشگاه، مدرسه، درمانگاه، خانه بهداشت و زمین ورزشی را به مردم روستاهای سیل زده زاج و داربست بشاگرد تحویل دهد.

وی در پایان خاطر نشان کرد:‌ لازم به ذکر است در برخی نقاط جنوبی و سواحل، پروژه‌های محرومیت زدایی مثل ساخت مسکن برای نیازمندان، طرح آبرسانی روستایی، توسعه و لایروبی اسکله‌های صیادی، ساخت، بهسازی جاده‌های روستایی و صعب العبور و اقدامات عام المنفعه دیگر در حال انجام است که به محض اتمام پروژه‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha